Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

ВІВТОРОК, 17 ЖОВТНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
16.08.2013

ЗАМКОВИЙ: ЗАРОБИВ ДЛЯ СЕБЕ ВЖЕ 160 ТИСЯЧ

Три тижні поспіль продовжуються баталії навколо платного проїзду через Замковий міст. Перші скарги разом із запуском шлагбаума надійшли від підзамчан (детальніше див. у №№ 31, 32 «ПОДОЛЯНИНА» від 2 і 9 серпня). В той час, як кам’янчани обурюються платною «автомитницею» і незрозумілим для них кроком чиновників, котрі перетворили аварійний Замковий міст на «хлібне місце», влада вже підрахувала перші добровільно-примусові «пожертви». За офіційними даними, з 1 до 12 серпня їх надійшло близько 160 тис.грн.

НА МОСТУ - ЗІНЬКОВЕЦЬКІ

Зіньковецькі мітингувальники на фоні «маленького» автобусаУ минулі вихідні Замковий знову став каменем спотикання між владою та громадою, цього разу з району. 10 серпня увірвався терпець платити за дорогу додому в жителів села Зіньківці, й вони перекрили рух через контрольно-пропускний пункт. Одразу ж на мітингувальників посипався шквал обурення розлючених водіїв. Однак це не завадило селянам обурюватися змінами, які їм «подарувала» міська влада.
- Ми живемо в Зіньківцях, і єдиний шлях, яким можна потрапити до міста, пролягає через Підзамче, бо через Польські фільварки хіба що танком проїдеш. Маршрутки до нас не їздять. Щодня я на авто їду на роботу і на виїзді з Підзамча змушений щоразу віддавати 5 гривень. А обіцяють, що незабаром братимуть гроші і за в’їзд, і за виїзд. То виходить, що в день треба буде платити 10 гривень, а за місяць набігає кругленька сума.
Жителям Підзамча міська влада пішла назустріч і затвердила пільгову плату -
1 гривню. А чим ми гірші? - обурюється 60-річний Микола. - Щойно встановили шлагбаум, таксисти й водії вантажівок, котрі доставляють будматеріали та габаритний товар, збільшили плату за проїзд, мовляв, доводиться по 15 хвилин чекати в заторах.
- Зіньківці є невід’ємною частиною міста. Наші люди працюють у місті, а діти навчаються в кам’янецьких школах. Ми хочемо, аби міська влада встановила для нас теж вартість проїзду 1 гривню й дала можливість придбати пільгові картки по 100 гривень, - пояснив сільський голова с.Зіньківці Віталій МАСЛЯНКО.
- До облаштування цієї «митниці» рейсові автобуси минали Замковий. А нині їх на мосту хоч греблю гати. В об’їзд вони не їдуть, бо хлопці в погонах з них данину збирають, - чулося в натовпі.
Думку мешканців Зіньківців підтримали й з десяток підзамчан, котрі теж долучилися до мітингувальників. А вже за 30 хвилин перед обуреним натовпом з’явився заступник міського голови Сергій БАБІЙ. Він спокійно вислухав думку кожного і пообіцяв донести пропозиції зіньківчан до міських чиновників. Уже на черговому засіданні виконкому вони можуть зглянутися над мешканцями Зіньківців і Довжка й затвердити їм проїзд за 1 грн.

А КУДИ ПІДУТЬ «ПОЖЕРТВИ»?

Доки тривають баталії довкола платного проїзду через Замковий, кам’янчани цікавляться, яку користь матиме з того місто. Влада запевняє, що «виторг» спрямує на благо Старого міста.
- Кошти від платного проїзду буде витрачено на Старе місто і Замковий міст, - стверджує міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ. - Саме з метою збереження та реставрації архітектурної пам’ятки й було запроваджено платний проїзд. На мою думку, спочатку потрібно зробити капітальний ремонт зливової каналізації Замкового мосту та вулиці Замкової. Це обійдеться у
41 тис.грн. Далі - пофарбувати металеві конструкції Замкового мосту - це ще
4,5 тис.грн. І обов’язково маємо облаштувати тротуар на вулиці Замковій: від готелю «Тарас Бульба» до Замкового мосту. Підрахували, що обійдеться це у 228 тис.грн.
Всі ці пропозиції буде винесено 28 серпня на розгляд сесії міськради. І вже після рішення депутатів одразу ж розпочнемо виконувати ці роботи.
Але зрозуміло, що надалі надходження будуть значно скромнішими. Адже левова частка надійшла від продажу абонентських карток. Наприкінці місяця ми відзвітуємо, скільки коштів отримано від транзитного транспорту, а скільки - від карток.
Потрібні кошти і на виготовлення проектно-кошторисної документації. Коли цей документ опиниться на руках разом із необхідною сумою грошей, можна буде завершити реставрацію мосту. Від держави грошей навряд чи дочекаємося, тому будемо акумулювати кошти, аби підприємство «Кам’янець-Подільськреставрація», котре має і досвід роботи, і всі ліцензії, змогло розпочати роботи на мосту.
Наразі через Замковий заборонено проїзд для автомобілів вантажомісткістю понад 3-5 т. Не будуть проїжджати міжміські автобуси, що курсують на Івано-Франківщину, Львівщину та Тернопільщину. Дозволено проїжджати мостом лише комунальним автобусам та «одиничці».
- Михайле Євстафійовичу, в Європі, як правило, історичні частини міст є пішохідними. Чи може так бути і в нас?
- Якщо зробити пішохідну зону, коштів на необхідну реставрацію мосту нам не відшукати. Наразі переймаємося, де знайти кошти на ліміт газу на опалювальний сезон. Нагадаємо, що нам відключили газ з однієї причини - не маємо чим розрахуватися.
А от їхати Замковим чи ні - вибір водія. Він може їхати в об’їзд, або ж скоротити шлях і зробити свій внесок у реставрацію мосту.
P.S. А доки влада збирає «пожертви» на «підзамецькій митниці», не пасуть задніх і ДАІшники. Щойно на пропускному пункті поблизу Тринітарського костелу встановили знак «STOP», неуважних водіїв одразу ж почали карати... штрафами. Водії ніяк не можуть второпати, чому повинні пригальмовувати перед шлагбаумом, який ще не працює. Працівники ж Державтоінспекції пояснюють, що кожен водій має зважати на всі знаки, й свіжовмонтовані зокрема.

Автор:  Алла БАБЛЯК / Галина ВЕЛИЧКО

Повернення до списку