П'ятница, 29 Березня 2024 р.
22 Жовтня 2021

ДЕТАЛЬНО ПРО Е-ЛІКАРНЯНІ

Із 1 жовтня всі заклади охорони здоров’я України перейшли на оформлення електронних лікарняних. Відтепер пацієнти не будуть носити паперові лікарняні на роботу, бо в разі хвороби повідомлятимуть роботодавцю номер електронного лікарняного. Де ж і як його отримати? Про все по порядку.

Коли ви захворіли, насамперед зверніться до лікаря, який проведе медичний огляд і призначить лікування. Якщо виявиться, що, у зв’язку зі станом здоров’я, вам потрібно піти на лікарняний, лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний
в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду ви можете переглянути ваші листки непрацездат­ності.
Під час створення лікарем МВТН па­цієнтам рекомендується перевірити коректність введеної інформації. А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо не одержали, перевірте актуальність внесеного до системи номера телефону. Отримане повідомлення міститиме 16-значний номер МВНТ і підтверджуватиме, що він був створений саме для вас.
Фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого смс-повідомлення, цього разу – від Пенсійного фонду України. Його ви одержите, якщо зареєструвалися на порталі Пенсійного фонду і там зазначили саме цей спосіб комунікації. Важливо розуміти, що успішність формування електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних у Реєстрі застрахованих осіб. Їх має подати ваш роботодавець.
Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо в системі неактуальний ваш номер телефону; ви не обрали цього способу комунікації; у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря; якщо МВТН був помилково створений не вам.
Від Пенсійного фонду не прийде смс-повідомлення, якщо ви не зареєст­рувалися в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду та не обрали цього способу комунікації; в особистому кабінеті неактуальний номер телефону; ви офіційно не працевлаштовані, та в реєст­рі відсутні дані про сплату ЄСВ; ви не є застрахованою особою, і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб; ваш роботодавець не подав ваших даних для внесення у РЗО.
Якщо електронний лікарняний не був сформований, вам слід запитати в лікаря, чи надходила відповідь від Елект­ронного реєстру листків непрацездат­ності. Коли буде з’ясовано, що «запис не знайдено», а пацієнт є застрахова­ною особою, необхідно звернутися до роботодавця або на «Гарячу лінію» Пенсійного фонду України
за номером: 0-800-503-753.