ШІСТЬ ІНТЕНСИВНИХ ЛЕКЦІЙ
17-19 листопада проведено інтенсивні шість лекцій для екскурсоводів з історії Подільського краю. Ініціаторка цих лекцій Анастасія Донець зауважила:
– Їхня цінність у тому, що інформацію дослідники, науковці та реконструктори збирали роками по зернятку. І ви не знайдете її в готовому вигляді в книгах чи мережі.
Щодня відбувалося по дві лекції з 20-хвилинною перервою на чай і каву. Семінар був платним, коштував 200 гривень за три дні з однієї особи, але здобута цінна інформація варта того.
У перший день у міській Ратуші відкрив заняття доктор історичних наук Валерій Степанков, який виступив з лекцією «Кам’янець-Подільський в роки Національної революції (друга половина ХVІІ століття)». Валерій Степанович мав повідати про 1648-1654 роки, але встиг розповісти тільки про 1648 рік, тож нові зустрічі з професором, великим знавцем цього періоду української історії ще попереду.
Олександр Столяр провів екскурсію двома залами Ратуші. Тема його лекції: «Історія грошового обігу на Поділлі». Олександр закінчив наш історичний факультет, працював
у музеї-заповіднику, де брав активну участь у створенні експозиції, саме присвяченій історії грошового обігу. Ця експозиція відкрита у травні 2005 року.
18 листопада Ігор Касіяник у приміщенні Національного природного парку «Подільсь-
кі Товтри» прочитав лекцію «Геологічна історія Поділля, як об’єкт туристичної діяльнос-ті», у підвалі адміністративного будинку НПП ознайомив з численними експонатами. Ігор Петрович – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її викладання нашого національного університету.
Того ж дня археолог, завідувач сектора науково-експозиційного відділу «Музей старожитностей» Петро Болтанюк у приміщенні Ратуші розповів про археологічні знахідки будівель та фортифікацій на території Кам’янця-Подільського.
У завершальний день дві лекції прочитав директор історичного музею-заповідника Олександр Заремба. Теми його виступів: «Про залогу кам’янецького замку у ХV-ХVIII століттях» та «Еволюція фортифікаційних форм Західного Поділля в ХIV-ХХ століттях».
Лекції читали великі фахівці та ентузіасти, глибокі знавці того, що вони прагнули донести слухачам. Тож користь від цих лекцій величезна.