Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

КОМІСІОНКА
П'ЯТНИЦЯ, 15 ГРУДНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
17.07.2015

ПОТЯГІВ ХОЧУТЬ НАВІТЬ ДЕПУТАТИ

Залізничне сполучення із курортною Одесою і туристичним Львовом, про яке вже так довго мріє Кам’янець, цілком може стати реальністю. Поки «Укрзалізниця» наполягає на нерентабельності цих маршрутів, кам’янчани намагаються прокласти власні шпали на шляху до запровадження потягів у цих напрямках. До листів, які вже неодноразово писали пасажири, тепер долучаються і звернення депутатів.
Ігор ЛІБ, Валерій СЛОБОДЯНПовернути причіпні вагони, в яких можна було без зайвих пересадок дістатися до Одеси, нині спільно взялися депутат міськради Валерій СЛОБОДЯН і депутат сільради курортного Комінтернівського району Одещини, кам’янчанин Ігор ЛІБ (голова БФ «Альянс міжнародного захисту»). Заручившись підтримкою новопризначеного голови Одеської ОДА Михайла СААКАШВІЛІ, який в одному зі своїх інтерв’ю назвав Кам’янець туристичним центром України, депутати вирішили штурмувати адміністрацію «Укрзалізниці» зверненнями щодо поновлення руху причіпних вагонів із Кам’янця до Одеси. Підтримала ідею депутатів і громадська організація ГО «Всеукраїнська асоціація хмельничан в Одесі», куди входять чимало одеських кам’янчан.
- Вагони, які в літній період курсували до Одеси, завжди були переповнені, - згадує Ігор Ліб. - Але після того, як їх зняли з рейсу, сполучення між нашими містами практично зникло. Залишився тільки один автобус, потрапити на який практично неможливо. Кам’янчани, котрі проживають в Одесі, дуже сумують за рідним містом, спілкуванням із родиною, але швидко та комфортно дістатися сюди нині нічим. Тому спільно з депутатами міськради Кам’янця ми вирішили звернутися до губернаторів Одещини і Хмельниччини, адміністрації «Укрзалізниці» та всіх, хто може вплинути на результат і зробити все можливе, аби повернути прямий потяг із Одеси.
Ще одним залізничним маршрутом депутати сподіваються сполучити Кам’янець зі Львовом. Аби прокласти шлях до туристичної мекки України, депутати пропонують запустити рейс «Львів - Харків», що курсував би через Кам’янець-Подільський і Чернівці. Ініціатором звернення, яке вирішили направити прем’єр-міністрові Арсенію Яценюку і голові Верховної Ради Володимиру Гройсману, виступив депутат міськради Валерій Слободян. Наведемо повний текст звернення щодо створення нового залізничного маршруту:
«Кам’янець-Подільський - місто обласного значення, має багату історико-архітектурну спадщину і належить до найдавніших міст України з майже тисячолітньою історією. За кількістю пам’яток архітектури воно посідає третє місце після Києва і Львова.
Місто територіально розділене на дві частини - Старе місто і Новий план. Старе місто функціонує як унікальний історико-архітектурний комплекс площею 121 га, відокремлений від міста глибоким каньйоном р.Смотрич. Постановою Ради міністрів УРСР територію Старого міста було оголошено Державним історико-архітектурним заповідником, а Указом Президента України надано статус Національного з назвою НІАЗ «Кам’янець». Кам’янець-Подільський є адміністративним центром найбільшого в Європі Національного природного парку «Подільські Товтри».
На території Національного історико-архітектурного заповідника «Кам’янець» розміщені 395 об’єктів культурної спадщини, зокрема 282 пам’ятки архітектури (з них 104 пам’ятки архітектури національного значення та 65 пам’яток архітектури місцевого значення, 113 щойно виявлених об’єктів культурної спадщини, з яких на території Старого міста розташовані 74 об’єкти, а на Новому плані - 39 об’єктів); 8 пам’яток та об’єктів археології; 31 пам’ятка історії;
2 пам’ятки садово-паркового мистецтва; 72 пам’ятки природи (з них 2 пам’ятки природи національного значення - геологічна пам’ятка природи загальнодержавного значення «Смотрицький каньйон» і Ботанічний сад). Замковий міст, що сполучає місто і Замковий комплекс, занесено до списку 100 пам’яток архітектури ЮНЕСКО, що перебувають під загрозою руйнації.
Унікальне поєднання містобудівельного середовища з ландшафтом каньйону р.Смотрич надало Старому місту виняткової цінності на території Центрально-Східної Європи. Особливістю архітектурної спадщини міста є збереження історичної планувальної структури і зразків культур різних народів (українців, поляків, вірмен, росіян) та релігій (православної, католицької, іудейської, мусульманської). Збережені фрагменти оборонних укріплень Старого міста, особливо комплекси Замку та Замкового мосту з Міською брамою, гідротехнічні споруди Руської брами, Верхньої та Нижньої польських брам.
Нова частина Кам’янця-Подільського - це адміністративний центр, де розташовано більшість об’єктів міської інфраструктури.
Унікальна історія, ландшафт, пам’ятки архітектури, розвиток фестивального руху, розширення міжнародної співпраці з року в рік приваблюють значну кількість туристів до міста як з України, так і з інших країн. Так, якщо 1999 р. місто відвідали 45 тис. туристів, то 2005 - понад 200 тис., 2014 р. - 143 тис., а за перше півріччя 2015 р. - 74 956. Активна міжнародна співпраця з містами-побратимами в напрямку туризму сприяла збільшенню потоку іноземних туристів, які складають 10-15% від загальної кількості відвідувачів.
Усі ці фактори вплинули на визначення туризму як пріоритетної сфери розвитку економіки міста. Одним з основних транспортних сполучень із містом є залізниця та пасажирські потяги із маршрутом «Кам’янець-Подільський - Київ» і «Київ - Кам’янець-Подільський». Саме тому звертаємося до Вас із проханням посприяти у створенні можливостей проїзду залізницею з м.Львова до м.Кам’янця-Подільського і в зворотному напрямку.
Створення такого маршруту забезпечить безперебійне залізничне сполучення між туристичними містами України, безпечний і комфортний проїзд іноземців та інших гостей нашого міста з метою культурного, економічного та інвестиційного обміну між туристичними містами.
Цей залізничний маршрут можна створити шляхом сполучення міст: Львів - Івано-Франківськ - Чернівці - Кам’янець-Подільський - Вінниця - Дніпропетровськ - Харків. Умовно такий проект можна назвати «Західно-Східний залізничний маршрут «Львів - Харків» через Чернівці та Кам’янець-Подільський».

Яна ІЛЬЧИШЕНА. 


P.S. 14 липня під час засідання позачергової сесії міськради депутати одноголосно підтримали ініціативу свого колеги Валерія Слободяна. Міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ на сесії додав, що мер Львова Андрій САДОВИЙ також підтримує ініціативу кам’янчан.


Повернення до списку