Четвер, 25 Квітня 2024 р.
26 Лютого 2021

ПОТЯГИ: ШВИДКО? КОМФОРТНО? АБИ ХОЧ БУЛИ!

Гарну новину повідомили у Хмельницькій ОДА: через Хмельниччину проляже міжнародний високошвидкісний залізничний маршрут. Про це повідомив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

За його словами, будуть модернізовані під високошвидкісний рух станції Києва, Одеси, Львова, Вінниці, Хмельницького, Тернополя та Білої Церкви.
А до 2030 року звичними стануть подорожі залізницею зі швидкістю 350 кілометрів на годину. Загальна довжина ко­лій, яку планується збудувати для високошвидкісного залізничного руху на те­риторії України, – близько 2000 км. Це – десята частина довжини головних колій, які існують нині в Україні.
Серед планів з модернізації Хмельницького залізничного вокзалу є осучаснення його для надання не лише пере­візних послуг, а також впровадження можливостей торгово-розважального центру для подорожувальників та жителів міста.
А от на курсування приміських потягів керівництво залізниці чомусь звертає менше уваги. Скоро буде рік, як призупинено рух дизелем, що курсував на Ларгу. А він надзвичайно важливий для пересічних мешканців.
Із цією проблемою кам’янчани звертаються до міської влади, а також і до нашої редакції. З приходом весни таких звернень стане ще більше, адже люди почнуть більше їздити з міста до сіл і навпаки.
– Роками до Великої Слобідки їхав дизелем. І дешево, і зручно. Від березня дизеля немає. Коли нарешті відновлять рух на Ларгу? – із таким запитанням до редакції зателефонував 70-річний пенсіонер Михайло Петрович ще у липні 2020-го. Тоді відповіді про відновлення залізничного сполучення згаданого напрямку йому ніхто не міг дати.
Днями в Кам’янець-Подільській міській раді хоч трохи пролили світло на долю дизеля. Там зазначають, що призупинення курсування приміського потяга на дільницях Хмельницький – Кам’янець-­Поділь­ський – Ларга відгукнулося проблемою для багатьох мешканців нашої громади та району. Тому міський голова Михайло ПОСІТКО звернувся до керівництва «Укрзалізниці» з проханням віднайти шляхи відновлення курсування цього потяга.
Наразі мерія отримала відповідь, у якій ідеться про те, що основною при­чиною призупинення є відсутність па­сажирських вагонів з локомотивною тягою. Але, зважаючи на потребу регіону, АТ «Укрзалізниця», філія «Південно-Західна залізниця» вживають можливих заходів для віднайдення нового чи відремонтованого рухомого складу, щоб відновити курсування за цим напрямком.
Детально проблему приміських потягів, які в українських реаліях не завжди комфортні, а то й взагалі відсутні, опрацювали експерти Центру громадського моніторингу і контролю. Вони зазначають, що змінити ситуацію на краще можуть тільки спільні зусилля «Укрзалізниці» та місцевої влади в кожному конкретному регіоні.
– Уже не перший рік залізничники вивчають можливості з оновлення електричок, – йдеться в повідомленні експертів. – Розглядаються різні варіанти: від закупівлі вживаних німецьких електропотягів – до самостійної модернізації наявних. Наприклад, у лютому відбулася виставка сучасних розробок елементів салонного інтер’єру вагонів електропоїздів, яку організувала «Укрзалізниця». На ній можна було побачити нові вагонні меблі для приміських потягів. Але залізничники кажуть, що, попри наявні розробки, самостійно оновити електрички не вийде, без участі місцевої влади не обійтися.
Водночас наголошують, що приміські пасажирські перевезення є найбільш збитковим напрямом. Адже компенсації за пільговиків, які має виплачувати місцева влада за надані послуги, не покривають навіть мінімальних витрат. Так, за 2020 рік органи місцевої влади заборгували підприємству понад 200 млн грн компенсацій за проїзд пільгових категорій населення в електричках. Тож тепер залізниця пропонує владі на місцях пуб­лічні договори про надання послуг із приміських перевезень.
Всього в Україні курсують понад 650 приміських потягів, але цього досі, як бачимо, недостатньо.