Середа, 24 Квітня 2024 р.
2 Лютого 2018

НЕЗАБУТНІЙ КОКТЕЙЛЬ ПОЗИТИВУ

Володимир Парасулько, Наталя Лобас, Віталій ЯкубовськийТак у нашій країні повелося, що більшість знаменних дат, подій, свят завжди супроводжуються алкогольними напоями. Але одна справа пити звичайнісіньку нерекомендовану Міністерством охорони здоров’я горілку, закушуючи кислим огірком чи лимоном, а інша справа – посьорбувати вишуканий різнокольоровий коктейль із приємним ароматом. Та ще й паралельно насолоджуватися шоу, де інгредієнти вашого ж напою літають у повітрі, чергуючись із полум’ям і захопленими поглядами.

Мова йде не про клоунів із цирку чи учасників шоу «Україна має талант», а про психологів, «драконів», змішувальників, колотильників, коктейль-мейкерів і просто «своїх пацанів» – барменів. Саме ці люди не просто створюють атмосферу вечора, а ще й підлаштовуються під індивідуальні «хочу» кожного свого клієнта. У Кам’янці-Подільському ось уже 4 роки за барменські фокуси у свята відповідає колектив «Free Bar «Shake-Shake». Засновник колективу Володимир ПАРАСУЛЬКО радо погодився поділитися міксувально-коктейльними секретами з журналістами «Подолянина».

– Володимире, як життя довело Вас до «склянки»?

– Був молодий, працював у нічному клубі «Жара» барменом. Одного разу на інтуїтивному рівні відчув, що нашому місту не вистачає якоїсь фішки. Навіть більше, я зрозумів, що це може принести фінансовий прибуток, та і чому б не поширити справу, яка приносить задоволення. Самому флейрингу (приготування коктейлів із використанням елементів жонглювання. – Прим. авт.) і фаєр-шоу (те ж саме, тільки з вогнем) почав вчитися, коли влаштувався барменом у готель «Amadeus Club». Переймав досвід жонглювання в кам’янецького бармена В’ячеслава Кузовенка. Також допомагали відеокурси. Спочатку працював сам, згодом брав помічника. Знайшов однодумців, створив команду, звільнивши себе від величезного фізичного навантаження. Я став більше організатором, приймав замовлення, продавав послугу, шукав клієнтів. Сьогодні основу команди складають 3 людини: Наталя Лобас, Катерина Головічук і Віталій Якубовський. Звичайно, є і лава запасних, бо буває по декілька замовлень на день.

– Що являє собою робота колективу?

– Дуже добре працює сарафанне радіо, коли про нас розповідають уже задоволені клієнти своїм друзям чи знайомим. Концепція роботи проста: за годину до початку свята ми приїжджаємо і облаштовуємо місце для роботи. Інвентар у нас весь свій: барна стійка, станція (залізна річ, в яку можна помістити лід, пляшки, сік тощо), дорогий французький посуд, який завдяки якості дуже рідко б’ється. Як зустрічаємо гостей? Це може бути, наприклад, піраміда із келихів шампанського, мартіні чи інших напоїв або вже виставлені коктейлі чи маленькі різнокольорові шоти (алкогольний коктейль у невеликій кількості, який випивається одним ковтком. – Прим. авт.), або лонги (алкогольний коктейль досить великого обсягу – понад 120 мл).

НЕЗАБУТНІЙ КОКТЕЙЛЬ ПОЗИТИВУБармен – це психолог, завжди усміхнена, позитивна людина, яка вміє вислухати. Бармени – це не ті люди, які працюють, аби просто відпрацювати, вони обов’язково входять із кожною людиною в контакт, аби зрозуміти, чого саме вона хоче. Люди сором’язливі, але після першої, як кажуть, хоробрості більшає. Клієнтами на початку керує страх, і вони не можуть пояснити своїх бажань, тому бармен повинен визначити, чи хоче гість кисліше, чи солодше, чи з алкоголем, чи без. Під час створення кож­ного шедевру ми підключаємо еле­менти жонглювання – підкидаємо пляшки, а коли настають сутінки – жонглюємо факелами і пускаємо ротом вогонь (у народі це називають «драконом»).

Ми професійно руйнуємо уявлення про сучасне весілля, день народження чи інше свято. Основна умова – креативний підхід у поєднанні з бажаннями замовника. Наш колектив перетворює будь-яке свято на незабутній коктейль позитиву.

