Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

П'ЯТНИЦЯ, 24 ЛИСТОПАДА 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
04.10.2013

НА РИНКУ ЗБІЛЬШИЛИ ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРІВ І ОРЕНДНУ ПЛАТУ

НА РИНКУ ЗБІЛЬШИЛИ ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРІВ І ОРЕНДНУ ПЛАТУУ підприємців Центрального ринку знову з’явився привід для безсоння. Їхні нові нічні кошмари - це зменшення терміну дії договорів оренди, підвищення плати за торгові місця, а також, за їхніми словами, умовний поділ базару на три частини й встановлення нових, не зрозуміло чиїх, кіосків, які доведеться орендувати, сплачуючи енну суму. А «підігріли» ситуацію ще й чутки про те, що ринок закриють на тривалий час з метою реконструкції.

ТЕЛЕФОННИЙ ДЗВІНОК МОВ ЧАРІВНА ПАЛИЧКА

«Виборювати правду» підприємці взялися 1 жовт­ня, коли зініціювали зустріч із міським головою Михайлом СІМАШКЕВИЧЕМ і народним депутатом України Володимиром МЕЛЬНИЧЕНКОМ.
- Раніше ми укладали договори оренди кіосків на три роки, а тепер нам сказали, що термін дії документа буде тільки один рік. Але ж людям потрібно бути впевненими у завтрашньому дні й мати можливість щось планувати. Це ж робочі місця, це вкладені гроші, - каже голова міської профспілки працівників торгівлі, громадського харчування та послуг Людмила БОЯРСЬКА. - Ми зібрали понад тисячу підписів людей, які просять, щоб договір укладався на триваліший термін. До того ж підприємців цікавлять запитання: що за кіоски встановлені на продуктовому ринку і яка там буде орендна плата? Нам стало відомо, що ринок поділився на три частини. Що кому належить?..
Словом, питання сипалися, мов через розірване решето, однак заспокоїло людей єдине - дивним чином найнагальніша проблема, що стосується договорів, вирішилася вже до кінця дня.
- Володимир Мельниченко в телефонному режимі звернувся до голови правління Хмельницької облспоживспілки Віктора ФІЛІПЧУКА, і нам дали дозвіл на укладання договорів до 1 грудня 2015 року, тобто на 3 роки і 3 місяці, - каже директор КВЗП «Ка­м’янець-По­діль­сь­кий» Сергій ЧЕРНЯВСЬКИЙ. - Також до кожного договору буде добавлено ще один пункт про те, що орендар торгового місця по закінченні договору матиме першочергове право на пролонгацію ще на 2 роки і 11 місяців.

«ПОБАЗАРИЛИ» ВІДВЕРТО

Втім, аби пролити світло на інші цікаві «базарні» питання, ми вирішили особисто поспілкуватися із Сергієм Чернявським, який уже три місяці сидить у кріслі директора Центрального ринку.
- Сергію Євгенійовичу, то чому й наскільки збільшилася орендна плата за торгові місця?
Сергій Чернявський- Ринок, який прийняв я, - у вкрай жахливому стані. Дахи течуть, каналізації немає. До вирішення проблем були залучені відповідні служби, і вони зрушені фактично з мертвої точки. Але для цього потрібно було підвищити плату. Економісти зробили калькуляцію, і з
1 жовтня оренда кіоска на промисловому ринку підвищилася на 22 копійки за один квадратний метр у день, а на продуктовому - на 32 копійки. Скажімо, плата за кіоск середнього розміру зросла приблизно на 40-50 гривень у місяць. Ці цифри цілком обгрунтовані й необхідні для нормального функціонування ринку. Додам, що останнє підвищення орендної плати було 3 роки тому відразу на 40%.
- Ходять розмови, що з
1 листопада ринок закривається на реконструкцію на цілих півроку.
- Не зрозуміло, навіщо такі чутки поширюють, але це неправда.
- Сергію Євгеновичу, люди цікавляться й адміністративними питаннями ринку. Скажімо, кому він підпорядковується наразі?
- З 1 жовтня адміністративне управління ринком КВЗП «Ка¬м’янець-Подільський» здійснює вже Хмельницька обласна спілка споживчих товариств.
- А яка тоді роль райспоживспілки, з якою підприємці ринку нещодавно «воювали»?
- Поки що важко сказати. Там відбувається реорганізація.
- А про який поділ ринку говорять підприємці?
- Обслуговування частини ринку передали двом споживчим товариствам. Згідно із законодавством, це дозволено. Таке робиться для того, щоб члени споживчих товариств вкладали в розвиток інфра¬структури ринку свої гроші. Ну й, звичайно, в свою чергу вони отримують кошти із закріплених за ними територій. Кожне товариство взяло певні зобов’язання перед КВЗП щодо належного утримання території та різних ремонтних робіт, які ринок власними силами зробити не може.
- А що за структури ці споживчі товариства й кому належать?
- Вони утворені на базі район¬ного споживчого товариства і відповідно підпорядковуються йому.
- Яке ж тоді відношення між КВЗП і ось цими споживчими товариствами?
- Вони перебувають на рівних правах. Це все робиться в системі кооперації. Це наші внутріш¬ньогосподарські відносини, сторонньої організації тут немає.
- Як це вплине на приватних підприємців?
- Ніяк! Все залишається, як і було.
- А що скажете з приводу нових кіосків на ринку, якими так занепокоєні підприємці?
- Справді, було встановлено 22 кіоски. Кожен сантиметр на ринку має використовуватися так, щоб не був збитковим. Земля не повинна простоювати.
- Кіоски, вочевидь, належать одному зі споживчих товариств?
- Так. Але всі підприємці, які там раніше торгували, отримають місце в кіоску.
- За час очолювання ринку Ви встигли звільнити декількох працівників.
- Так, я змінив увесь склад контролерів, тому що були спроби незрозумілого збирання грошей з людей, які приїжджають торгувати. Сьогодні там працюють нові люди, які збирають не по 15-20 гривень з бабок, як було раніше, а фіксовану суму - 5 гривень.
До речі, я ще багато чого цікавого почув. Для прикладу, мені не було зрозуміло, чому за минулий місяць на підключення електроенергії в кіоски я підписав аж 50 заяв, якщо в минулі роки було три, ну максимум п’ять таких заяв на місяць. Виявляється, за послугу, яка коштує 150 гривень, підприємцям доводилося платити комусь набагато більшу суму, уявляєте?
Є приємні моменти. За три місяці ми виплатили всі борги ринку. На сьогодні підприємство не збиткове. Вдалося підвищити зарплату працівникам: контролерам, охоронцям, вантажникам, прибиральникам, електрикам, будівельникам, а це загалом 52 особи.
- Знаємо, що ще одна проблема ринку - це відсутність Генерального плану.
- Так, ринок працює без Генплану. Але ми віднайшли 24 тисячі гривень на топографічну зйомку і вже замовили його проектному бюро. А виготовлення Генплану коштує понад 100 тисяч гривень.
Генплан необхідний, оскільки він демонструє перспективи подальшого розвитку ринку, де повинні бути нормальні кіоски зі світлом, проходами, покриттям підлоги.
На сьогодні, до речі, такого бардака, як на продуктовому ринку, немає ніде. І якщо ми всі його проблеми зможемо вирішити, думаю, люди будуть вдячні.

Тетяна ДИКА

Повернутись до списку