КОМУНАЛЬНИЙ АВТОПАРК МІСТА. РЕАЛЬНІСТЬ
Плачевний стан комунального транспорту нашого міста – проблема ненова. Але сьогодні вона настільки актуальна, що, здається, досягла піку. Бо при подальшій бездіяльності Кам’янець просто отримає колапс у цьому питанні.
На сьогодні в місті діють п’ять маршрутів (у тому числі соціальний для перевезення дітей з інвалідністю), які обслуговує комунальне підприємство «Комунтранссервіс». Спеціально розроблені маршрути забезпечують безкоштовне перевезення по місту пільгових категорій населення. А вартість платного проїзду для охочих – 2,5 грн.
Для загальної інформації: за 2020 рік комунальні автобуси перевезли майже 680 тисяч пільгових пасажирів та 12,5 тисяч платних. Це свідчить про те, що вони відіграють важливу роль у транспортному сполученні міста та є затребуваними для багатьох кам’янчан.
АВТОПАРК
Таке транспортне навантаження сьогодні лежить на п’яти великих автобусах. А це означає: один автобус на один маршрут. І жодної резервної маши-ни, яка б, у разі потреби, могла виїхати на заміну.
Відсутність «запасного» справного автомобіля – це і є перша болюча проблема нашого комунального автопарку, яка додає чимало клопотів водіям. Адже для того, щоб автобуси справно курсували за графіком, доводиться їх ремонтувати в обідню перерву або ж уночі. Причому, роблять це самі водії, яких на підприємстві «Комунтранссервіс» працює шестеро.
Друга величезна проблема – технічний стан авто. Розпочнемо з того, що приїхали ці машини до Кам’янця вже зношеними. Так, вони великі та зручні для пасажирських перевезень. Але їхній середній вік – 26 років…
Відносно «молодими» серед п’яти машин є два VOLVO, яким по 15 років. Однак і вони мають технічні несправності, серед яких – закодований доступ до діагностики. Інші три автобуси – «Mercedes-Benz», кожен із яких потребує кузовних робіт. З інших несправностей: некоректна робота коробки передач, необхідність ремонту двигуна, заміни компресора, професійних зварювальних тощо. Через вік автобуси постійно потребують ремонту. Їхній стан просто жахає: в одному провалюється центральний прохід, в іншому немає задніх вікон, зношені сидіння і система закривання-відкривання дверей, пошкоджений дах. Швидкий кінець водії пророкують «Мерседесу», в якому через несправний двигун великий розхід моторного масла.
– Усі поточні ремонти виконуються руками самих водіїв, які при потребі виходять на роботу о п’ятій годині ранку та сидять тут до пізньої ночі, самі без належних умов миють ці автомобілі та намагаються тримати їх в належному стані, – каже директор підприємства Сергій МАЛАНЧУК.
Крім того, є ще один нюанс. Один із цих п’яти справних автобусів належить колишньому народному депутату Володимиру Мельниченку, і наразі «Комунтранссервіс» його орендує, але вже в листопаді цього року має повернути власнику.
Є в автопарку ще шість неробочих автобусів. Усі вони технічно несправні, схожі на металобрухт, який навряд чи підлягає ремонту.
– Ці машини я такими прийняв, прийшовши на посаду директора, – каже Сергій Маланчук. – Вони роками тільки займають місце в гаражі, і їх немає сенсу ремонтувати. Серед несправних автобусів, до речі, також два орендні, які маємо повернути.
Через старий автопарк підприємство має збиток, це амортизація машин. Ми вкладаємо гроші, а віддачі від цього не маємо.
УМОВИ РОБОТИ
Без води, санвузла та опалення, з дірявими стінами і дахом – а це вже про приміщення-бокс для комунального автопарку, де автобуси ремонтують, миють, обслуговують, де водії відпочивають та обідають. І дивитися на це без відчаю неможливо. Оглядова яма постійно затоплюється, бо немає дренажу води. Через відсутність опалення ремонт машин у зимовий період перетворюється на справжнє випробування, а через відсутність складу мастильні матеріали й запчастини зберігаються в орендованому офісі. Крім того, є необхідність встановити сигналізацію, бо неодноразово траплялися крадіжки. Багато чого підприємство зробило самотужки. Багато сил і часу працівники витрачають на те, щоб тримати «на ходу» комунальні машини. Інакше цей транспорт просто зупинився б.
– Це не гараж, а крематорій. Умови жахливі. На вулиці мороз – і в нашому приміщенні мороз. Під час зливи тече на голову. Але є в цьому плюс – підкладаємо відра, щоб потім помити автобуси, – жартують водії, які за невелику зарплатню вкладають у свою роботу багато праці й натомість заслуговують віддачі.
ПЕРСПЕКТИВИ
Насправді ж, у цій ситуації зовсім не до жартів. Комунальний транспорт нашого міста потребує термінового реанімування. І це одне з перших питань, що стоять перед міською владою.
– Ми розуміємо всю критичність становища і ставимо на меті це виправити, – каже міський голова Михайло ПОСІТКО. – За моїм розпорядженням уже створена робоча група під моїм головуванням, до складу якої входять фахівці галузі та відповідальні структурні підрозділи міської ради. Спільно розробляємо програму розвитку комунального транспорту, вивчаємо питання придбання автобусів, на що необхідно 5-6 мільйонів гривень. Розраховуємо на бюджет розвитку, а також – на підтримку депутатів у цьому питанні. Лише разом ми зможемо зробити гарну справу для нашого міста.
Пресслужба міської ради.