– Таке шоу – розвага не з дешевих?

– Ціна завжди залежить від кількості людей, але в середньому вона доходить до 6 тисяч гривень. Замовник сам може створити собі прейскурант, обравши той чи інший алкоголь для коктейлів, а часом навіть буває, що якісь фрукти є вдома. Тобто, як зекономити, визначає клієнт, адже він сам обирає, що хоче пити, а під його забаганки ми розробляємо коктейльну карту. Послуги і асортимент у нас такий, що люди цілий день і вечір п’ють. Клієнти після події розповідають, що доволі багато економиться на стандартних напоях.

Це логічно: краще випити незвичайний коктейль, ніж звичайну горілку.

– Які правила безпеки у «драконів»?

– Якщо нехтувати технологією безпеки, то трюки, звичайно ж, несуть ризик для здоров’я бармена. Одного разу в нічному клубі «Жара» через власну необачність, виконуючи трюк «дракон», зазнав опіку на шиї. Залишився шрам, який тепер завжди нагадує, що безпека – насамперед.

Пам’ятаю, як у тому ж нічному клубі жонглював – підкидав пляшки, склянки, увійшов у кураж і випадково втрапив пляшкою якійсь дівчині в обличчя. Доки вона не встигла оговтатися і розібратися, що сталось, вибачився і зробив для неї дуже гарний, один із найдорожчих на той час, коктейль і гарно презентував. Її подруга, яка була поруч, довго не думала і запитала, чи не міг би я і їй зацідити пляшкою в голову, щоб вона могла отримати коктейль. Ця ситуація ще раз демонструє: головне – підхід, адже коли входиш із людиною в конфлікт – нічого доброго не отримаєш.

– Які плани на майбутнє у «Shake-­Shake»?

НЕЗАБУТНІЙ КОКТЕЙЛЬ ПОЗИТИВУ– Планую розширити команду, проте є проблема – брак людей, які б хотіли володіти технікою флей­рингу. Раніше я індивідуально навчав, навіть були плани створити школу барменів, але вони швидко розтанули, коли зрозумів, що буду прив’язаний до одного місця, а це важко. Проводити уроки не можна один раз на місяць, а я не завжди впевнений, що матиму більше часу, тому поки ця ідея залишається невтіленою. Кожен бармен повинен мати досвід, адже якщо він освічений, то чітко знає, що із чим може поєднуватися, а що апріорі не можна компонувати. Головна порада: виконали роботу – питайте думку гостей. Не важливо, схвальну чи негативну, головне – щоб ви могли проаналізувати себе і провести роботу над помилками.

– Якби у Вас замовили коктейль під назвою «Подолянин», що б це було?

– Наповнюємо келих льодом, беремо ароматний сироп «Кавун» (20 г), за основу коктейлю беремо ром білий (40 г), який надає водночас міцності та неймовірного смаку в поєднанні з інгредієнтами. Доповнюємо все «Спрайтом» і для грайливості кольорів додаємо 20 г лікеру «Кюрасао». Прикрашаємо листочками м’яти та скибочкою апельсина. Смакуємо авторський коктейль від «Shake-Shake» для найголовнішої газети Кам’янця-Подільського.

– Професія бармена – це лише коктейлі?

– Ні, набагато більше. Це процес дарування людям щастя. Бар­мен дарує позитивні емоції, які, наприклад, наречені або іменинники фіксують на відеокамеру і ще довго-довго згадують. Кадри

з вогнем таки виглядають феє­рично.

Звичайно, на початку вечора ти більше бармен, а от наприкінці свята стаєш психологом. Тобі потрібно вміти вислухати і зрозуміти. От тут і використовуються професійні секрети. Якщо бармен бачить, що вам уже надто добре, він постарається налити у ваш коктейль мінімум алкоголю і додати декілька крапель на самий верх напою. Таким чином, підносячи коктейль до рота, ви відчуєте сильний запах алкоголю – цього достатньо, аби п’яний чоловік думав, що він усе ще продовжує напиватися. Насправді ж кількість алкоголю в напої буде мінімальною. Тобто, мета бармена не напоїти людину, а подарувати їй щас­тя, а щастя, як відомо, не в алко­голі. 

Ольга БАНАХ.