Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

ПОНЕДІЛОК, 23 ЖОВТНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
03.04.2015

ЧИ ДОПОМОЖУТЬ ВИДІЛЕНІ МІЛЬЙОНИ НАШИМ КІЛОМЕТРАМ?

Аргумент, що в бюджеті знову не знайшлося достатньо грошей на приведення до ладу наших автошляхів, сьогодні, швидше, дратує, ніж дивує. Втім, узагальнюючи перспективи цьогорічного дорожньо-ремонтного сезону, змушені вкотре констатувати: хороші дороги у нас будуть не скоро. Виділених мільйонів, на жаль, не вистачить, щоб якісно відремонтувати кілометри, які безжально псують нерви, розбивають автомобілі та стають причинами ДТП.

«ЯКЩО НА УТРИМАННЯ ДОРІГ МАЄМО ТІЛЬКИ ТРЕТИНУ ПОТРІБНОГО ФІНАНСУВАННЯ,
ТО В ЯКОМУ СТАНІ ВОНИ МОЖУТЬ БУТИ?..»

ЧИ ДОПОМОЖУТЬ ВИДІЛЕНІ МІЛЬЙОНИ НАШИМ КІЛОМЕТРАМ?	Нещодавно начальник Служби автомобільних доріг Хмельниччини Петро ГНИДЮК заявив, що для капітального ремонту розбитих шляхів області загалом необхідно 600 млн.грн., а їх експлуатаційне утримання щороку потребує 260 млн. Натомість цього року з Держбюджету виділено всього 106,3 млн.грн. Це означає, що проблемні ділянки знову обмежаться лише латанням, бо грошей на їхнє капітальне відновлення в держави немає. Як кажуть у Службі автодоріг, шляхам Кам’янецького району із загальної суми перепало небагато.
- З фінансуванням у нас, м’яко кажучи, погано, - коментує «Подолянину» проблему заступник начальника служби з фінансово-економічних питань Леонід НЕЧАЙ. - У межах тих коштів, які виділили на дороги загального корис­тування Хмельницької області, філія «Кам’янець-Подільська ДЕД» має план освоєння на рік 6 мільйонів 795 тисяч гривень. Кошти будуть використані на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання доріг загального користування місцевого значення. Ця сума становить всього 37% від необхідної. Якщо на утримання автошляхів маємо тільки третину від потрібного фінансування, то в якому стані вони можуть бути?..

«НАС ДОВОДЯТЬ ДО БАНКРУТСТВА. І ЦЕ НАЗИВАЄТЬСЯ
РЕФОРМОЮ ДОРОЖНЬОЇ ГАЛУЗІ?!»

