Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

КОМІСІОНКА
ВІВТОРОК, 12 ГРУДНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
31.03.2017

КАСОВІ АПАРАТИ - ЦЕ ЗАХИСТ СПОЖИВАЧА

З квітня велика група суб’єктів господарювання (СГ) змушена застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО), або, як кажуть у побуті, касові апарати. Ми звернулися до одного з провідних у Хмельницькій області центрів сервісного обслуговування (ЦСО), які займаються технічним обслуговуванням РРО, щодо бачення цього питання.

Сергій ПРОКОПЕНЮК

Наш співрозмовник - Сергій ПРОКОПЕНЮК, директор фірми «АЛЕН», заснованої 1993 р. Ось уже 24 роки працівники фірми комплексно впроваджують автоматизовані системи обліку, підтримують реалізовані програмні продукти і забезпечують ремонт устаткування. Орієнтирами в їхній діяльності є застосування інноваційних технологій і висока якість надання послуг.
- Сергію Леонідовичу, що сьогодні відбувається у сфері застосування касових апаратів?
- Глобально ми маємо три основні суб’єкти взаємовідносин: споживач, держава і продавець (виконавець, якщо це стосується послуг). Головним суб’єктом має бути споживач, тому що вся економічна політика держави в кінцевому результаті має бути спрямована на задоволення саме його потреб. У законі «Про захист прав споживачів» детально описано всі права та обов’язки, проте там вказано, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, із позначкою про дату продажу. Саме тому застосування так званих касових апаратів - це прямий захист прав кожного споживача. 
- Усі продавці «технічно складних побутових товарів», незалежно від їх оборотів, типу підприємства та місця реалізації, змушені використовувати реєстратори з 1 квітня цього року. Як це відбуватиметься на практиці?
- Кабінет Міністрів України оприлюднив проект переліку груп технічно складних побутових товарів, при продажу яких необхідно застосовувати РРО, і передав його до Державної регуляторної служби для погодження. Парадокс, але щойно буде опублікований перелік, наступного дня СГ змушений буде використовувати РРО. Але ознайомитися з офіційним переліком і практично миттєво почати використовувати ці апарати неможливо, а невикористання грозить штрафними санкціями. Частина суб’єктів господарювання, яка була впевнена в тому, що їхні товари ввійдуть до переліку, вже придбала реєстратори, навчає персонал і проводить підготовку до очікуваних змін у процесі роботи. Я впевнений, що перевірки Державної фіскальної служби розпочнуться лише через певний період, який дозволить продавцям зареєструвати апарати. Під час першої перевірки до всіх, хто не використовує реєстратора, застосують штрафні санкції в розмірі однієї гривні. А от після повторної перевірки санкції накладатимуться в розмірі 100% вартості проданих товарів (послуг). До речі, РРО не з дешевих, усе залежить від моделі та умов застосування. Ціни починаються від 4,5 тисяч гривень. 
- Які функції на сьогодні виконує сервісний центр?
- Допомагаємо обрати реєстратор, навчаємо ним користуватися, вводимо РРО в експлуатацію, підтримуємо його дієздатність і технічну можливість передачі інформації на сервер Державної фіскальної служби. Ми цілодобово готові вийти на зв’язок із користувачем, а при необхідності виїжджаємо на місце використання апаратів (особливо це стосується АЗС). 
Ми завжди раді безкоштовно надавати будь-яку інформацію стосовно використання РРО. Наші працівники щоденно з різних джерел отримують і аналізують різноманітну інформацію. Вона систематизується та висвітлюється на наших сторінках у соцмережах. Для ознайомлення з новинами шукайте «Фірма «АЛЕН» у «Фейсбуці» чи «ВКонтакті».
Ми розташовуємося за адресою: вул.Огієнка, 73/1. Усі контакти і додаткову інформацію зможете знайти на нашому веб-сайті (www.alen.org.ua).

Ольга БАНАХ.


Повернення до списку