Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:

КОМІСІОНКА
П'ЯТНИЦЯ, 15 ГРУДНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.
16.03.2012

ГРОМАДА РАДИТЬ ВУСТАМИ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ

Громадськість продовжує активно обговорювати умови конкурсу на право пасажир­ських перевезень в місті, що має відбутись у липні. Від його результатів залежить, як саме буде виглядати пасажирський транспорт протягом найближчих 3 або 5 років (остаточно ще не вирішено). 
Нагадаємо, що 29 лютого відбулися громадські слухання цього питання. А цього тижня до редакції «ПОДОЛЯНИНА» надійшов лист від голови Громадської ради Алли БУДАНЦЕВОЇ, де викладені пропозиції ради щодо умов конкурсу. Вони базуються на двох основних вимогах: по-перше, безпека, а по-друге, якість обслуговування пасажирів.
...Отже, «Громадська рада пропонує доповнити умови конкурсу наступним (усі наші пропозиції базуються на засадах Закону України «Про автомобільний транспорт», постановах Кабінету Міністрів України або наказах галузевого міністерства):
1. Згідно зі ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт», «не допускаються до участі в конкурсі автомобільні перевізники, які передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів» (зміна внесена в травні 2008 р.). Деякі чиновники говорять про те, що в нашому місті немає необхідної кількості комфортабельних транспортних засобів. 
Звичайно, в першу чергу потрібно провести конкурс серед перевізників-претендентів, які мають транспортні засоби, що відповідають усім вимогам закону. Але якщо не буде необхід­ної кількості претендентів, то організатор (виконавчий комітет міської ради) має право провести конкурс серед претендентів, чиї транспортні засоби не за всіма параметрами відповідають його умовам, але перевізник готовий дати зобов’язан­ня щодо придбання належного транспортного засобу в термін до 5 років. З таким підприємцем договір можна укласти тільки на 1 рік. Це створить здорове конкурентне середовище та дозволить залучити у бізнес нових підприємців, які готові придбати чи мають комфортабельні транспортні засоби.
2. В обов’язкових умовах конкурсу законодавством передбачається, що на кожному міському маршруті повинен працювати не менше як один транспортний засіб, обладнаний для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. Перш за все, це стосується активних «візочників», які можуть користуватися громадським транспортом. При всій повазі та щирому співчутті до цієї категорії населення, мушу констатувати, що на приватному транспорті цього немає і найближчим часом навряд чи буде. Це популістське рішення попереднього уряду. Представники Громадської ради консультувалися з головою міськрайонного товариства інвалідів Тамарою СОСНОВСЬКОЮ та головою міської громадської організації інвалідів «Гармонія» Наталією БЕЗПАЛЬКО. Виявилося, що реальної потреби у такій послузі немає. Тим паче, що в соціальному центрі «Довголіття» є спеціально обладнаний автомобіль, який за викликом перевозить осіб з обмеженими фізичними можливостями.
3. Згідно з діючим законодавством, під час проведення конкурсу застосовується система оцінювання за балами. Серед показників є такий, що, на мою думку, дискримінує нових учасників конкурсу, а саме - «робота перевізника-переможця попереднього конкурсу». Якщо претендент уже працював на маршруті, то йому нараховується 11 балів. Враховуючи те, що при подачі документів на конкурс не вимагається (але й не забороняється) подання відгуків пасажирів про якість та культуру обслуговування, то всі перевізники, які сьогодні працюють, ще до початку конкурсу мають по 11 балів. Ми пропонуємо ліквідувати таку «зрівнялівку», адже всі не можуть бути «відмінниками». Повинна бути диференціація, - це по-перше, а по-друге, ці додаткові оцінки повинні враховуватися в останню чергу, при рівних набраних балах, як це відбувається при вступі до навчальних закладів: у першу чергу враховується те, що зроблено нині, а потім - попередні здобутки. Постановою КМУ нарахування балів рекомендується як обов’язкове. На думку громадської ради, цю норму варто вдосконалити, а можливо, з метою покращення якості обслуговування пасажирів, взагалі проігнорувати, подібно до того, як ми чинимо із вимогою про обладнання транспортних засобів для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями.
4. Навіщо проводиться конкурс? Навіщо відбулися громадські слухання? Мета одна - поліпшити якість пасажирських перевезень у місті. Ми, громадськість і влада, хочемо, щоб їздити у «маршрутках» було безпечно, щоб вони вчасно проходили технічний огляд, а кожен водій, пройшовши медичний контроль, чітко виконував правила дорожнього руху та дотримувався графіка руху. Сьогодні вести мову про персональний контроль громадськістю чи якимись «віртуальними» контролерами є просто блюзнірством. Саме тому член президії Громадської ради Сергій ПРОКОПЕНЮК і презентував на громадських слуханнях систему навігації GPS, яка вже давно застосовується в усьому світі та нашій державі зокрема. Нововведення діє в багатьох українських містах, у тому числі Тернополі, Чернівцях, Вінниці, Хмельницькому. Ця система дозволяє контролювати дотримання графіка та швидкість руху транспортного засобу. Обладнання автобусів GPS-системою є додатковою умовою конкурсу перевізників. Ми ж пропонуємо зробити її обов’язковою. Цю ідею підтримує і міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ.
5. Ми повністю підтримуємо початкову пропозицію органі­заторів конкурсу - укладати договір з перевізниками на 3 роки. Але оскільки перевізники наполягають, що термін має бути у 5 років, питання активно вивчається.
6. Громадськість міста турбує низка інших питань, які теж повинні знайти відображення в умовах конкурсу та договорах з перевізниками, а саме:
- фізична перевантаженість водіїв - ми пропонуємо встановити чіткий позмінний графік роботи на кожному маршруті та створити належні умови для їх відпочинку;
- недостатній рівень культури обслуговування пасажирів, а саме: неохайний зовнішній вигляд водіїв, розмови по мобільному телефону, куріння, гучна музика в салоні, не оголошуються зупинки;
- санітарний стан транспортних засобів, їх естетичний вигляд;
- необхідність дотримання екологічних норм, що спрямовані на захист довкілля.
До речі, колись діяв «Кодекс честі таксиста». Тепер про нього забули. А чи недоречно було б у нашому туристичному місті повернутися до нього?
І наостанок. Згідно з чинним законодавством, після конкурсу створюється комісія з контролю за пасажирськими перевезеннями. До її складу мають увійти і представники Громадської ради, яка об’єднує 67 громадських інституцій міста.
Підготовка до конкурсу триває. Ваші пропозиції, зауваження, шановні кам’янчани, просимо висловлювати на сторінках місцевих газет, або телефонувати за номерами: 3-28-86 (Громадська рада), 5-17-50 (відділ доріг і пасажирських перевезень)!
Алла БУДАНЦЕВА, голова Громадської ради при виконавчому комітеті Кам’янець-Подільської міської ради».

Повернення до списку