Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

КОМІСІОНКА

ПОНЕДІЛОК, 10 ГРУДНЯ 2018 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
28.09.2018

ШТРАФИ НА ВАРТІ БЕЗПЕКИ

Щодня на дорогах України гинуть понад 9 осіб, а щороку - майже 3,5 тисячі людей. Таку невтішну статистику дає Національна поліція і стверджує, що в багатьох випадках дорожньої пригоди можна було б уникнути, якби водії та пасажири дотримувалися правил. І це стосується як індивідуальних, так і комерційних учасників дорожнього руху. Які заходи вживає держава, щоб підвищити безпеку на дорозі, дізналися експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

ШТРАФИ НА ВАРТІ БЕЗПЕКИ

ЧОМУ ТРАПЛЯЮТЬСЯ ДТП?

Цього року поліцейські зафіксували вже понад 70 тисяч дорожніх аварій. Серед найпоширеніших причин у Міністерстві внутрішніх справ України називають п’ять: перевищення швидкості, порушення правил маневрування, недотримання безпечної дистанції, порушення правил переїзду перехрестя і керування у нетверезому стані. Тобто, більшість - із вини самих водіїв.

Утім є і хороші новини. Порівняно з минулим роком, кількість дорожньо-транспортних пригод (ДТП) зменшилася на 10%.

- Торік на патрулювання доріг вийшли екіпажі патрульної поліції та групи реагування патрульної поліції. І ми вже маємо позитивні зрушення. Кількість ДТП, порівняно з минулим роком, зменшилася на 8 тисяч. Це реальні результати роботи блоку превенції впродовж семи місяців цього року, - повідомив очільник Нацполіції Сергій Князєв.

Серед причин аварій, не пов’язаних із людським фактором, у відомстві називають поганий стан вітчизняних доріг. За офіційними даними, вибоїни та ями спричиняють ДТП у близько 10-15% випадків.

Щоб зменшити кількість дорожніх пригод, у квітні Кабмін виділив 2,6 млрд.грн. на програму «Безпечні дороги», яку уряд повинен реалізувати до 2020 р. Вона передбачає чотири вектори покращення безпеки руху: інфраструктура, нагляд і контроль, невідкладна допомога і просвіта. І якщо на облаштування пішохідних переходів та острівців безпеки, встановлення відеокамер і будівництво безпечних розв’язок потрібен час та ресурси, то посилити контроль за водіями можна значно швидше і без особливих затрат.

ПРАВИЛА ПЕРЕДУСІМ

Дисциплінувати водіїв, а отже, зменшити кількість ДТП, планують чималою платою за порушення правил дорожнього руху. Із 27 вересня штраф за перевищення швидкості на понад 50 км/год. зростає з 510 грн. до 3,4 тис.грн. Таку ж суму водій буде зобов’язаний заплатити, якщо втече з місця ДТП. Крім того, його зможуть позбавити права керування терміном до шести місяців. Якщо він порушить заборону, то змушений буде сплатити 20,4 тис.грн., а якщо зробить це ще раз, то аж удвічі більше.

Улітку депутати в першому читанні також ухвалили закон щодо криміналізації відповідальності за водіння у нетверезому стані. Тож, якщо документ пройде і друге читання, водіїв, які вжили алкоголь чи наркотики і сіли за кермо, зможуть саджати за грати на строк від 8 до 10 ро­ків. А за вчинення п’яним водієм ДТП, у якому загинули люди, - на строк до 15 років.

Крім того, Верховна Рада збільшила штрафи за невикористання пасків безпеки і мотошоломів із 51 грн. до 850 грн. У Нацполіції сподіваються, що це допоможе зберегти життя людей. Адже, за статистикою, 70% водіїв, а також 80% пасажирів на задніх сидіннях могли б вижити в ДТП, якби були пристебнуті. Тим часом активісти кампанії «За безпечні дороги» зазначають, що наразі лише 15% водіїв користуються пасками безпеки.

- Неодноразово чув коментарі лікарів на місці ДТП, де вони чітко казали: якщо людина не пристебнута і спрацьовує подушка безпеки - це перелом шиї. А зверніть увагу на аварії зі смертельними наслідками, водії можуть і просто вилетіти з автомобіля, - прокоментував новий закон автоюрист Володимир Луньов.

Із 27 вересня також зростають штрафи за неправильне паркування, при цьому інспектори зможуть штрафувати водіїв заочно. У березні Президент Петро Порошенко підписав закон, який узаконив фото та відеофіксацію порушень. У різних випадках за незаконне паркування доведеться сплатити від 255 до 1700 грн.

ВІДПОВІДАЛЬНІ ПЕРЕВІЗНИКИ

Дисциплінованими повинні бути не лише звичайні автомобілісти, а й комерційні водії. Влітку в Україні сталося одразу декілька смертельних аварій за участі пасажирських автобусів, і це, як ніколи, актуалізувало питання відповідальності професійних водіїв.

У відповідь на події МВС розпочало широкомасштабну кампанію перевірки «Перевізник», і за два тижні інспектори оглянули майже 48,3 тис. транспортних засобів.

- Серед них виявлено понад 1,2 тисячі технічно несправних автобусів, що становить близько 2,5 відсотка від усіх оглянутих транспортних засобів. Із цієї кількості виявлено 214 одиниць, переобладнаних із порушенням відповідних правил, норм і стандартів, - наголосив перший заступник начальника Патрульної поліції Олексій Білошицький.

Більше того, патрульні зафіксували понад 9,6 тисяч порушень правил дорожнього руху і правил перевезення пасажирів. Зокрема, 35 водіїв керували у стані сп’яніння, 357 - автобусами, які не пройшли обов’язкового технічного контролю, 301 - не мали необхідних документів.

Щоб підвищити безпеку пасажирів автобусів, Міністерство інфраструктури розробило проект, який пропонує із січня 2019 року заборонити рейси з автобусами без пасків безпеки. Самі перевізники не проти таких нововведень. Наприклад, у корпорації «Богдан» заявили, що підтримують міністерську ініціативу і готові обладнувати автобуси пасками безпеки.

До речі, кожен громадянин може перевірити ліцензію перевізника в он-лайн-реєстрі за адресою: e-services.dsbt.gov.ua. Щоб отримати дані, потрібно ввести номер автомобіля, ЄДРПОУ чи ІПН власника.

Варто зауважити, що наступного року національні пасажирські та вантажоперевезення можуть наблизитися до стандартів ЄС. Оскільки Україна підписала Угоду про Асоціацію з ЄС, то повинна слідувати Директиві ЄС у сфері транспорту. Згідно з нею, водій, який обслуговує комерційні пасажирські чи вантажні рейси, зобов’язаний пройти спеціальне навчання та отримати сертифікат професійної компетентності. Експерти сподіваються, що європейський підхід і жорсткіший державний конт­роль за водіями допоможуть зробити українські дороги безпечнішими.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю.

 


Повернення до списку