П'ятница, 26 Квітня 2024 р.
16 Березня 2012

ЧИМ ПЕРЕЙМАЄТЬСЯ ЖКГ?

Сергій СередюкЇхня робота зазвичай непомітна, проте її відсутність здіймає на вуха ледь не все місто. Кого здивують чисті тротуари, охайно висаджені квіти на клумбах, рівні дороги чи прибране сміття? Нікого, оскільки в місцевих жителів є чітке переконання, що саме таким має бути місто, і твердження це є правильним. Та, погодьтеся, аби все було настільки гладко, комусь потрібно виконати колосальну роботу. Цих «комусь» у нас називають комунальниками, які в неділю радітимуть професійному святу.

Серед кам’янчан люди такої професії користуються чималою популярністю, адже майже що­дня їх обвинувачують ледь не в усіх бідах земних, які звалилися на наше місто. Чи настільки легко тримати це все під контролем, як критикувати збоку, ми вирішили поцікавитись у директора департаменту житлової політики, доріг та інфраструктури міськради Сергія СЕРЕДЮКА.

– Якщо говорити про систему житлово-комунального господарства загалом, то ні для кого не секрет, що вона сьогодні перебуває на стадії реформування. А тому не потрібно довго пояснювати, що цей шлях є складним, тому можуть траплятися як помилки, так і вдалі кроки, – розповідає Сер­гій Миколайович. – Проте сьогодні це є пріоритетним напрямком у нашому місті, ос­кільки і місцева, і обласна влада докладають чимало зусиль, аби покращити роботу галузі.

– Які кроки на сьогодні вже зроблено?

– Перша і досить серйозна проблема, з якою ми зіштовхнулись, – це збитковість комунальних під­приємств. Вирішити її намагались уже не один рік. Пішли нелегким шляхом, котрий допоміг нам з’ясувати, які саме проблеми існують у комунальних під­при­єм­ствах, і як їх потрібно вирішувати. В результаті вдалося ста­бі­лізувати надання послуг на рівні ЖЕКів, зафіксувати послуги з

утримання будинків, провести оптимізацію в самих підприємствах, що дало можливість вивес­ти комунальні підприємства з збит­ковості. На сьогодні це вже не є збиткові організації, а деякі з них навіть працюють із прибутками. Я не кажу, що проблем немає, вони, звичайно, існують, але ми намагаємось вирішувати їх максимально швидко.

– Чи позначилося це на кількості скарг на діяльність житлово-комунального господарства?

– Звичайно, скарги були, є і будуть, і це лише стимулює нас працювати краще. Але якщо глянути на статистику звернень до ЖКГ, то приємно відзначити, що вона щороку зменшується. До прикладу, за минулий рік у нас зареєстровано 1317 звернень. Зрозуміло, що ми намагаємося всі їх розглянути й вирішити з позитивом для громадян.

Одне з питань, яке наразі потребує вирішення, – це залучення інвесторів для того, щоб ми могли якісніше надавати послуги в системі ЖКГ. Але завдання це не з простих, оскільки інвестори сьогодні не поспішають вкладати гроші в житлово-комунальне господарство. А практика показує: того, на що спроможні сьогодні громада міста та ми, поки що не вистачає. Це не тільки проблема Кам’янця-Подільського, це проблема загалом держави. Як на мене, повинно змінитися і ставлення громадян до своєї власності, хоч вона і спільна.

– Одне з болючих питань – це жахливий стан внутріш­ньодворових проїздів. Чи планується вирішення цієї проблеми найближчим часом?

– Справа в тому, що саме на ці роботи в місті вже тривалий час не виділялися кошти. Проте цього року вдалося виділити частину грошей з місь­кого бюджету. Але хотів би пояснити, що за­латати всі дірки просто не зможемо, бо там фактично немає покриття ні на тротуарах, ні на дорогах. До того ж, виходячи з тих коштів, які нам було виділено – 300 тисяч гривень, ремонтні роботи зможемо провести тільки на декількох окремо взятих дворових територіях. Перевага надаватиметься тим ділянкам, де замінено зливову каналізацію. Звичайно, декілька дворів – це крапля в морі. Але якби ми заручилися допомогою жителів міс­та, нам вдалося б зробити значно більше.

Вважаю, що така спів­праця має позитиви, адже коли ти особис­то докладаєш до чогось зусиль, то, відповідно, й дбайливіше та відповідальніше ставишся до цього. Тому дуже хо­тілося б, аби лю­ди нас зрозуміли, а ми завжди раді піти їм назустріч. Чим швидше розпочнемо цей процес, тим швидше змінимо ситуацію на краще.

– Чи краща ситуація сьогодні з дорогами міста?

– Нещодавно було проведено обстеження доріг. Загалом нарікання є, ямок дуже багато, дороги в жахливому стані, всі потребують ремонту, але Ви чудово розумієте, що сьогодні немає можливості радикально змінити ситуацію. Проте вже визначилися з тими дорогами, котрі потребують ремонту першочергово. Зрозуміло, що ті вулиці, які менше навантажені транспортним сполученням, стоять на другому місці, це треба розуміти. Ми не можемо залишати сектор, де проїжджають сто машин, і ремонтувати той, де проїжджають дві. Тому спершу будуть відремонтоваті транзитні дороги, якими їздять місцеві жителі та гості міста, зо­крема проспект Грушевського тощо. До речі, ми подали прохання і на фінансування з Держбю­джету. Наразі основним завданням є підготовка і техніки, і людей, і максимально швид­ке забезпечення виконання,чим і за­ймаємось.

– Окрім асфальтних проблем, житлово-комунальне господарство ще чимось переймається?

– Звичайно, минулого року мешканці міста позитивно сприй­няли реконструкцію центрального парку, тому цього року плануємо продовжити роботи. Розумієте, чудове місце – Лебедине озеро, але є частина дороги, якою неможливо до нього дійти. Існує можливість цю ситуацію виправити. Є люди, які мають бажання і кошти на реалі­зацію цього проекту, наприклад депутат облради Володимир МЕЛЬНИЧЕНКО. Вже підготовлена проектно-кошторисна документація, шукаються виконавці, тому думаю, що з настанням тепла ці роботи розпочнуться.

Також будемо брати участь в озелененні міста, висаджувати нові дерева, квіти, робити квіт­никові форми. Це те, що заплановано, це те, що обов’язково буде виконано.

– Нещодавно Вами був оголошений конкурс «квіткових проектів». Чи долучились до нього кам’янчани?

– На жаль, жодної пропозиції чи ідеї від громадян міста не на­дійшло. Можливо, ми не зов­сім вдало провели рекламну кампанію. Тому хотів би ще раз наголосити, що ми готові розглядати всі можливі пропозиції від жителів міста. Адже разом щось робити значно краще та цікавіше. Хоча завжди легше покритикувати чиюсь роботу, ніж прийти і запропонувати щось своє. Заявки можна подавати безпосередньо в департамент житлової політики до­ріг та інфраструктури міста, ми працюємо щоденно.

– Сергію Миколайовичу, мабуть, важко справлятися з такою кількістю завдань. Що допомагає в роботі?

– В першу чергу, розуміння з боку керівництва та колективу. А це надихає на те, що завжди хочеться робити щось краще, тому сьогодні я хотів би їм подякувати за нелегку роботу та привітати зі святом, яке наближається.