ЕЛЕКТРОБУСИ СТАРТУВАЛИ… НА ПАПЕРІ
25 січня в міській раді під головуванням заступника міського голови Сергія БАБІЯ відбулося перше засідання робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Кам’янці-Подільському. Її було створено після відповідного рішення сесії міськради.
Економічний і екологічний транспорт має високу популярність у країнах Європи, в тому числі і як громадський транспорт.
Без допомоги двигунів і батарейок робоча група змогла зрушити з мертвої точки, адже прийняла першочерговий план дій. Він складається із 7 основних пунктів, за якими має рухатися Кам’янець, щоб у майбутньому на вуличках міста курсували електробуси.
1 крок. Підготувати проектно-кошторисну документацію і техніко-економічне обгрунтування розвитку електричного транспорту в місті.
2 крок. Звернутися до міського голови та міської ради про виділення коштів на проведення техніко-економічного обгрунтування.
3 крок. Внести пропозицію до Кабінету Міністрів України щодо розробки та втілення пілотного проекту «Інноваційний електричний транспорт (електробуси) для Кам’янця-Подільського.
4 крок. Підготувати інвестиційний проект «Електробуси в місті Кам’янці-Подільському», яким буде займатися департамент економіки.
5 крок. Проведення моніторингу державних програм, інвестиційних фондів, грантових проектів, які передбачають сприяння розвитку інноваційного електричного транспорту, тобто електробусів.
6 крок. Визначення маршрутів для електробусів.
7 крок. Передбачення в умовах конкурсу на пасажирські перевезення маршрутів для електробусів. Цією проблемою буде займатися відділ пасажирських перевезень. Хоча є версія, що чотири маршрути, за якими рухається комунальний транспорт, увійдуть до проекту, і саме за цими напрямками в майбутньому будуть рухатися електробуси.
– Розвитку електротранспорту в Кам’янці бути, і це наше майбутнє, – коментує інновації міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ. – Проте, враховуючи відсутність державної програми фінансування пілотного проекту, міський бюджет не в змозі закупити електробуси, адже вартість одного становить 11-13 мільйонів гривень. До того ж лише два міста України випускають електротранспорт – Львів і Луцьк, а у Львові взагалі випущено лише один як експериментальний. Луцьк фокусується на менш габаритних, на зразок «Богдана». Тому ми запросили до співпраці Вінницький національно-технічний університет, який надасть економічну довідку про ефективність використання електротранспорту в нашому місті. Проте фахівці цієї організації наголошують: якщо не буде державної підтримки, окупність такого проекту триватиме десятиліттями. Але ми не опускаємо рук і сподіваємося на втілення гарної ідеї в реальність.
Антон Місяць.