П'ятница, 19 Квітня 2024 р.
12 Листопада 2010

«КИЇВСТАР» ПРОДОВЖУЄ НАСТУПАТИ

16 листопада – День працівників радіо, телебачення та зв’язку

Доступність, швидкість передачі інформації, мобільність – ось головні складові, котрі характеризують сьогодення комунікацій. Нині зв’язок став не просто звичним явищем, а необхідністю і невід’ємною частиною нашого з Вами повсякденного життя. 10-15 років тому мобільний зв’язок могла дозволити собі лише незначна частина населення нашої країни. Сьогодні мобільні телефони стали звичним атрибутом, навіть необхідністю кожної родини. За останні 10 років користування мобільним зв’язком кількість абонентів збільшилася у декілька тисяч разів. 

Ігор ГІЛЬОВСЬКИЙІгор ГІЛЬОВСЬКИЙ – один із тих людей, які, можна без перебільшення сказати, стояли біля витоків становлення мобільного ринку в нашому місті. Його фірма «Старком» була першою, яка міцно закріпила позиції в Кам’янці відомого мобільного оператора країни – компанії «Київстар», яка, до речі, посіла І місце у загальному рейтингу найдорожчих брендів України за версією газети «Дело». До цього рейтингу увійшли 70 українських брендів національного масштабу, під якими виробляються товари широкого вжитку або надаються послуги, за винятком брендів промислових і фінансових компаній.

Про сучасний стан мобільного зв’язку, його безпечність і перспективи – у нашій розмові з Ігорем Володимировичем. 

– Мобільний зв’язок сьогодні – одна з найрозвиненіших галузей радіозв’язку. До приходу на ринок мобільного зв’язку з технологією GSM доволі популярним був стандарт MNT. Можливо, пам’ятаєте трубки у вигляді невеличкої цеглинки. Вони були дуже модними, проте коштували шалені гроші, та й тарифи за користування таким зв’язком були відповідними. Хвилина розмови коштувала близько півтора долара. Сьогодні це, напевне, звучить дико, адже вартість розмов по мобільному стала доступною для кожного. 

Першим оператором, який надавав послуги мобільного зв’язку в Україні, була компанія UMC, нині це МТС. 10 грудня 2001 року в нашому місті з’явилася мобільна мережа із технологією GSM, яка швидко завоювала популярність. Сьогодні про Кам’янець-Подільський можна говорити як про місто, переважна більшість населення якого користується послугами компанії «Київстар». Безумовно, є й інші оператори мобільного зв’язку, кожен з яких намагається боротися за клієнта, пропонуючи йому кращі тарифи за розмови, якісніший зв’язок чи стабільніше покриття, адже відомо, що мобільний зв’язок, у першу чергу, покликаний оптимізувати та економити час, робити комунікацію доступною.

– Ігоре Володимировичу, сьогодні мобільний зв’язок перестав позиціонувати себе лише як засіб для, так би мовити, швидких розмов, він стає комунікацією значно ширшого масштабу. Чого очікувати від операторів мобільного зв’язку найближчим часом?

– Майбутнє, безумовно, – за мультимедійними технологіями. Телефон перетворюється не просто на можливість знайти людину і порозмовляти з нею, а й побачити. На будь-який смак і бюджет розроблені тарифні плани. Оператори мобільного зв’язку пропонують для своїх клієнтів різноманітні послуги, як, наприклад, «Маячок», «Навігатор», «Мій Київстар». Ви не лише можете швидко зв’язатися з абонентом, а й дізнатися, з його дозволу, його місцезнаходження. Щоправда, останнє залежить від порядності людей, адже право на особисте залишається виключно правом кожного. Сам термінал використовується не тільки як телефонний довідник, але і як особистий щоденник, записник, за бажанням, під’єднаний до мобільної мережі. Чомусь раніше нас навчали, що чужі листи читати неетично, а тепер чомусь не вчать такого ж правила стосовно мобільних телефонів.

Сьогодні телефон можна використовувати по-різному. Наприклад, як модем для швидкого доступу до Інтернету. Поки що не всі населені пункти мають провідний Інтернет, тому його доступність за допомогою мобільного зв’язку доволі актуальна. Та й самі телефони, порівняно з колишніми, зробили суттєвий крок вперед. Нині вже нікого не здивуєш смартфонами, так званими «розумними» телефонами, виробництво яких базується на використанні операційної системи. Якісне покриття, швидкість передачі даних – головні принципи, на які орієнтуються компанії мобільного зв’язку. Телефонія як така повністю себе вичерпала. 

– Останнім часом багато говорять про сертифікацію телефонів. Чи є вона настільки необхідною, чи це якась певна умовність?

– Сертифікація – це, в першу чергу, гарантія виробника. Не фірми, яка продала Вам телефон і якої завтра Ви можете не знайти. У разі певних технічних несправностей чи інших проблем Ви матимете кому пред’явити претензії. Ринок переповнений підробками, щоб убезпечити себе від них, перш ніж купити телефон, запитайте у магазині, чи має він гарантію від виробника. Купуючи телефон, намагайтеся вибирати моделі з найменшою потужністю випромінювання. Не варто забувати, що телефон – річ, яка буде постійно під рукою.

– Ігоре Володимировичу, ні для кого не секрет, що попри доступність і популярність мобільний зв’язок – це і певна шкода для здоров’я людини…

– На даний час достовірно підтверджено тільки непряму шкоду випромінювання стільникового зв’язку. Телефони, які, грубо кажучи, «гріють голову», з кожним днем вдосконалюються. Найбільш небезпечними для людини є ті декілька секунд, коли триває з’єднання з абонентом, саме у цей час спрямовується найбільша доза випромінювання від радіочастот. Спе-ціально розроблені пристрої для полегшеного користування мобільними телефонами, на жаль, мало хто використовує. Мова йде про дротові гарнітури – навушники, так звані системи «вільні руки» на основі Bluetooth. 

Мобільний зв’язок став настільки поширеним у нашому житті, що ми просто забули про елементарні засоби безпеки. Чомусь за кордоном дітям заборонено користуватися мобільними у школі, а у нас, навпаки, саме школярі є користувачами чи не найсучасніших телефонів, що з’являються на ринку. Мобільним зв’язком користуються не за потребою, багато людей можуть годинами розмовляти по мобільному замість того, щоб зустрітися і насолоджуватися живим спілкуванням.

– Нещодавно відбулося об’єднання двох операторів мобільного зв’язку – «Київстар» і «Beeline». Що клієнти цих двох компаній отримають у результаті?

– Об’єднання дасть можливість створення мультисервісного оператора з унікальними компетенціями та досвідом. Компанія продовжуватиме працювати за найвищими стандартами якості зв’язку та обслуговування «Київстар». Клієнти «Beeline-Україна», приєднуючись до найбільшого телекомунікаційного співтовариства країни, зможуть користуватися найкращим покриттям і якістю мобільної мережі «Київстар». Послуга «Домашній Інтернет» від «Київстар» буде розвиватися об’єднаною командою на базі технології FTTB. У результаті клієнти отримають високу якість мобільного зв’язку та розширену мережу мобільного та фіксованого Інтернету за доступними цінами. До речі, до кінця року компанія «Київстар» планує ввести послугу «Домашній Інтернет» зі зручними тарифними планами та стабільною швидкістю і в нашому місті. Вже сьогодні заявки на підключення можна подавати до «Старкому».