Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

НЕДІЛЯ, 24 ВЕРЕСНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
08.10.2010

РЕАЛІЇ ПРАВА, АБО ЯК КЕРУВАТИМЕ МІСТОМ ОСОБА, ЯКА ПЕРЕБУВАЄ ПІД ВАРТОЮ

Поки точаться баталії за визволення з-під варти Анатолія НЕСТЕРУКА, громада міста сьогодні потребує роз’яснення, як фактично будуть розгортатися події за умови перебування під вартою кандидата на посаду міського голови та обрання його на посаду 31 жовтня. Слово правнику:
- Запобіжні заходи законодавець виділяє в окрему главу, бо вони істотно обмежують свободу підозрюваного, обвинуваченого, підсудного, засудженого. Взяття під варту (ст.155 КПК) - запобіжний захід, згідно з яким підозрюваний, обвинувачений, підсудний, засуджений утримуються під вартою з метою запобігти спробам ухилитися від дізнання, слідства або суду, перешкодити встановленню істини у кримінальній справі або продовжувати злочинну діяльність, а також для забезпечення виконання процесуальних рішень. 
Взяття під варту як запобіжний захід застосовується у справах про злочини, за які законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк понад три роки. У виняткових випадках може застосовуватися і в справах про злочин, за які передбачено покарання на строк, не більший ніж три роки. 
Запобіжний захід у вигляді взяття під варту застосовується тільки за вмотивованою постановою судді чи ухвалою суду. Зазначений запобіжний захід є найбільш суворим запобіжним заходом. Взяття під варту обирається звичайно тільки тоді, коли ніякий інший запобіжний захід не може забезпечити вирішення завдань кримінального процесу. 
У випадках, коли строк розслідування справи закінчити неможливо, а підстав для скасування чи заміни запобіжного заходу на більш м’який немає, він може бути продовжений.
Розглянемо варіант, коли найвища посадова особа місцевого самоврядування  - міський голова - отримає мандат виборців 31 жовтня, але  залишиться перебувати під вартою, тому що не наділений недоторканістю за посадою. Таким чином, негайного звільнення з-під варти обраного голови не відбудеться.
 У ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, зазначено, що перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніше, ніж через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів, відповідно, сільського, селищного, міського голови. 
 З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови, відповідно до ст.42 цього Закону, головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова. Ви-знати повноваження особи, яка перебуває під вартою, неможливо. Наразі виникнуть проблеми з реєстрацією новообраного міського голови.
Якщо на час проведення першої сесії відповідний сільський, селищний, міський голова не обраний, про що на сесії ради інформує голова територіальної виборчої комісії, рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості трьох-п’яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання секретаря ради. З часу обрання секретаря ради він головує на пленарних засіданнях ради. Але, відповідно до ст.50 цього Закону, секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією міського голови. 
Отож, усе зводиться до того, що без міського голови не зможе повноцінно працювати міська рада та всі її виконавчі органи. Відповідно до п.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міський голова вносить на розгляд ради пропозиції щодо кількісного та персонального складу виконавчого комітету відповідної ради. Міський голова забезпечує підготовку проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень міської ради з інших питань, що належать до її відання, оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання. А вже в листопаді традиційно розпочинається підготовка бюджету міста на наступний рік.

Повернення до списку