Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

 


   

НЕДІЛЯ, 22 ЖОВТНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
12.08.2011

НАД КАНЬЙОНОМ - У ГОНДОЛІ!

НАД КАНЬЙОНОМ - У ГОНДОЛІ!Кам’янець є унікальним містом, у якому вдало поєдналися пам’ятки, створені людиною та природою. Саме це приваблює туристів не лише з України та ближнього зарубіжжя, а й з усього світу. Проте, безперечно, візиткою нашого міста є Стара фортеця і каньйон річки Смотрич із його багатою реліктовою флорою та фауною. 
Про ідею побудувати периметром каньйо­ну річки Смотрич канатну дорогу, з якої можна було б оглядати пам’ятку природи та краєвиди Старого міста, заговорили ще декілька років тому. Але ідея нового атракціону та додаткової родзинки Кам’янця, що приваблюватиме ще більше відвідувачів, лише сьогодні набула чітких обрисів.
Зрозуміло, що проект такого масштабу вимагає значних інвестицій, непосильних для міського бюджету, тому будівництво канатної дороги було включено до Програми залучення інвестицій до Кам’янця-Подільського, а також є однією зі скла­дових Стратегічного плану підвищення кон­­ку­рен­тоспроможності та економічного розвитку міста. 
- Нещодавно до міської влади звернулися інвестори, яких зацікавила ця пропозиція, - розповідає директор департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста Володимир ХМЕЛЮК. - Проте для того, щоб інвестор вкладав кошти у зведення канатної дороги, йому необхідно надати всі необхідні розрахунки та технічно-економічне обгрунтування цього проекту. 
За дорученням міського голови Михайла СІМАШКЕВИЧА департамент розпочав роботу над розробкою бізнес-плану. Насамперед було опрацьовано інформацію про провідних виробників обладнання для канатних доріг і проведено переговори з представниками декількох із них. У результаті було обрано австрійську компанію «Doppelmayr Group» - провідного світового виробника обладнання для канатних доріг, представники якої на запрошення міської влади відвідали Кам’янець-Подільський та ознайомилися з фронтом робіт: каньйоном річки Смотрич, особливостями рельєфу тощо.
4 серпня відбулася офіційна зустріч міського голови Михайла СІМАШКЕВИЧА, Володимира ХМЕЛЮКА та начальника управління зовнішніх зв’язків проектування та залучення інвестицій Олександра КРИЖАНІВСЬКОГО з представником «Dop­pel­mayr Group» в Україні Андрієм ДЬОМІНИМ і львівським девелопером Іваном ЛУНЕМ. За словами фахівців, наш каньйон є справді цікавим місцем для впровадження такого проекту, тому вони готові напрацювати відповідні інженерні рішення будівництва, а також надати технічні характеристики обладнання, необхідного для монтажу. 
На зустрічі було запропоновано зведення гондольної канатної дороги. Гондоли кріпитимуться до каната за допомогою спеціальних затискачів і, як стверджують фахівці, не вимагатимуть  технічного обслуговування протягом 5 років (!). Максимальна швидкість доріг цього типу становить 6 м/с. При вході гондоли на станцію швидкість кабіни зменшується до 0,3 м/с, її двері автоматично відкриваються і пасажири виходять. 
Як правило, поряд з приводною станцією споруджується гараж для паркування гондол на час зупинки або технічного обслуговування дороги. Такі канатні дороги розраховані на використання круглий рік, незалежно від погодних умов. Вони доволі комфортні навіть для перевезення маленьких дітей тае літніх людей і безпечні. 
Щодо виконавця робіт - компанії «Dop­pel­mayr», - то вона має значний досвід будівництва канатних доріг у 85 країнах світу, зокрема, Росії, Сінгапурі, Італії, Вірменії, Австрії, Німеччині тощо. Нещодавно ця компанія завершила величезний проект - будівництво надсучасної канатної дороги в Красній поляні в Сочі, де буде відбуватися зимова Олімпіада-2014.
Варто відзначити, що розробники проекту найбільшу увагу приділяють безпеці пасажирів і поліпшенню комфортабельності. 
І хоча будівництво - лише проект, хочеться сподіватися, що і кам’янчани, і гості міста вже у недалекому майбутньому зможуть поглянути на мальовничі крає­види Смотрицького каньйону та Старого міста по-новому.


Повернення до списку