П'ятница, 29 Березня 2024 р.
28 Лютого 2014

ЧИ МІСЦЕ БІЗНЕСУ В МУЗЕЇ?

Суперечками на підвищених тонах обернулася для міських чиновників спроба провести першу інтерактивну нараду з музейниками під назвою «Нова стратегія роботи Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника». 13 лютого її провели в залі Магдебурзького права (міська Ратуша), де на креатив і власні бізнес-ідеї працівників музею намагались надихнути директор департаменту гуманітарної політики міськради Альона Кузема, начальник відділу туризму Наталія Українець і радник міського голови Володимир Хмелюк.

ЧИ МІСЦЕ БІЗНЕСУ В МУЗЕЇ?Проходила нарада у форматі мотиваційного бізнес-тренінгу, результатом якого мало б стати вироблення нової стратегії роботи музею-заповідника. Більш ніж двогодинну програму наради модератори об’єднали у заздалегідь підготовлені тематичні блоки: сучасні тенденції розвитку економіки, моделювання музею та перевірка його нової моделі. Учасників же розділили на три групи, що представляли науковий, науково-експозиційний і популяризаційний відділи музею. Новий формат обіцяв бути цікавим. Тож, озброївшись плакатами, маркерами й різнокольоровими стікерами, модератори зустрічі взялися до роботи.

Втім уже майже від самого початку зустріч якось не складалась – ініціативу чиновників музейники зустріли очевидним скепсисом, а ідею перетворити музей на територію прибуткового бізнесу й взагалі сприйняли мало не «в штики». Тож замість того, аби генерувати нові ідеї, взялися за ревізію старих проблем. Згадали представникам міськради і заборгованість із заробітної плати, і постійні затримки на рахунках казначейства, і навіть недосконале законодавство.

Науково-просвітницькі цілі закладу працівники музею-заповідника вперто не хотіли поєднувати з бізнес-стратегіями, пояснюючи це тим, що музей і так непогано заробляє, от тільки біда в тому, що весь його прибуток наразі забирає держава. Мовляв, складай бізнес-план чи ні, а якщо заробимо навіть мільйон – мільйон у нас і відберуть.

Дещо побороти апатію музейників організаторам вдалося лише невеличкими презентаційними роликами, що демонстрували нехитрі рецепти успіху кількох всесвітньо відомих музеїв Лондона, Берліна й Кракова. Надихнувшись їхніми ідеями, учасники інтерактиву, зрештою, таки погодилися на створення вже власної креативної бізнес-моделі. Щоправда, втілювати її в життя тут, здається, поки що не збираються.