Четвер, 28 Березня 2024 р.
29 Березня 2013

ЗИМА ЗИМОЮ,

Що ж, попри те, що зима все ще не хоче відступати, Кам’янець уже повним ходом веде підготовку до відкриття туристичного сезону, яке відбудеться вже за три тижні – 20 квітня. Нагадаємо, що це буде відкриття обласного турсезону, тож, окрім принад нашого міста, цього разу і кам’янчани, і представники туристичної сфери, котрі завітають на урочистість, ознайомляться із цікавинками всієї Хмельниччини та загалом Західної України.

БЕЗ ЗАЙВОЇ СКРОМНОСТІ

Ще з початку року міська влада при підтримці представників туристичної галузі міста, заходилася піарити Ка¬м’янець на між¬народних туристичних виставках: на туристичному ярмарку «ITM Warsaw» у Варшаві, на туристичній виставці в ITB в Берліні, а вже цими днями, 27-28 березня, Кам’янець бере участь у ХІХ Міжнародній туристичній виставці UITT «Україна – подорожі та туризм» у Києві (на фото).

ТУРИСТ МАЄ ПРАВО ЗНАТИ

Анімаційна «фішка» кам’янецького стенду на виставці в Києві:   «дівчина-столик» від «Весільної фортеці» рекламує і місто, і фестиваль.  Як доїхати? Де поселитися? Що подивитися? Як провести час? Це ключові запитання кожного, хто вперше вирушає до нашого міста, тож цього року зусилля департаменту гуманітарної політики спрямовані на максимальне інформування туриста.

Ще торік на базі музею-заповідника було створено туристично-інформаційний центр (ТІЦ), який має стати провідною зорею для приїжджих. Тепер же на додачу буде реалізовано проект «Система інформування туриста» – це сіті-лайти і біл-борди з інформацією при в’їздах до міста, на авто- і залізничному вокзалах та по місту.

Крім того, ведеться робота над створенням туристичного сайту Кам’янця-Подільського, на якому буде зібрано інформацію від «А» до «Я»: як доїхати, де поселитися й поїсти, що варто подивитися в Кам’янці та околицях, додаткові розваги й екскурсії, календар фестивальних закладів, електронна карта міста, адреси й години роботи різних закладів, розміщення Wi-Fi-Iнтернету, контакти на випадок екстрених ситуацій тощо.

– ТІЦ має обслуговувати всю туристичну галузь міста, тож сайту музею-заповідника, яким він досі послуговувався, замало для цієї мети, – пояснює директор де-партаменту гуманітарної політики Альона КУЗЕМА. – Вже на виставці в Берліні ми поширювали рекламу Кам’янця з адресою нового сайту: www.travelk-p.info. Наразі там розміщено лише візи-тівку ТІЦу, але вже до початку турсезону запрацює повноцінний туристичний портал.

Розробкою сайту займається компанія «Регіон ІТ», що спеціалізується на інформаційних технологіях. На сьогодні розробляється структура сайту і його дизайн, визначаються мови (наразі у планах українська, польська, англійська і російська або німецька), а також узгоджуються організаційні питання: хто буде його власником, партнерами, за які кошти він має функ¬ціонувати. 

– Якщо туристичний портал зробити суто соціальним проектом, він довго не протягне, – переконана Альона Кузема. – Тому розміщення інформації про різні заклади буде платним, і ці гроші йтимуть на утримання сайту. Оскільки ТІЦ як комунальне підприємство не може займатися бізнес-проектом, то найкращим варіантом ми бачимо співпрацю з «Регіон ІТ». ТІЦ буде надавачем інформації, а «Регіон ІТ» має його технічно забезпечувати. Завданням компанії буде також 

утримувати сайт у верхніх рядках інтернет-пошуковиків і дбати про те, щоб він діяв стабільно й ефективно.

А ТУРСЕЗОН – ЗА РОЗКЛАДОМ

РАЗОМ МИ – СИЛА!

20 березня представники ДГП, історичного музею-заповідника, туристичного бізнесу, а також організатори фестивалів зібралися у конференц-залі готелю «7 днів», аби разом помізкувати про співпрацю в новому туристичному сезоні.

Говорили про головні напрямки взаємодії – популяризацію міста і розвиток подієвого туризму. Організатор «Весільної фортеці» Людмила ЛОГІНА на прикладах свого фестивалю показала, що, навіть не маючи багато грошей, можна завоювати публіку креативними ідеями. Проте, як показує практика, без підтримки туристичного бізнесу фестивалю дуже складно вийти на гідний рівень.

