Вівторок, 30 Листопада 2021 р.
17 Липня 2015

РОЗКІШНОМУ ФЕСТИВАЛЮ – РОЗКІШНИЙ ФІНАЛ

Виступ симфонічного оркестру на воді й розкішний оксамит оперного співу під нічним небом Кам’янець пам’ятатиме ще довго. Розпочавши дев’ятиденну програму грандіозною постановкою «Тоски» просто неба, свій гранд-фінал фестиваль оперного мистецтва і класичної музики «Опера в мініатюрі» (організатори Інга та Олена Лютаревич) показав на сцені, змонтованій прямісінько на водоймі скверу «Гунські криниці». 11 липня всі без винятку кам’янчани і гості нашого міста змогли побачити й почути на ній оперні арії, увертюри і дуети у виконанні співаків, котрі виступають у найкращих театрах Італії, Грузії та України.

Виступ Емануеле Сервідіо та Олени Лютаревич на гала-концертіРазом із музикантами симфонічного оркестру обласної філармонії під диригуванням Олександра Драгана, віолончелісткою Елеонорою Паронян, піаністами Олегом Котюком і Мирославою Слєсар музичними композиціями всесвітньо відомих класиків хвилі на водоймі здіймали італійський тенор Емануеле Сервідіо, баритон Отар Накашідзе з Грузії, співак Львівської опери Степан Дробіт, солістка Хмельницької філармонії Фатіма Чергіндзія, кам’янецька співачка Оксана Томків та співорганізаторка фестивалю, власниця неперевершеного сопрано Олена Лютаревич. Разом з іменитими виконавцями на сцену масштабного гала-концерту піднялися талановиті переможці Міжнародного конкурсу вокалістів «Impreza» Інна Калугіна з Івано-Франківська та студент зі Львова Блесс Малаба.

Видовищний гала-концерт, який, затамувавши подих, стоячи, сидячи і навіть лежачи на траві, слухали сотні вражених глядачів, став фінальним акордом дев’ятиденного фестивалю оперного мистецтва. Щодня «Опера в мініатюрі» дарувала Кам’янцеві неперевершену насолоду класичною музикою, силою мелодійних голосів дитячої опери й колоритом музичної спадщини учасників міжнародного фестивалю.

А головне – показала місту справжню професійну, видовищну і незабутню оперу.

Підбити підсумки фестивалю, що, без перебільшень, увійшов до списку найпомітніших не лише у масштабах Кам’янця, але й усієї України, ми спробували у розмові з італійським тенором Емануеле Сервідіо.

– Емануеле, чи вдалося нашій «Опері в мініатюрі» показати глядачеві справжню оперу?

– Все пройшло просто чудово, – каже співак. – Оперу Пуччіні «Тоска», яку презентували у перший день фестивалю, ми готували в екстремально стислі терміни, адже мали всього три зведені репетиції, тоді як у великих театрах такі постановки репетирують по два-три тижні. Але завдяки тому, що колеги і музиканти в Україні спрацювали на відмінно і влаштували все в короткі строки, на якість опери це аж ніяк не вплинуло.

– Чи не підвела артистів сцена поблизу каньйону?

– Співати просто неба було дуже непросто, бо обстановка тут кардинально інша, ніж в оперному театрі. Виступи на відкритому просторі завжди набагато важчі для голосу оперних співаків. Але, як на мене, сцена на Вірменському бастіоні, з точки зору акустики, не підвела. Втім працювати на відкритих майданчиках завжди важче, тому в такому чудовому місті з людьми, які так люблять і розвивають оперу, просто необхідно мати власний театр.

Дуже щасливий, що мені вдалося попрацювати з оркестром Хмельницької філармонії. Він дуже налагоджений, музиканти вперше виконували «Тоску», але диригент Тарас Мартиник – просто геній. Уперше зустрічаю настільки пристрасного, емоційного і відданого музиці диригента, який не лише вправно керував оркестром, але й допомагав артистам на сцені.

– Як Вам реакція кам’янецьких глядачів на оперу?

– Видно, що люди у вашому місті не звикли до опери. Вони навіть аплодувати боялися, аби не втрутитися невчасно. Стоячи за кулісами, я часто першим починав аплодувати акторам, і тільки тоді зал розумів, що, мабуть, «пора» (сміється). Але коли я доспівав арію Каварадоссі й чекав оплесків, люди боялися й поворухнутися, аби не зробити щось не так. Тому потрібно частіше показувати оперу кам’янчанам, виховувати їх.