Неділя, 17 Листопада 2019 р.
4 Жовтня 2019

П’ЯТНАДЦЯТІЙ – 55!

П’ятнадцята школа –
наш храм і наш дім.
Завзято, з любов’ю
навчаємось в нім.
Дорогою знань
нас ведуть вчителі,
Щоб краще жилося
усім на Землі.

   (Гімн школи).

Триповерхова красуня із червоної цегли в оточенні вели­чавих каштанів та ялин, струнких берізок, яблуневого саду – такою бачать нашу школу випадкові перехожі, кам’янчани й гості міста.
А коли потрапляєш у середину будівлі, розкривається світ, у якому зростали і зростатимуть нові покоління українців. Це великі затишні класи, що потопають у зелені вазонів, обладнані новими дошками, партами, сучасним освітленням, різноманітним електронним устаткуванням, аудіо- й відеоносіями. Великі вікна відкривають учням цікавий і різнобарвний світ. Широкі коридори під час перерв перетворюються на гомінкі вулики, в яких дзижчить, гуде, копошиться учнівська сім’я.

Місце, на якому нині красується загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15, було пустирем за межами міста. У лютому 1961 року на засіданні виконавчого комітету депутатів трудящих Кам’янець-Подільської міської ради було вирішено виділити міському відділу народної освіти під будівництво двокомплект­ної школи на 960 учнів земель­ну ділянку площею 1,5 га на розі вулиць Загородньої (нині проспект Грушевського) та Пушкінської.
Школа відчинила двері для перших учнів у 1964-1965 навчальному році. Тоді вона мала назву – середня загальноосвітня трудова політехнічна школа з виробничим навчанням №15.
Право перерізання стрічки було надано голові Кам’янець-Подільського міськвиконкому Григорію Тонкочеєву. Перший дзвоник у школі дала учениця 11 класу Валентина Лапіна. Першою вчителькою для першокласників стала Антоніна Кривенко. Всього у школі працювали 36 учителів (за станом на 1 вересня 1964 року).
Директором школи-новобудови було призначено Євгена Баценка. На його плечі звалився величезний тягар розбудови та оснащення навчальних приміщень. Помічниками директора стали батьки, діти яких мали вперше переступити поріг закла­ду. Після роботи вони монтува­-ли й заносили парти, збирали ме­талобрухт (було зібрано 120 т), а за виручені кошти провели сис­тему опалення, самі вкладали труби.
Біля школи побудували тир, обладнали спортивний майданчик, висадили сад. Для уроків трудового навчання було добре обладнано майстерні для хлопчиків і дівчаток. Дуже задоволені учні були і великим спортивним залом.
Основним завданням школи було дати учням міцні знання, сформувати трудові навички, виховати дисциплінованість, залучити до художньої самодіяльності. Серед учнів було багато переможців республіканських олімпіад із фізики, математики, хімії, української мови та літератури. За успіхи в навчанні та вихованні дітей школа часто заносилася на міську Дошку пошани.
Продовжувачами справи першого директора стали Володимир Тюрін та Іван Гораш.
Із 1999 р. і донині директором школи працює Слободянюк Василь Петрович. Він не тільки вчитель учителів, а й головний ви­хователь, диригент незвичайного злагодженого оркестру – вчительського колективу. Він уміє слухати й чути кожного музи­кан­та – вчителя, вихователя, класного керівника.
Перший і найнадійніший помічник будь-якого директора школи – заступник із навчально-виховної роботи. Найдов­-
ше на цій посаді пропрацювала Алла Пікульська (1976-2003 рр.). Відповідальна, трудолюбива, високоосвічена людина стала наставником багатьох учителів, котрі нині працюють. За сумлінну працю Алла Адамівна отримала Грамоту Президії Верховної Ради України.
У злагодженому тандемі працювала із заступником директора з навчально-виховної роботи школи І ступеня Світланою Шевчук, якій за сумлінну працю на шкільній ниві було присвоєно звання «Заслужений працівник освіти України».
Гідно продовжує справу наших шанованих заступників директора колишня учениця, одна із найкращих математиків школи і міста, вчитель-методист, що є лауреатом обласних конкурсів, переможцем конкурсу «Учитель року – 1996», «Учитель року – 2000», нагороджена значкомМіністерства науки і освіти «Відмінник освіти України» – Оксана Чижевська.
Спільними зусиллями де­кількох поколінь директорів і завучів у школі належно облаштовано навчально-матеріальну базу, сформовано стійкий висококваліфікований педагогічний колектив, створено сприятливі санітарно-побутові умови для забезпечення навчально-виховного процесу.
Час вимагає оновлення методів і прийомів у роботі із сучасним підростаючим поколінням, тому вчительський колектив працює за такими напрямками: виховання громадянина-пат­ріота України; забезпечення реалізації права дитини на повну загальну середню освіту, рівного доступу до якісної освіти; створення максимально сприятливих умов для самореалізації кожного учня; формування в дітей здорового способу життя і навичок безпечної поведінки.
Педагогічний колектив ЗОШ №15 намагається визначити влас­ні шляхи вирішення проблеми застосування сучасних освітніх технологій.
Освітня функція закладу, як і раніше, залишається провід­-ним аспектом її діяльності, проте важливим чинником оцінки функціонування навчального закладу є створення механізму формування здоров’язберігаючого середовища. Особистісно-орієнтовані, здоров’язберігаючі й інтерактивні технології навчання за рівнем впровадження у школі стали загальнопедагогічними.
Із 1 вересня 2017 р. в закладі впроваджується науково-педагогічний проєкт «Інтелект України». З 1 вересня 2018 р. – концепція Нової Української школи (НУШ). Ми – школа, дружня до дитини, школа сприяння здоров’ю. У закладі проводиться багатогранна, різноманітна виховна робота.
«Яким би довгим не був твій шлях і якими б значними не були люди, яких ти на цьому шляху зустрів, ніхто з них у твоїй свідомості не взяв гору над учителем твоїм» (Савва Дангулов).
Професія педагога – вічна професія. Поки існують діти, їм потрібні наставники, майстри своєї справи. Як правило, в педагогіці не буває випадкових людей. І як неможливе існування школи без учня, так неможливе воно і без гарного вчителя: ерудованого, творчого, талановитого, сповненого енергії та бажання працювати з дітьми.
У нашій школі працюють 55 пе­дагогів. Серед них мають звання «Вчитель-методист» – 5, «Старший вчитель» – 16, вищу кваліфікаційну категорію – 30, першу категорію – 7, другу – 9, учителів-­спеціалістів – 11.
Наш колектив – це співдружність людей, об’єднаних святою метою сіяти в юних душах розумне, добре, вічне. В такому
колективі завжди атмосфера взаєморозуміння і принципо­вості, товариськості, творча обстановка і висока організованість, завдяки чому здоровий морально-психологічний клімат і успіхи учнів не примушують на себе чекати.
Школа святкує свій 55 день народження. Звичайно ж, це не просто свято вдома. Школа – цілий величезний світ, і є два центри цього Всесвіту – Учитель і Учень. І саме учні й учителі перетворюють звичайну будівлю на особливий – вируючий, шумний, але добрий будинок, де з кожним роком одні стають розумнішими, інші – мудрішими, а всі разом – ближчими й ріднішими один одному.
Із днем народження, рідна ШКОЛО!

Наталія РИБЧИНСЬКА, керівник методоб’єднання вчителів української мови та літератури.