Неділя, 29 Травня 2022 р.
9 Березня 2012

НАШІ ВЖЕ ПІДКОРЮЮТЬ БЕРЛІН

Стенд Подільсько-Буковинського кластера7 березня у Берліні розпочалась Міжнародна туристична виставка ITB Berlin-2012, на якій представлено і Кам’янець-Подільський. Очолила кам’янецьку делегацію директор департаменту гуманітарної політики міськради Альона КУЗЕМА. Участь у цій події беруть понад 10 тисяч учасників зі 188 країн світу. Виставка завершить свою роботу в не­ділю, 11 березня, але нам уже вдалося отримати першу інформацію від секретаря проекту «Подільсько-Буковинське намисто» Олега ДЕМЧУКА. 

Варто наголосити, що Берлінська туристична виставка є од­нією з найкрупніших у світі, а участь у ній є дуже престижною і перспективною, особливо  напередодні «Євро-2012». В українському павільйоні представлено передусім міста, які приймають чемпіонат, а також Одеса і Крим. Кам’янець-Подільський бере участь у складі «збірної» – Подільсько-Буковинського кластера, в якому для створення більш потужного туристичного про­дукту об’єд­нались також Чернівці й Хотин. Цей проект отримав назву «Подільсько-Буковинське намисто». Із 450 кв.м українського павільйону йому відведено 24 кв.м.

Олег Віленович ексклюзивно поділився з нашою газетою своїми першими враженнями з місця події:

– Попри скептичні прогнози стосовно колегіального представлення відразу трьох міст Кам’янця-Подільського, Хотина та Чернівців на міжнародних промозаходах, воно таки сталося. Три місяці підготовчих робіт дали свій результат – «Подільсько-Буковинське на­мисто» є одним із найцікавіших представників в українському павільйоні.

На нашому стенді працює близько 20 людей, які представляють згадані три міста. Чернівецьку команду очолює Наталія ФІЛАТОВА (керівник ІТЦ), хотинську – Микола ГОЛОВЛЬОВ (заступник міського голови), кам’я­нецьку – Альона КУЗЕМА (директор департаменту). До того ж команду від Discover Ukraine у складі 4 осіб очолює Наталія ПОПОВИЧ.

Про свій інтерес до нашого туристичного продукту вже заявили декілька туристичних фірм Росії, Польщі та Канади. Тут відчувається певний історичний зв’язок.

Для росіян – це можливість відвідати європейське місто, в якому домінують відповідні архітектурні стилі, замкові споруди, і при цьому не треба витрачатися на візи. Бізнесмени із Санкт-Олег ДЕМЧУК, Олександр МАЗУРЧАК, Альона КУЗЕМАПетербурга відзначили інтерес до Західної України, в якій домінував виключно львівський сегмент. А ось Кам’янець-Подільський і Чернівці вони для себе відкрили, ознайомившись із рекламним матеріалом. Були приємно вражені як архітектурними ансамблями, ландшафтами Подністров’я, так і культурно-мистецькими заходами.

Для польських бізнесменів це свого роду сентимент, оскільки Поділ­ля має чимало спільного з їхніми містами в культурному та релігійному аспекті. Виявляється, що далеко не всі поляки добре обізнані із нашим містом. Особливо приємно їх вразив рівень готельно-туристичних послуг. Про наявність чотиризіркових готелів і не здогадувалися.

Отримавши пакет документів, вони пообіцяли вже цього року відвідати наш регіон.

З особливою цікавістю спілкувалися канадійці. Їхні предки вже давно залишили Україну, про яку чимало розповідали. Історична спадщина нашого ре­гіону, його глибокі національні традиції викликали приємне здивування у 40-річ­них громадян Канади. Єдине, що стримувало від при­їзду, – це транс­портна проблема. Людям цивілізованого світу досить важко збагнути, як на відстань у 450 км витрачати 10 годин. Світ авіаперевезень зі своєю ціновою політикою пішов далеко вперед. Виявляється, що при посередньому сервісі ми платимо за авіаквитки чи не найдорожче у світі. Але будьмо оптимістами!

Наша участь у Берлінській виставці відбулась завдяки американському проекту USAID LINK. Зокрема, завдяки Геннадію ДРУЗЕНКУ, координатору програм з розвитку туризму в регіонах України, вдалося отримати вихід на GIZ, який повністю оплатив наш павільйон та конструкції. Завдяки йому ми почали співпрацю із Discovery Ukraine, яка в промоматеріалах надрукувала про Кам’янець і підготувала на 9 березня брифінг для трьох десятків європейських журналістів.

Як повідомив заступник міського голови Василь СУКАЧ, з міського бюджету на участь у виставці виділено 20 тис.грн. – для виготовлення рекламної продукції та роздаткового матеріалу. Ще 26 тис.грн. на ці потреби надав американський проект USAID LINK. Фінансово долучились до цієї поїздки  також чотири найбільші готелі нашого міста: «Гала-Готель», «7 днів», «Клеопатра» і «Reikartz» (колишній «Амадеус»).