Понеділок, 28 Вересня 2020 р.
1 Травня 2020

НОВИЙ СЕЗОН – НОВИЙ ПОГЛЯД

Кам’янець-Подільський традиційно в квітні відкрив туристичний сезон. Щоправда, у нетрадиційний спосіб. Навесні 2020 року на вулицях Старого міста не видно гостей, не чути музики, не фіксуються рекорди, немає масових гулянь і видовищних подій. Проте карантинні заходи, пов’язані зі світовою пандемією коронавірусу, не злякали гуманітарний блок міської ради та музейників, котрі з не меншим, ніж зазвичай, ентузіазмом відкрили турсезон віртуально, анонсувавши подію в тому числі на ресурсі www.kamianets.travel. Недарма лейтмотивом заходу став «Кам’янець Digital».

30 квітня першим заходом офіційного відкриття став турфорум «Діджиталізація туристичного сектору як інструмент розвитку в умовах кризи», що відбувся у форматі відеоконференції за участю фахівці цієї сфери не лише з України, а й Польщі.
А сьогодні, 1 травня, стартував марафон віртуальних екскурсій, підготовлених командами історичного музею-заповідника та НІАЗу «Кам’янець». Потенційні туристи і гості Кам’янця, не виходячи зі своїх домівок, змогли доторкнутися поглядом до давньослов’янських ідолів, дізнатися про історико-архітектурну еволюцію кафедрального костелу, будівництво замку, історію фортифікації, експозицію музею грошей тощо.
Віртуальні прогулянки велися наживо і мали певні технічні проблеми, пов’язані зі звуком, відео, а іноді розгубленістю перед камерою. Проте всі екскурсії були надзвичайно цікавими, змістовними, професійними та просякнутими любов’ю до рідного міста і своєї справи.
Завтра, 2 травня, марафон віртуальних екскурсій продовжиться з 12.00. Приєднуйтеся до групи Kamianets travel на фейсбуці. На вас чекає цикл «Місто трьох націй», історія Магдебурзького права, подробиці життя в замку, історико-архітектурна еволюція Домініканського костелу та інші цікавинки.
О 16.00 на тому ж ресурсі відбудеться майстер-клас від учасників проєкту «Унікальний сувенір» – вмінням вишити собі «щастя» поділиться з вами онлайн Божена Філатова.
В рамках відкриття туристично-інформаційний центр здійснив низку розіграшів туристичних продуктів.
Зокрема, переможцями конкурсу Giveaway стали: Валентина Поплаухіна, яка виграла політ на повітряній кулі, Вікторії Манчурак дістався роупджампінг з мосту «Стрімка Лань», а Дар’ї Обушко – зіп-лайн або тролейна переправа через Новопланівський міст.
Організатори відправлять відповідні сертифікати «Новою поштою».
Неабияк підготувалася до старту нового турсезону і Стара фортеця, яка тепер постане перед туристами в новому світлі. Причому буквально. Сім років, кому не ліньки, обговорювали яскраво-червоні кольори башт фортеці, називаючи її Діснейлендом, і то в кращому випадку. Заради справедливості зазначимо, що дехто був в щирому захваті від нововведень, а ось «Подолянин» – навпаки – вийшов 2013 року зі статтею під заголовком «Погасіть фортецю».
До журналістів тоді не дослухалися, але ситуація врешті змінилася.
2016 року в Кам’янці перебувала польська делегація фахівців, в основі складу якої були співробітники Національного інституту культурної спадщини.
Як розповів пізніше журналістам директор історичного музею-заповідника Олександр Заремба, гості зробили зауваження, що нинішня підсвітка не відповідає принципам, які у світі беруть в основу таких історичних проєктів. За їхніми словами, вона дуже яскрава і личила б сучасним розважальним будівлям. Комплекс Старого і Нового замків сам є цінною пам’яткою. І головне її завдання – показати об’єкт у всій красі, нічого не добавляючи від себе. У згаданому інституті є цілий відділ, який займається фасадною підсвіткою. За пів року там розробили рекомендації для нас. Офіційний лист із розробками надіслали музею, міській раді та Міністерству культури України.
Як повідомляється на сайті музею, розробкою проєкту займалась компанія «Промавтоматика» м. Вінниця. Модернізація замку передбачає відсутність кольорів, лише різні відтінки білого. Підсвічується також каньйон і вперше – південний бік замку. При цьому використовується зовсім інший, енергоефективний тип прожекторів. У результаті зменшується споживання електроенергії в чотири рази. Світильники розміщенні на існуючих елементах (опорах мереж вуличного освітлення) і нових стійках, не порушуючи культурного шару та цілісності споруд музею. Вартість проєкту (300 тис. грн.) сплатив музей.