Про те, що виділена державою сума справді мізерна, нарікають і в самій філії «Кам’янець-Подільська ДЕД», яка вже розпочала весняні роботи на дорогах району. В цьогорічних планах дорожників немає жодного капітального ремонту. Кошти з Держбюджету дали виключно на поточний ремонт шляхів та їхнє обслуговування. Сутужно і з матеріалами. Адже на три райони, які обслуговує філія, замість звичних для цього періоду 40-50 тонн бітуму, наразі виділили трохи більше як десять. Та й пального техніці ледве вистачає на те, щоб виїхати за ворота.
- Капітальних ремонтів на дорогах нашого району ми не робили вже багато років, - каже начальник філії Василь ЧОРНИЙ. - Наразі латаємо ямки, поправляємо кювети й прибираємо сміття, щоб хоч трохи привести дороги до ладу. Зробили ямковий ремонт від Макова до Жванця на автодорозі «Житомир - Чернівці», полатали відрізок на трасах «Кам’янець - Стара Ушиця», «Кам’янець - Оринин - Бурти», «Білогір’я - Кам’янець». Бригади з грейдером працювали на дорогах у напрямку сіл Липи, Гораївка, Каштанівка, Лисківці, Чабанівка. Із державних доріг, що пролягають районом, найгірші - «Ярмолинці - Кам’янець» і «Кам’янець - Стара Ушиця». Автошляхів уже немає, вони всі потребують капітального ремонту, проте фінансування на це також відсутнє. Поки що працюємо тільки три дні на тиждень, бо переходити на п’ятиденку немає сенсу.
Основна наша біда - відсутність обігових коштів і бітуму. Із 10 тонн отриманого вийшло 170 тонн асфальтобетону, майже весь філія вже використала. Ще одна проблема - пальне, вартість якого зросла втричі. Раніше ми використовували 28-30 тонн дизелю за місяць, а тепер такої кількості навіть за рік не спалюємо. Крім того, на початку 2014 року в нас працювали 170 людей, а нині - тільки 140. Через затримки заробітної плати та її мізерний розмір спеціалісти масово звільняються. До того ж тепер знову будемо скорочувати людей, бо не можемо платити їм зарплату при таких обсягах робіт. Нову техніку ж востаннє отримували сім років тому. Нас доводять до банкрутства.
І це називається «реформа дорожньої галузі»!
За підрахунками економістів філії, щоб полатати дороги району, цьогоріч необхідно 16,5 млн.грн. Натомість з отриманої суми 6 млн. на зиму працівники приберегли 2 млн., аби заготовити пісок, солярку та посипальні матеріали. З початку цього року на дорожні роботи вже використали 1,5 млн.грн., а на решту сезону в розпорядженні ДЕД залишаються лише трохи більше як 2 млн.
Як кажуть у філії, їм часто доводиться чути нарікання водіїв і мешканців, мовляв, можна було хоча б чимось позасипати численні ями. Втім спеціалісти пояснюють, що ремонтувати дороги державного значення сумішами чи білим щебенем заборонено.
Додати дорожникам коштів на ремонт місцевих доріг може хіба спеціальна програма, яка передбачає фінансування з районного та сільських бюджетів. Але її розробка тільки розпочалась. Сьогодні ж у районі навіть не називають конкретних сум, які б були виділені з місцевих бюджетних гаманців на сільські дороги.
- Поки що маємо лише гроші, які для ремонту шляхів загального користування надала Служба автодоріг. А от дороги комунальної власності будуть ремонтуватися виключно за рахунок місцевих бюджетів, - каже перший заступник голови РДА Анатолій КРІЛЬ. - Ситуація дуже складна, тому намагаємося залучати до фінасування кошти сільських рад і допомогу підприємств, розташованих на території нашого району. Бо наразі дороги Кам’янеччини настільки розбиті вантажівками, що навіть перевізники, котрі обслуговують приміські маршрути, не хочуть випускати свій транспорт на окремі сільські сполучення. Про конкретні суми, які будуть виділені з районного бюджету, поки говорити рано. На нього тепер лягають і чимало інших проблем.
Поза обласним фінансуванням залишаються дороги комунальної власності в межах сіл. Їх утримання - на плечах громад.

«ДОРОГИ В МІСТІ ЩОСЕЗОНУ РЕМОНТУЮТЬСЯ,
А МАЛИ Б ЦІЛИЙ РІК УТРИМУВАТИСЯ»

