Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

ВІВТОРОК, 17 ЖОВТНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
30.08.2013

ЗАЛІЗНИЙ ПЕРЕВІЗНИК: НА ХВИЛЯХ І ПОМІЖ ДВОХ МОСТІВ

ЗАЛІЗНИЙ ПЕРЕВІЗНИК: НА ХВИЛЯХ І ПОМІЖ ДВОХ МОСТІВКоли неабиякого ажіотажу довкола себе наробили залізобетонні велетні-мости, які в різних населених пунктах з’єднують два береги Дністра, - стабільно перевозити людей з берега на берег продовжувала альтернативна їм переправа - пором. Рівно двадцять років тому, 5 вересня, він вперше перетнув річку і досі залишається єдиною буксирною поромною переправою, що курсує на дністровських хвилях між двома регіонами.
Коли неабиякого ажіотажу довкола себе наробили залізобетонні велетні-мости, які в різних населених пунктах з’єднують два береги Дністра, - стабільно перевозити людей з берега на берег продовжувала альтернативна їм переправа - пором. Рівно двадцять років тому, 5 вересня, він вперше перетнув річку і досі залишається єдиною буксирною поромною переправою, що курсує на дністровських хвилях між двома регіонами.
Сьогодні, як і два десятиліття тому, сполучення «Устя - Вороновиця» популярне у водіїв легковиків, підприємців, які вантажівками перевозять продукти, мешканців сіл, які добираються на роботу до іншої області, піших туристів. А побачив доцільність такої переправи й зумів втілити свій «залізний» задум у життя підприємець Василь КРИЖАНОВСЬКИЙ.
- Я родом із села Конилівка, яке колись розташовувалося біля Старої Ушиці й було затоплене при створенні Новодністровської ГЕС, - каже Василь Миколайович. - Фактично все моє дитинство минуло біля річки, тому мріяв пов’язати з нею свою роботу і життя. Після закінчення київського технікуму річкового транспорту я працював інспектором з маломірних катерів у Вінницькому представництві Державної інспекції маломірних суден. У мене був маленький десятимісний катер. Якось на ньому я катав представників місцевої влади із селища Кельменці Чернівецької області, ми говорили про необхідність курсування через Дністер, і я собі подумав: «А чому б не спробувати запустити пором із Устя до Вороновиці?!». Адже тоді жодної такої переправи не було - ні вантажної, ні пасажирської. Я придбав буксирний теплохід, понтони і започаткував свою справу. Відразу пішов великий наплив автомобілів - люди перевозили жом, худобу, хліб, молоко.
Уже два десятки років устянський пором ріже хвилі Дністра саме посередині між мостами в с.Заліщики Тернопільської області та в Новодністровську Чернівецької. Із вантажем до сотні тонн переправа за 15 хвилин перетинає майже кілометрову відстань між областями, пливучи на глибах води, які могли б сховати цілу дев’ятиповерхівку.
- Сезон роботи порома починається з періоду відкриття навігації на території України, а закінчується до першої криги, - пояснює Василь Крижановський. - А в міжнавігаційний період ми проводимо технічне обслуговування усіх його агрегатів і вузлів, тому жодного разу не траплялося такого, щоб пором заглох посеред річки чи поламався. Більше того, цьогоріч йому ще до відкриття навігації довелося підстраховувати аварійний міст в Атаках. Пором дав змогу водіям «економити» 270 кілометрів. Але ажіотажу тоді не було. Переправа встигала перевозити всі автомобілі.
До речі, у порома не тільки незмінний впродовж років напрям курсування і сталий графік (з 5.30 до 21.30). За його штурвалом із першого дня роботи одні й ті ж капітани - Олег ФЕДОРОВ і Володимир ФАЙФОР, які працюють вахтовим методом.
А крім вантажного порома, Василь Крижановський разом із підприємцем Антоном БЯЛКІВСЬКИМ має два пасажирські теплоходи - «Хотин» і «Буковина», також Василь Миколайович планує запустити в дністровське плавання й
15-метрову яхту, яку наразі реконструює.
- Це моє хобі, - каже власник порома. - А мальовничий Дністер - гарний ресурс для розвитку такої справи. З кожним роком на річці збільшується кількість яхт і катерів. Якщо раніше по Дністрі каталися зо п’ять моторних човників, то нині курсують яхти, вартістю до мільйона доларів. До речі, в зв’язку з цим, минулого року в Кам’янці-Подільському відкрили регіональне представництво Регістра судноплавства України, яке раніше базувалося в Луцьку. Думаю, наявність у нашому регіоні такої структури - це необхідність.

Автор:  Тетяна ДИКА

Повернення до списку