Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

П'ЯТНИЦЯ, 24 ЛИСТОПАДА 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
23.03.2012

ОСББ ХОЧУТЬ САМОВРЯДНОСТІ, АЛЕ ЯКОЇ САМЕ?

Декілька ОСББ Кам’янця-Подільського проявили бажання відмовитися від послуг КП «Міськтепловоденергія» з технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж. Але чи готові об’єднання до такого кроку, і чи варто це робити, обговорювалося на спільній зустрічі за участю першого заступника міського голови Григорія ГОРШУНОВА, директора департаменту юридичного супроводу та контролю міської ради Наталії САВЧУК, заступника директора департаменту економіки Майї ГУРСЬКОЇ, голів ОСББ та адміністрації КП «Міськтепловоденергія».
Наше підприємство не проти того, щоб ОСББ самотужки бралося за обслуговування мереж або ж наймало когось іншого, бо таким чином вдається  скинути з себе чималий тягар. Але при цьому варто врахувати всі «за» і «проти», щоб через місяць не виявилося, що люди просто кинуті напризволяще. Бо серед ОСББ, що проявили ініціативу, є такі, від яких щомісяця надходять близько 50-ти заявок на ремонт. Може трапитися так, що потім ці ОСББ знову повертатимуться до «Міськтепловоденергії».
Законодавством передбачено, що відмова від техобслуговування може відбутися тоді, коли:
1. Всі члени ОСББ особисто розірвуть договори на технічне обслуговування. Ініціатива має йти саме від мешканців, а не від керівництва ОСББ.
2. Правління ОСББ та КП «Міськтепловоденергія» мають скласти акт розмежування мереж. Далі ОСББ укладає новий догорів на обслуговування з будь-яким під­приєм­ством або ж наймає на роботу сантехніка, який обов’язково повинен мати санітарну книжку, відповідний допуск, що необхідні при роботі з водопроводом.
3. Обов’язково потрібно встановити загальнобудинковий лічильник холодної води. Це є норма, передбачена законом України «Про ОСББ».
Недоліки такого варіанту, або проблемні питання, що можуть виникати:
1. Члени ОСББ, які відмовилися від технічного обслуговування, не можуть звертатися в аварійно-диспетчерську службу КП «МТВЕ». При аварії вони самі мусять її ліквідувати та відповідають за наслідки, зокрема за затоплення сусідніх квартир, що може вилитися в судові позови.
2. У разі тривалого витоку води, будинок буде від­ключений від послуг до моменту усунення пориву.
3. Члени ОСББ самі мусять провести підготовку будинку до опалювального сезону, перевірити всі мережі та здати в КП «МТВЕ» акт готовності будинку, інакше теп­ло не буде подаватися.
4. Законодавством досі не врегульовано механізм відшкодування ОСББ пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, зокрема і за технічне обслуговування. 15 березня прийнято новий закон, але порядку здійснення таких відшкодувань поки що немає.
5. У будинку буде встановлено загальний лічильник на воду, тому адміністрація ОСББ має взяти на себе контроль за тим, щоб мешканці вчасно подавали покази квартирних водомірів, інакше не зійдеться загальна сума. 
Мешканці повинні все добре зважити та прийняти остаточне рішення, але я дотримуюся думки, яку не­одноразово висловлював, у тому числі й при зустрічі з членами ОСББ: «Кожен повинен займатися своєю справою: пекар пекти хліб, вчитель вчити дітей, лікар лікувати, а сантехнік - ремонтувати труби».
Валерій ГОРДІЙЧУК, директор КП «Міськтепловоденергія».

Повернутись до списку