Не зовсім втішна дорожня картина і в місті. Як підрахували в міськраді, ціна питання хороших автошляхів у Кам’янці - 295 млн. У рамках змін, які внесла децент­ралізація, коштів з Державного бюджету на ремонт міських доріг не виділяють. Сума ж, яку цього року з міського бюджету спромоглися виділити на реабілітацію наших вулиць, складає 8 млн. Нехитрий розрахунок показує, що такими темпами хороших доріг треба чекати ще років 40. Більше того, це при умові, що відремонтовані псуватися не будуть.
ЧИ ДОПОМОЖУТЬ ВИДІЛЕНІ МІЛЬЙОНИ НАШИМ КІЛОМЕТРАМ?	Та повернемося до реальності. Із коштів, які планують освоїти дорожники, по 2 млн. використають на ямковий і поточний ремонти, 4 - на капітальний. «Оздоровлення» тротуарів у цій сумі не прописане. При цьому в «білій хаті» наголошують, що завадити освоєнню цих коштів на дорожні роботи можуть хіба що люди, які погано керують, або погано виконують команди.
Латати ж у місті є що. Про це дов­го та з лайливими словами може говорити кожен кам’я­нецький водій. Про це кажуть і інспектори ДАІ, які, за планом, саме розпочали весняне обстеження доріг. З їхніх слів, ситуа­ція - погана, ямковість - виражена. А ще правоохоронці нарі­кають на недостатнє забезпечення дорожніми знаками та відсутність розмітки. Шрамами всипані вулиці Крип’якевича, Су­в­о­-
рова, Нігинське шосе, Молодіжна, Миру тощо. Через перекопи ями під колесами трапляються і на проспекті Грушевського. Який же план дій у міської влади?
- Треба казати відверто: поки не вирішиться питання фінансування, хороших доріг у нас не буде. Та, порівняно з іншими містами, ситуація в Кам’янці-Подільському не настільки критична, - каже заступник міського голови Сергій БАБІЙ. - Місто має і комунальне підприємство, і комунальний асфальтний завод, який ми, до речі, вже переводимо в робочий режим.
Сьогодні ремонт доріг у нас, від ямкового до капітального, проводить «Комбінат благоустрою», який уже підготував необхідну техніку та створив мобільну ремонтну групу.
Частину дорожніх коштів, а точніше 4 млн.грн., чиновники запланували вкласти в капітальний ремонт розбитого кварталу вулиці Данила Галицького, вулицю Молодіжну, яка страждає від незаконного проїзду великогабаритного транспорту, Гагаріна в районі Будинку офіцерів, Смотрицьку та Тімірязєва. Також у рамках капремонту дорожньою плиткою вкладається вулиця Папаніна, трохи звузити та встелити плиткою хочуть й частину дороги на Фрунзе.
Поточним ремонтом планують зробити 22 вулиці міста.
А от наполовину відремонтованій дорозі на Чехова, яка фінансувалася з обласного бюджету, довгоочікуваних мільйонів цього року знову не дісталося. Як кажуть у міськраді, для завершення робіт необхідно 5 млн.грн. Виділяти їх із міського дорожнього бюджету вважають недоцільним.
Задоволені дорожники перехрестями, які торік були викладені з плитки. Кажуть, в іншому разі сьогодні там проїхати було б неможливо.
- Жодне з цих перехресть наразі не потребує ремонту. Завдяки цьому місто на ямковому латанні економить 300 тисяч гривень у рік, - продовжує Сергій Віталійович. - Цьогоріч підприємцям важче долучитися до такого проекту. Але ми вирішили таки надавати перевагу дорожній плитці.
Чималу суму грошей чиновники планують витратити на придбання пересувного асфальтного міні-заводу, який буде використовуватися для ямкового та поточного ремонтів доріг. Вартість «чудо-техніки», що прямо на дорозі переробляє старий асфальт, - 900 тис.грн. Агрегат дістанеться КП «Комбінат благоустрою».
- Дороги в місті щосезону ремонтуються, насправді ж вони повинні цілий рік утримуватися, - каже Сергій Бабій. - Це означає, що коли з’явилася ямка, не варто чекати весни, аби її залатати. Можливо, завдяки такому міні-заводу ми вперше перейдемо саме до утримання автошляхів. Тоді не потрібно буде чекати сезонного запуску асфальтного заводу і купувати десь багато бітуму. Така техніка видає саме стільки асфальту, скільки треба, навіть маленькими порціями. Для невеликого міста це хороше рішення.
Розпоряджаючись кругленькими сумами, посадовці зазначають, що не проти продовжити минулорічний досвід, коли за дорожніми роботами спостерігала наглядова рада, до якої ввійшли представники депутатського корпусу та місцеві активісти. Більше того, йдеться про можливість створення фінансової групи із числа охочих представників громади, яка стежила за прозорістю використання дорожніх мільйонів.

Автор:  Тетяна ДИКА / 

Повернення до списку