П'ятница, 26 Квітня 2024 р.
26 Липня 2019

ЕЛЕКТРОННІ СЕРВІСИ ДМС УКРАЇНИ

Протягом 20 попередніх років ми спостерігали швидкий розвиток технологій, які за короткий час докорінно змінили наше життя. Поступово еволюціонують державні сервіси, що змінюють звичні всім черги на декілька кліків у комп’ютері або смартфоні. Саме про електронні сервіси, які запроваджені Державною міграційною службою України, маємо змогу поговорити із начальником Управління ДМС України у Хмельницькій області Олегом Паньковим.

– Олегу Михайловичу, що таке електронні сервіси і скільки їх налічується на сьогодні?
– Електронні сервіси – це всі види послуг і сервісу, які надаються за допомогою електронних засобів (як, наприклад, за допомогою інтернету). Вони створені з метою підвищення якості надання адміністративних послуг та зменшення корупційних ризиків у діяльності підрозділів ДМС України. Міграційна служба України запровадила 15 електронних сервісів, за допомогою яких особа може здійснити такі дії:
– перевірити стан оформлення паспорта;
– записатися у чергу на оформлення закордонного паспорта та паспорта громадянина України у вигляді ID-картки;
– отримати платіжні реквізити для оплати вартості закордонного паспорта та ID-картки;
– отримання консультації щодо оформлення біометричних документів у інтерактивному режимі через Viber та Telegram;
– заздалегідь перевірити транслітерацію (ПІБ) у закордонному паспорті;
– перевірити дійсність паспорта за базою даних «Недійсні документи»;
– обрахувати термін перебування в Україні (для іноземців) за допомогою «Міграційного калькулятора»;
– отримати інформацію щодо територіального підрозділу за відповідним кодом;
– подати звернення через електронну приймальну;
– подати відгук про якість отримання адміністративних послуг у територіальному підрозділі ДМС України та ін.
– Ці сервіси доступні всім громадянам?
– Сервіси розраховані на повнолітніх громадян України, які бажають отримати адміністративні послуги, що входять до компетенції ДМС України. Разом із тим не залишилися поза увагою іноземні громадяни, які за допомогою електронного сервісу «Перевірка оформлення документів» можуть дізнатися статус оформлення документів, поданих до міграційної служби, зокрема щодо посвідки на тимчасове або постійне місце проживання, дозволу на імміграцію або продовження терміну перебування в Україні. Незабаром для іноземців буде також доступний сервіс «Електронна черга», в якій вони зможуть зареєструватися для подачі документів на обрану дату і час. Поки що цей сервіс працює в тестовому режимі та доступний для мешканців Києва.
– Де ці сервіси знаходяться та як ними користуватися?
– Сервіси доступні на офіційному веб-сайті ДМС України. Для користування ними достатньо зайти на сайт і обрати необхідний сервіс. За допомогою простих та зрозумілих покрокових підказок ознайомитися з інформацією щодо отримання однієї із послуг. Усі електронні сервіси є безоплатними і доступними в будь-який час.
– 15 електронних сервісів – це доволі велика кількість. Але, можливо, знайдеться 5 найпопулярніших, якими найчастіше користуються громадяни?
– Усі електронні сервіси є змістовними і важливими. Вони містять не лише законодавчу базу, яка регламентує надання адміністративних послуг громадянам, але й додаткову інформацію, що слугує інформаційним доповненням до сервісу.
Як свідчить статистика, найпопулярнішими сервісами серед громадян є «Електронна черга», «Перевірка стану оформлення документів», «Платіжні реквізити», «Перевірка недійсних документів» та «Чат-Бот».
До слова, електронний сервіс «Чат-Бот» – новий електронний сервіс, запроваджений міграційною службою у березні поточного року. Цей сервіс доступний у популярних месенджерах, як-от Viber та Telegram, що дає змогу кожній особі у зручний для неї час, в інтерактивному режимі отримати консультацію про оформлення всіх біометричних документів, які видає ДМС України. Для цього необхідно за допомогою смартфона відсканувати спеціальний QR-код і обрати необхідний електронний сервіс. Після замовлення особою відповідного документа та підтвердження дії щодо його відстеження бот надсилатиме повідомлення власнику про черговий статус оформлення, починаючи від здійснення перевірки інформації про особу до прибуття готового документа до територіального підрозділу міграційної служби або ЦНАП. Інформаційні буклети «Чат-Бота» є в усіх приміщеннях територіальних підрозділів управління.
– Куди мешканцям області можна звертатись у разі виникнення запитань, які входять до компетенції міграційної служби?
– Громадяни і мешканці області можуть звернутися на телефон «Гарячої лінії» управління за номером: (0382) 65-03-06, де фахівці надають консультаційну допомогу, або ж безпосередньо до територіальних підрозділів міграційної служби за місцем проживання.

Прес-служба ДМСУ.