Логін:
Пароль:
Реєстрація
Забули свій пароль?
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:




НЕДІЛЯ, 22 ЖОВТНЯ 2017 р.
ПРИВАТНА ГАЗЕТА ЗАСНОВАНА 26 ГРУДНЯ 1992 р.

16.09.2016

ГОНКА «СТАРА ФОРТЕЦЯ»: ЗНАМЕНИТІ ПІЛОТИ І ВІДЧАЙДУШНІ ПОЛЬОТИ

Після багаторічної перерви гравійні дороги кам’янецьких околиць знову перетворилися на швидкісні ділянки, на екстремальних поворотах яких ефектно здіймали порох ралійні боліди. У минулі вихідні наше місто приймало ІV етап чемпіонату країни з ралі, повернувши на звичні траси славнозвісну гонку «Стара фортеця», яка цього року стала для Кам’янця ювілейною.

На трампліні - переможець ралі екіпаж Валерія Горбаня та Володимира Корсі

Очевидно, за вісім років без ралі мешканці встигли відчути ностальгію за екстремальним видовищем, бо змагання екіпажів з усієї країни зібрало чималу кількість глядачів­уболівальників. Уже в перший день змагань вони почули досить відомі серед любителів автоспорту імена. Як спортивний комісар, до Ка­м’янця приїхав легенда авторалі, головний технічний комісар Автомобільної федерації України Борис Донской, який був учасником першої гонки «Стара фортеця». З ка­м’ян­ча­нами він привітався під час церемонії відкриття, що традиційно відбулася біля Ратуші.
Власне зі Старого міста екіпажі й почали демонструвати свої бойові машини та їхні можливості, стартуючи від фортеці до скверу Танкістів. Тут можна було насолодитися поверненням до Кам’янця автоспорту, який колоритно вписав у пейзаж Старого замку ралійні авто, що мчали вже на заході сонця.
А потішило фанатів ралі не лише спортивне дійство, але й список пілотів, які взяли участь у заїздах. Адже серед них -­ і найсильніші ралісти країни. Це, для прикладу, екіпаж одеситів Дмитра Роткевича та Романа Мішина на «Mitsubishi Evo­lution», які неодноразово виступали у чемпіонатах України з ралі та міні­ралі «Кубок Лиманів». Серед потужних учасників також Олександр Козлов зі штурманом Олександром Островським на «Subaru Impreza», які наразі займають найвищу позицію у чемпіонаті України. Також підкорювали кам’янецькі швидкісні ділянки відомий спортсмен Борис Ганджа, який завжди показує найвищий клас на спецділянках, та фаворит багатьох українських гонок Юрій Хоміцький зі штурманом Андрієм Рощенком. Заявився на змагання й титулований спортсмен часів Радянського Союзу Микола Никитюк на «Subaru Impreza».
Основним претендентом на перемогу в етапі став призер ралійного чемпіонату світу ­ титулований Валерій Горбань, який у березні показав свої сили на світовому ралі в Мексиці. Саме екіпаж Валерія Горбаня та Володимира Корсі на «Mit­subishi Lancer» й отримав першість у гонці «Стара фортеця».
- У ралі взяли участь 17 екіпажів із Києва, Одеси, Дніпра, - каже організатор змагань, президент «Подільського автомобільного клубу» Ігор Іваніць-кий. - Правда, одна із машин зійшла з дистанції ще до початку змагань, оскільки поламалася під час тестування. Із останньої швидкісної ділянки з’їхав і жіночий екіпаж. Насправді траса досить важка, вона пролягала через ліс, тому було велике навантаження на автомобіль. Наступний етап чемпіонату проводитиметься у Львові, а потім ралі поїдуть до Херсона.
Та навряд чи наступні етапи порадують спортсменів настільки ж різноманітними трасами. Справжнім випробуванням для пілотів та й бойових машин стали кам’янецькі спецділянки «Вербка», «Трамплін», «Сахкамінь», «Кармелюкова гора». Тут було все: і круті повороти із заносами, і прямі кілометри, що дозволяли розігнатися до найвищої передачі, і лісові нетрі, й, звичайно ж, легендарний трамплін, здатний не лише повідкривати роти у глядачів, але й безжально знищити ходову автомобіля при невдалому приземленні. Екіпажі подолали приблизно по 110 км швидкісної траси, проїхавши п’ять заїздів. Такої кількості людей Вербка не бачила з часу останнього ралі в Кам’янці. Глядачі розпорошилися вздовж усієї траси, а найбільше скупчення уболівальників виправдано зібрав саме трамплін. Уже під час другого кола пілоти вдавалися до відчайдушних стрибків і польотів на декілька десятків метрів, чим неабияк розважали фанатів такого виду спорту. Щоправда, самі глядачі учасникам, швидше, заважали, бо дозволяли собі виходити за сигнальні стрічки й постійно перебігати дорогу в пошуках кращого місця огляду. На це нарікали самі ж пілоти. 
ГОНКА «СТАРА ФОРТЕЦЯ»: ЗНАМЕНИТІ ПІЛОТИ І ВІДЧАЙДУШНІ ПОЛЬОТИ- Траса дуже цікава! - ділиться під час перерви штурман екіпажу №15 одеситка Олена Баранек. - Для мене це перша спецділянка, де є ліс. У нас, на Одещині, таких немає. Але от натовпи глядачів, які постійно вибігають на дорогу, трохи вибивають із ритму. Не так страшно заходити у поворот, як імовірність побачити там людину.
- Маршрут не з легких, - додає один із пілотів Володимир Волошин. - Крім того, дуже заважає неймовірна спека. З кожним заїздом дорога вибивається, але в цьому й полягають труднощі заїздів. До такого ми звикли.
Участь у гонках взяли й кам’янчани, щоправда, це були «нульові» екіпажі, які відкривали заїзд перед стартом «бойових» автомобілів. Зі слів організаторів, у нашому місті є достойні пілоти, однак обладнання авто для змагань потребує значних капіталовкладень, що мало кому по кишені. 


Автор:  Тетяна ДИКА

Повернення до списку