«НАС ЗНОВУ ОБДУРИЛИ»
Мешканці села Смотрич змучилися сплачувати, на їхню думку, завищену ціну за проїзд. Хоча живуть під містом, а доводиться давати 5 гривень за квиток.
Смотрицьких пасажирів підтримало і Хмельницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету, оштрафувавши перевізника за зловживання монопольним становищем. Із тарифу 0,78 грн. за пасажиро-кілометр він мав би знизити вартість до 0,65 грн. Публікація про це була в «Подолянині» від 11 серпня 2017 р. Проте інформація, подана Антимонопольним комітетом, неабияк вразила мешканців приміського села. Про зниження ціни писалося лише у статті, але ніяк не втілилося у житті. Обурені селяни виклали свою позицію в листі до голови Кам’янець-Подільської РДА Василя СУКАЧА та до нашої редакції, під яким підписалися понад сім десятків місцевих мешканців.
«Прочитавши статтю про зниження вартості проїзду маршруту №0843, хочемо повідомити, що ніякого зниження не відбулося, бо наш перевізник збільшив протяжність маршруту з 6 км до 7,5 км. І тому навіть якщо пасажиро-кілометр і обраховується по 0,65 грн., то вартість проїзду все одно виходить 5 грн.», – цитуємо із листа.
Селяни дивуються новій протяжності та запевняють, що при розслідуванні АМКУ в документах була чітко зазначена протяжність маршруту 6 км. Тому в листі люди просять очільника РДА надати письмове підтвердження протяжності маршруту №0843 «Ринок, Кам’янець-Подільський – Смотрич».
«Збільшивши протяжність маршруту, нас знову обдурили…» – пишуть зневірені мешканці Смотрича.
У райдержадміністрації не надто втішили смотрицьких пасажирів. Відповідь головного спеціаліста відділу економічного розвитку, торгівлі та інфраструктури Богдана БАЙДЕЦЬКОГО виправдовує дії перевізника. За його інформацією, тарифна вартість (для приміських і міжміських маршрутів) встановлюється шляхом множення покілометрового тарифу на відстань від початку маршруту до середини тарифної зони.
«Протяжність вказаного у зверненні маршруту, згідно із затвердженим паспортом маршруту, становить 6 км. Таким чином, протяжність маршруту №0843 «Кам’янець-Подільський – Смотрич» потрапляє до тарифної зони від 5 км до 10 км включно, а отже, враховуючи вищевикладене, при розрахунку тарифу береться середина тарифної зони, а саме 7,5 км», – цитуємо із відповіді Богдана Володимировича.
Крім того, чиновник укотре нагадав, що ще з травня 2015 р. до компетенції обласних і районних адміністрацій не входять повноваження щодо встановлення та регулювання вищевказаних тарифів.
Жителі приміського села не втрачають надії на справедливість, тому й написали заяву до АМКУ, обласної прокуратури області та району про невиконання вимог Антимонопольного комітету.
– Цікаво, чому слідчий Антимонопольного комітету обраховував вартість проїзду за формулою: планова річна собівартість послуг плюс плановий річний прибуток, поділені на заплановану на рік транспортну роботу на маршруті, і в нього вийшла прийнятна нам ціна 4 грн., а наш перевізник і в районі рахують зовсім по-іншому, – невідомо, – обурюється смотрицька активістка Людмила ФУРМАН. – Ми їздимо за тією ж ціною, що і пасажири із Довжка, хоча живемо прямо під містом. А довести, що правда на нашому боці, не можемо ні ми, ні Антимонопольний комітет…
Вікторія КОЖЕВНІКОВА.