Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

КОМІСІОНКА
СЕРЕДА, 13 ГРУДНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
06.07.2012

А ВИ ВМІЄТЕ ПРАВИЛЬНО ФОТОГРАФУВАТИ?

Ми ще пам’ятаємо ті часи, коли фотоапарати були рідкісною річчю. Сам процес фотографування набував певної урочистості, ретельно добиралася композиція, щоб не зіпсувати фотоплівки... Однак цифрові технології йдуть вперед семимильними кроками. Нині фотокамерами володіє більшість людей: хтось «клацає» телефоном, хтось знімає на «мильничку», а дехто вже освоює професійні фотоапарати зі знімними об’єктивами. Електронний формат фото дозволяє робити безліч знімків, при цьому люди все менше задумуються про їхню якість. Тому ми хочемо подати вам деякі поради досвідчених фотографів, щоб ваші фото були дійсно захопливими.
Молодий фотограф, член фотоклубу «Погляд» Олександр ТАРНАВСЬКИЙ займається улюб­леною справою лише четвертий рік. Однак він постійно відвідує майстер-класи у Львові та Києві, і вже сам під час фотозустрічей у нашому місті дає рекомендації любителям зйомок. Деякими порадами щодо фотографування пейзажів і портретів Олександр поділився і з нами.

ЗНІМАЄМО ПЕЙЗАЖ

1. Пейзажну зйомку найкраще проводити на світанку або під час заходу сонця, коли передається м’яке тепле світло і легкі тіні.
2. При зйомці пейзажу бажано використовувати штатив. 
3. Якщо ви хочете сфотографувати ліс, то не допускайте, щоб у кадр потрапляла земля - часто вона виглядає не дуже добре. Краще зосередьтесь на листі дерев. Ідеально буде, якщо упій­маєте сонячні промені, що пробиваються крізь гілля, це може бути дивовижної краси кадр.
4. Зверніть увагу на горизонт. При зйомці пейзажів початківці роблять одну й ту ж помилку: розміщують горизонт по центру, розділяючи знімок навпіл. Якщо більш привабливе небо, то скомпонуйте кадр так, аби воно займало дві його третини, і навпаки. 
5. Якщо погода похмура, не варто відмовлятися від зйомки. Після грози небо буває забарвлене в найнеймовірніші кольори. Після дощу дерева набувають більш насиченого кольору. Крап­лі дощу можна зняти на довгій витримці та отримати класні фо­то, а можна зайнятися і їх макро­зйомкою на листі.
6. У зйомках міського пейзажу головну роль відіграє світло. Для того, щоб одна і та ж будівля виглядала на знімку по-різному, поекспериментуйте з від­дзер­ка­ленням світла від вікон. Познімайте під різними кутами, з різних точок. Якщо хочете звернути увагу глядача на прикраси будівель, застосовуйте розсіяне світло. 

ДОСКОНАЛИЙ ПОРТРЕТ

Фото Олександра ТАРНАВСЬКОГО
У добре виконаному портреті закладена подвійна інформація - про людину і самого фотографа.  Якщо ви відчуваєте, що знаєте щось про людину, лише глянувши на її портрет, тоді фотограф досяг своєї мети. 
1. Аналіз обличчя. Ми знаємо, що є три ракурси: анфас, півоберту і профіль. Найчас­тіше люди краще виходять на фото в півоберту: обличчя виглядає вужчим, вилиці більше видаються вперед, кругле обличчя виглядає більш овальним, квадратна щелепа значно пом’якшується, а клаповухість згла­джується. Коли ви розглядаєте обличчя під різними кутами, звертайте увагу на зачіску і на те, як вона змінює обличчя. Не забувайте, що в людини одне око може бути мен­шим за ін­ше. Вони виглядатимуть приблизно однаково, якщо мен­-
ше за розміром око буде трохи від­далене від об’єктива. 
2. Хороша поза сама по собі не привертає уваги, погана - навпаки (наприклад, повна людина може виглядати ще пов­ні­шою). Поза повинна допомогти зобразити людину в найкращому вигляді. 
3. Куди має дивитися людина? Безумовно, найбільше уявлення про людський характер ми отримуємо, коли дивимося в очі, хоча це не завжди можливо, особливо при фотографуванні людей у півоберту або профіль.
4. Кольори на портреті повинні бути приглушеними. Одяг яскравих кольорів перетягує увагу на себе, однак ви можете їх використовувати, якщо впевнені, який ефект вони матимуть.
5. Зверніть увагу на вираз обличчя. Наприклад, деяким людям не пасує усмішка, вони почувають себе більш комфортно, якщо зберігають серйозний вираз обличчя. Немає нічого гіршого за штучну усмішку.
6. Руки в кадрі. Руки, особливо пальці, можуть передати найтонші душевні переживання, їхнє типове індивідуальне положення характеризує емоційний тип людини. Вони здатні вказати на такі важливі речі, як темперамент, характер, вік, соці­альний статус, професію і багато іншого. Однак далеко не завжди в цьому є необ­хідність. Прикрийте на порт­ретному зображенні руки: якщо ні­чого не змі­нилося або їх від­­сутність вас задовольняє, значить ме­та не досягнута, оскільки повноцінний образ у цьому портреті можна «про­чи­тати» і без допомоги рук.
* * *
Ще один молодий представник фотоклубу «Погляд» Олек­сій РЄЗІН відомий у нашому місті як фотограф урочистих подій. Він також відвідує різноманітні майстер-класи та на пару з Олександром Тарнавським організовує фотозустрічі. Захоплення Олексія фотографуванням почалося ще в шкіль­ні роки із «Зеніта», але ось уже шостий рік він займається фотозйомкою всерйоз. Олексій розповів нам, як правильно фотографувати урочисті події та архітектурні об’єкти.

