Вівторок, 23 Квітня 2024 р.
7 Лютого 2014

ПІСЛЯ ЗАМЕТІВ СЕЛО РОЗГРІБАЛИ ТИЖДЕНЬ

Перш ніж блиснути сонцем і підвищити температуру повітря, зима у минулі вихідні позловтішалася чи не над усіма віддаленими селами Кам’янеччини, заблокувавши їх непроїзними снігами. І якщо містяни заметів фактично не відчули, то мешканцям сіл передуті шляхи пригрозили збоєм звичного ритму життя. Тому в районі працював цілий арсенал спецтехніки. Нею буксирували зі снігів пасажирський автобус і «швидку», ліквідовували численні затори й декілька днів поспіль «пробивали» кілометри впресованих снігом сільських доріг. Втім навіть учора до редакції телефонували люди, які вже майже тиждень не можуть вибратися на роботу, навчання чи до лікарні…

ЕКСТРИМ У ЗАМЕТАХ

ПІСЛЯ НАМЕТІВ СЕЛО РОЗГРІБАЛИ ТИЖДЕНЬ– Мешканці Чорнокозинців, Шустівців і Ніверки досі не мають сполучення. Автобус не ходить, бо немає дороги, – скаржилася по телефону мешканка с.Чорнокозинці Віра, яка працює в місті. – Люди добираються полями. Але ж з дитиною не підеш вісім кілометрів пішки.

Як повідомили вчора дорожники, саме цей напрям найскладніший і фактично останній, який залишилося розблокувати після заметів, там і досі працює техніка. Втім до п’ятниці пообіцяли впоратися.

– Найекстремальніша ситуація була в Китайгороді, Колодіївці та Чорнокозинцях, – каже заступник голови РДА Ніна ФАБІЯНСЬКА. – Над тими дорогами справді треба потужно працювати – за три дні їх розчищали по п’ять разів. До роботи на дорогах району взялися не тільки дорожники, а й рятувальники, приватні підприємці й навіть військові. Таку ситуацію спровокував сильний вітер, який надував сніг на проїжджу частину.

Саме через безперервне намітання снігу вранці 1 лютого за межами с.Нефедівці не зміг самотужки вибратися із заметів пасажирський автобус. На буксир його взяли рятувальники

35-го державного пожежно-рятувального поста. А вже через декілька годин МНСникам довелося рятувати автомобіль екст­реної допомоги, котрий застряг у снігах на території Старо-ушицької лікарні.

У декотрих селах дорогу втрамбовували через поля: спочатку рушав трактор, а за ним – автобус і автомобілі. Та вже в зворотному напрямку проїхати було неможливо, бо снігу знову намітало. Об’їжджати перемети десятими дорогами довелося шкільному автобусові з Тарасівки, до Баговиці він курсував аж через Ка­м’я­нець. До звільнення доріг від снігу підключалися й підприємці зі своїм транспортом. Розчищати Завальський напрямок допомагала техніка з «Гіпсовика», багато робіт організовували самі ж сільські ради. Втім, в основному, воювати зі снігами – це робота працівників філії «Ка­м’я­нець-По­діль­ська ДЕД». З ними і рушаємо розблоковувати відрізане від райцентру село Вітківці, а заразом і дізнаємося, скільки техніки працює на зимових дорогах і за яким порядком розчищають сільські автошляхи.

ПРОТИ СНІГУ ГРЕЙДЕРИ, БУЛЬДОЗЕРИ І КрАЗИ

– Загалом для зимових робіт у нас є шість автогрейдерів, три навантажувачі, три КрАЗи КДМ, два трактори Т-150, декілька малих тракторів МТЗ, ЮМЗ, два екскаватори та ЗІЛ. За необхідності наймаємо техніку в приватних підприємств чи організацій, – розповідає по дорозі до Вітківців головний інженер філії «Кам’янець-По­діль­ська ДЕД» Ігор ФІЛІПЧУК.

