П'ятница, 19 Квітня 2024 р.
31 Жовтня 2014

МИНУЛО СТО РОКІВ…

Нині залізнична станція Кам’янець-Подільський хоч і не з’єднує Європу з Росією та мало чим нагадує «Слов’янський шлях», але все ж таки обслуговує десятки вантажно-пасажирських потягів. Щодня прокладеною ще сотню років тому залізницею вантажні вагони курсують до Молдови, Білорусі, Румунії, Росії, Туркменистану, Таджикистану та інших держав. А пасажирів обслуговують шість потягів дальніх і приміських маршрутів. Ущент заповнені чи напівпорожні, довгі й зовсім малі, повільні й швидкісні, вони не обминають колій нашої станції. За столітню історію вона зазнала чимало змін, модернізацій і реформ. Про них ми розпитали в заступника начальника залізничної станції Вадима КРАЧАНА.

МИНУЛО СТО РОКІВ...Розташована на лінії Гречани – Ларга станція Кам’янець-Подільський підпорядковується Жмеринській дирекції залізничних перевезень Південно-Західної залізниці. Як розповів Вадим Михайлович, повну модернізацію вона пройшла 1985 р., коли вдалося повністю змінити колійний розвиток, добудувати ряд нових під’їзних колій, замінити колії на сучасні. З 2007-го всі перегони на дільниці облаштовані під прискорений рух – оновлено колії, штучні споруди тощо.

Зі своїх платформ станція-ювіляр наразі відправляє чотири міжміські пасажирські потяги. Щоправда, всі вони рухаються виключно в напрямку столиці. В парні числа до Києва можна доїхати в купе й плацкартах 140-го потяга, в інші дні цю відстань пасажири долають сидячи у вагонах прискорених експресів №№770 і 774. Має станція і два приміські маршрути – до Ларги і Гречан. У перспективі їх планують доповнити рейковими автобусами (полегшений потяг, який складається з одного вагона та двох кабін машиніста), що дозволить збільшити кількість приміських потягів до 2-3 на добу. Якщо все піде за планом, уже навесні залізничне ноу-хау спробують запустити і на нашій станції. Такі автобуси вже курсують Південною, Львівською та Придніпровською залізницями.

З початку червня платформи станції Кам’янець-Подільський щодня приймають потяг із Чернівців. Його вагони транзитом долають територію сусідньої Молдови і економлять пасажирам майже годину часу в дорозі. Декілька років тому, сівши в потяг у Кам’янці, вранці можна було дістатися й до берегів Чорного моря. Довгий час прямісінько з нашої станції до Одеси відправляли декілька причіпних вагонів, але згодом цей маршрут «Укрзалізниця» скасувала. Кам’янчани й нині шкодують за таким сполученням.

«Дуже багато студентів із Кам’янця навчаються в Одесі. Онучка вступила до тамтешньої будівельної академії, але діставатись туди з нашого міста наразі дуже важко. Студентам із важкими валізами й торбами доводиться спочатку маршруткою їхати до Хмельницького, а там пізно ввечері більше як три години чекати найближчого потяга. Як би було добре повернути прямий потяг на Одесу. Весь час обіцяють це зробити, але досі вагони не пускають», – скаржиться кам’янчанка Леоніда Бринюк у листі до «Подолянина».

Утім на залізничній станції кажуть, що поки із пропозиціями повернути місту потяг «Кам’янець-Подільський – Одеса» до них ніхто не звертався.

– Якщо раніше потяги курсували незалежно від того, є в них люди чи немає, то сьогодні залізниця кардинально змінила стратегію своєї роботи, – каже Вадим Крачан. – У відповідності до пасажиропотоку, вона скорочує або ж збільшує кількість вагонів на певному рейсі, адже в курсуванні порожніх вагонів немає сенсу. Те саме трапилося з потягом до Одеси. Відновити його можна буде тільки за наявності постійного пасажиропотоку, який пильно відслідковує залізниця.

Ініціатором запровадження будь-якого маршруту, в тому числі й до Одеси, мають бути місцеві ради і представники влади. Адже, якщо в населення справді є потреба в певному маршруті, саме чиновники мають звернутись до керівництва залізниці з проханням з’єднати Кам’янець з якимось іншим містом. За наявності постійного пасажиропотоку «Укрзалізниця» цілком може запровадити відповідний маршрут. Але якщо квитки купувати не будуть, потяг знову можуть зняти.

Має можливість Південно-Західна залізниця налагодити і сполучення зі Львовом. Нещодавно розпочати роботу над тим, аби з Кам’янця можна було дістатися й до перону міста Лева, пообіцяв навіть наш народний депутат. Утім, як зазначає керівництво станції, поки звернень щодо запровадження нових маршрутів у їхній скриньці пропозицій дуже мало. А єдиним варіантом сполучення зі Львовом називають ті ж самі причіпні вагони.

– На жаль, пасажирський транспорт окуповує себе тільки приблизно на 40%, – констатує Вадим Михайлович, – основні дотації йдуть із вантажних перевезень. Вагони із найрізноманітнішим вантажем ми відправляємо в усі напрямки. Курсують ті стабільно, адже, порівняно з минулими роками, проблем із забезпеченням рухомим складом наша станція наразі не має.

Не бракує залізниці й пасажирських вагонів, але оновлюють їх, на жаль, нечасто. Адже держава рідко виділяє на це кошти, все робиться за рахунок залізниці. І хоч нашими коліями курсують прискорені комфортніші потяги, втім більшою популярністю в пасажирів, зрештою, користуються старі вагони із плацкартами, купе й гарячим чаєм.