ЗЙОМКА ВЕСІЛЬ: ВСТИГНУТИ СКРІЗЬ

Фото Олександра ТАРНАВСЬКОГОДо кожної урочистої події фотограф мусить мати свій підхід, оскільки вони досить різні за змістом. Я подам поради, які підійдуть, зокрема, для зйомки весілля.
1. Потрібно пам’ятати, що для молодят і їхньої родини це дуже визначний день, вони хвилюються, не всі здатні контролювати емоції і вчасно приймати по­трібні рішення. Ще на етапі зна­йомства фотограф має показати, що він не лише зробить якісну фотозйомку, а й буде тим, на кого можна покластись, і хто у вирі весільного хаосу зможе ви­тримати чіткий план дій.
2. Не заважати. Надто часто фотографи втручаються в подію, яку фотографують, чим порушують її природний хід. Фотограф мусить бути непомітним, ніхто не має звертати на нього уваги. І при цьому він повинен знаходитися в епіцентрі найцікавішого, щоб тихо фіксувати на камеру події та емоції. В цьому й полягає склад­ність репортерського стилю.  
3. Фотограф має дотримуватися основного плану свого фотооповідання, щоб глядач у результаті зміг побачити не набір фотокарток, а історію, яку розповідає фотоальбом. Безумовно, мають бути зафік­совані ключові події дня. Вони не дублюються, тому це відповідальна і складна робота. Водночас, поки відбувається ключова подія, навколо неї точаться безліч другорядних, але не менш цікавих. Потрібно встигати фік­сувати і їх, бо з них в результаті складається враження про свято. 
4. Випереджати події. Аби зробити один хороший знімок, фотограф на момент події вже має бути напоготові, в потрібному місці, простеживши, щоб ніхто йому не завадив зняти необхідне, і налаштувавши апаратуру.
5. Увага до дрібниць. Саме маленькі деталі, на які ніхто не звертає уваги, задають тон, допомагають донести святковість. Фотограф має своїми фото під­креслити їх важливість.
6. Щоб фотографія змусила глядача затримати на ній погляд, вона має бути насичена подіями. Для цього фотограф може використовувати такий прийом, як плановість: робити фото, що складається з кількох планів, на кожному з яких відбувається щось цікаве.

КУДИ Ж БЕЗ АРХІТЕКТУРИ?

Фото Олександра ТАРНАВСЬКОГО1. В першу чергу для архітектурної фотозйомки важливий ракурс, з якого ви фотографуватимете. Вибираючи його,  вирішуєте, на чому будете ставити акцент, а що випустите з кадру. Найпоширенішою є помилка: знімаючи будівлю з висоти людського зросту, камеру спрямовуємо вгору, щоб захопити в кадр всю будівлю, і в результаті отримуємо перспективне спо­творення (будівля широка внизу і дуже звужена вгорі). Щоб зменшити цей ефект, можна зняти її з якогось підвищення або ж відійти від неї якнайдалі - чим більша відстань, тим спотворення будуть меншими. 
2. Зйомку варто вести з кута будівлі. Це дасть змогу показати дві її сторони, що візуально надасть знімку об’єму. Найчастіше час зйомки обирають вранці або ввечері, коли сонце знаходиться низько над горизонтом. Низьке сонце створює довгі тіні, що також допомагає передати об’єм на фото. Для посилення ефекту тривимірності, кут зйомки обирають так, щоб сонце чи інші джерела світла знаходились збоку або навіть трохи позаду від об’єкта зйомки. Це допоможе зменшити видимість недоліків будівлі та підкреслити її велич.
3. Важливу роль в архітектурній зйомці відіграє робота з фоном. Фотознімки, де задній план розмитий, зазвичай виглядають цікавіше, ніж коли всі плани знаходяться в зоні різкості. Якщо ви все ж вирішили залишити фон у різкості, бажано, щоб він був одним цілим з композицією знімка, але не зливався із головним об’єктом.
4. Знімок прикрасить до­давання переднього плану до об’єк­та зйомки. Наприклад, ко­ли знімаєте фасад будівлі, фото здаватиметься більш живим та об’єм­ним, якщо в кадр по краях потраплятиме гілля квітучих дерев. Головне, щоб це був лише легкий акцент, який не відволікатиме від основного об’єк­та зйомки.


Автор:  Віталій ГОРБУЛЕНКО

Повернення до списку