Того дня, 4 лютого, вже при тихій і сонячній погоді декотрі села все ще були «закоркованими», там майже цілодобово працювали різні одиниці техніки. В телефонному режимі Ігор Миколайович подає інформацію МНС: «Один навантажувач разом з автогрейдером працюють в Орининській зоні, розблоковуючи Кізя, Привороття, Теклівку, Ніверку, Шустівці, Нововолодимирівку. Найманий автогрейдер пробиває напрямок «Грушка – Липи» через Чабанівку, Гуту-Чугорську, Лисківці. Ще один навантажувач пішов на Вітківці, КрАЗ КДМ – на Дерев’яне, Привіт­не й Броварі. Грейдер працює в Червоній Діброві, Заваллі, Кізі-Кудринецькій…».

– Коли сніг важкий, грейдеру на переметеній дорозі робити нічого, до роботи береться навантажувач або бульдозер, – пояснює голов­ний інженер.

А визначаються з механізмами та першочерговими напрямками роботи працівники філії щоранку, після того, як отримають інформацію про ситуацію на дорогах від майстрів дільниць, перевізників, інспекторів ДАІ, сільських голів, працівників автостанції.

Зі слів Ігоря Філіпчука, цьогоріч клопоту завдають не стільки сніги, як вітри – поля голі, а весь сніг зупиняється на дорогах. Від переметів дорожники рятували автошляхи й спеціальними снігозатримувальними щитами, яких у різних місцях вздовж доріг загалом виклали близько 1500 м.

ОПЕРАЦІЯ «РОЗБЛОКУВАННЯ ВІТКІВЦІВ»

Та, здається, жодні щити не врятували б щільно заметеної дороги до декотрих сіл, у тому числі й до Вітківців, де вже на повну силу працюють двоє – водій філії ДЕД Сергій ТОНКОГЛАС і навантажувач «Амкодор». Сніг тут настільки твердий, що не провалюється під вагою людського тіла. Навіть габаритній техніці не зовсім легко торувати такі перемети. Щоб подолати 100 метрів шляху, навантажувачу потрібно розбивати сніг 15 хвилин поспіль.

– Коли Ви впораєтеся з цією дорогою? – запитую у водія, перекрикуючи гул мотора.

– Не можу сказати. Для прикладу, вчора замети від Фурманівки до Княжполя я розчищав із третьої години дня до першої ночі. Пробивав сніг, поки не вперся в село. Сьогодні сніг уже трохи встоявся, тому важче нагортається. Скажімо, ще вчора міг би за один раз ковшем пробити 8-10 метрів снігу в довжину, а не так, як сьогодні, – тільки 5. Сніг ущільнюється, машина не йде. Я пру, поки навантажувач не зупиниться в заметі, а потім викидаю сніг на бік. У ширину ківш захвачує 2,3 метра снігу, а ширина дороги – 7 метрів. Тому я прочищаю дорогу за принципом ялинки.

Поки навантажувач «вимальовує» по снігах, його роботу при­їхав проконтролювати майстер дільниці Віктор ГОЛОВКО.

– Розумієте, навіть якщо снігу випаде вдвічі більше, ніж тепер, то це не так страшно – прочистили і забули. А от перемети – це проблема, – каже майстер дільниці. – Водіям доводиться працювати цілодобово. Поки працівник не розчистить дорогу, ніхто з далекого села його гнати назад не буде, навіть якщо він уже відпрацював 8 годин. До того ж, самі розумієте, як людям потрібна дорога, коли декілька днів у магазини не привозять продуктів. Якщо якусь дорогу пробили – повідом­ляємо в райдержадміністрацію та на автовокзал, тоді запускають автобус.

Спочатку ми розбиваємо дороги тих сільрад, в яких більше сіл, а також орієнтуємося й на те, чи далеко людям іти від села до центральної дороги. Тут, самі бачите, мешканці відрізані від міста на 10 кі­лометрів. Це проблема…

Дорожники зізнаються, що розблокування таких заметів – справа тривала, й засипану дорогу до села можна чистити навіть два дні поспіль. Але запевняють, що працюватимуть на повну силу, щоб усі села повністю розблокувати.

Хоча таких перешкод мешканцям міста сніг і не створює, втім це не означає, що комунальникам можна сидіти без діла. До речі, як повідомляють останні, сніг цього року не тільки прибирають, але й вивозять: з Новопланівського, Замкового мостів та з вулиці Соборної вже вивезли понад 15 КрАЗів твердих опадів.