Директор музею-заповідника Віктор ТРАВІНСЬКИЙ вважає, що час «перезавантажити» стосунки між владою і бізнесом, адже останнім часом більшість дотичних до туризму підприємців відмовляються вкладати власні кошти у фестивалі та інші проекти, при цьому пожинаючи плоди діяльності колег.

– Час зрозуміти, що поодинці нам не вижити, оскільки вже тепер спостерігається спад відвідування Кам’янця. Нам потрібно створювати нові спільні проекти: міні-фестивалі, нові цікаві екскурсії. Якщо кожен вкладе – виграємо всі ми, виграє місто, – резюмував Віктор Степанович.

На жаль, на нараді були присутні якраз ті бізнесмени, котрі й так активно підтримують туристичну галузь. А от як достукатись до решти?

Зупинились присутні й на проблемах і перспективах історичного фестивалю «Porta Temporis» та використанні території Руської брами, в яку торік кам’янецькою владою, підприємцями і громадою було вкладено чимало сил і коштів. Досвідом співпраці київських бізнесменів у сфері туризму поділився новопризначений директор готелю «7 днів» Сергій ГРІН. Його формула успіху доволі проста: «Разом ми – сила».

На завершення присутні домовились про проведення спільної акції з прибирання Старого міста до турсезону.

КЛЮЧИКИ ДО СЕЗОНУ

Тож чим же все-таки відкриємо турсезон? 

Передусім, знайомством з туристичними перлинками нашого регіону. В Старій фортеці впродовж двох днів працюватиме туристична виставка «Перлини Західної України», яку організовує державний історичний музей-заповідник.

На виставці будуть представлені замки Тернопілля, Луцька, Хотина, Дубна, Буші, Мукачівський замок Паланок і, звісно, замки Хмельниччини: Меджибіж, Самчики, замок Острозьких у Старокостянтинові, тож і кам’янчани, і гості міста зможуть дізнатися про всіх них протягом одного дня і в одному місці.

А на площі Польський ринок працюватиме презентаційний майданчик «Подільське намисто», де буде представлений

зелений туризм усіх районів Хмельницької області.

Що ж до самої програми відкриття турсезону, то вона переплітає в собі події, котрі орієнтовані на різні цільові аудиторії. Зокрема, для іноземних і вітчизняних туроператорів, почесних гостей і ЗМІ в сесійній залі міськради буде проведено регіо¬нальний туристичний форум «Хмельниччина туристична» та низку презентацій. 

Ще 19 квітня розпочнуть роботу виставки «Комплекс гідротехнічних споруд XV-XVI ст.» в Руській брамі та «Подільська люлька» – у Казематній башті, а в актовій залі НІАЗу відбудеться ретроспектива фільмів, котрі знімалися в Кам’янці.

20 квітня на майдані Поль¬сь¬кий ринок весь день діятиме виставка і майстер-класи народних умільців Хмельниччини, відбудеться конкурс малюнків і фото «Стежками рідного краю» та марафон духових оркестрів, в якому будуть за¬діяні музиканти з усієї області. Як і торік, кам’янчани зможуть повболівати за учасників танцювального марафону «Plaza Dance-Ратуша».

Під час церемонії відкриття турсезону відбудеться презентація скульптури подільського туриста, автором якої є кам’янецький скульптор Сергій Кляпетура. Її вигляд наразі залишається в секреті, можемо лише сказати, що це доволі дотепна фігура зростом 1,90 см, яку буде за що помацати, аби загадати бажання.

Нагадають про себе цього дня кам’янецькі фестивалі. Організатори «Porta Temporis» проведуть анімаційну програму на Руській брамі, а організатори «Останньої столиці» ознаменують початок сезону залпом із бойової машини, назву якої поки що не розголошують.

Новий рекорд планує встановити «Весільна фортеця». Вдень фестивальна агенція «Квітка на камені» проведе показову виїзну церемонію реєстрації шлюбу на Алеї закоханих (такі церемонії мають стати традиційними), а ввечері вони спробують влаштувати наймасовіший запуск повітряних ліхтариків із Замкового мосту. Акція під назвою «Палаючі серця» буде благодійною: виручені з продажу ліхтариків кошти будуть перераховані до фонду «Шанс». Звісно, успіх і видовищність цієї акції залежатимуть і від погоди, і від активності публіки.

А завершиться урочистість презентацією нового освітлення Старого замку.