Неділя, 27 Вересня 2020 р.
31 Січня 2020

ДОВЖОК ВИМАГАЄ МАРШРУТКИ

Понеділок для міської влади розпочався із вислуховування скарг та емоційних промов жителів села Довжок. Річ у тім, що люди вже не один рік просять налагодити їм транспортне сполучення з містом. І хоча мають свій районний маршрут, який у народі називають 42-м, скористатися ним досить проб­лематично, а протягом останніх місяців – узагалі неможливо. Більша половина мешканців приміського села добираються міською «одиничкою» й особливо не мають, на що скаржитися, крім переповненої машини. А ось ті, хто проживає у верхній частині Довжка (вище школи) і на «Леваді» (від поста пат­рульної поліції до ставів), залишилися відрізаними від цивілізації, бо їх мали б довозити автомобілі маршруту №42, які вже давно не курсують.

Після неодноразових скарг районна влада звернулася по допомогу до міста. Там підставили плече і в експериментальному режимі запровадили марш­рут №1-А, щоправда, ненадовго, адже поки селяни тішилися, водії нового маршруту, за їхніми словами, відбували там покарання. Довго не витримали, і відмовилися виходити на рейс, мовляв, він збитковий. Саме ця ситуація і примусила жителів Довжка прийти до міської влади.
– Прикро, що я стою на своєму подвір’ї у Довжку, бачу вогні міста, але доїхати до нього не можу, бо маршрутки немає, – розповідають обурені мешканці села, котрих зібралося мало не півсотні. – Два місяці їздили собі щасливо на №1-А, проте нещодавно дізналися, що він більше не курсуватиме. По допомогу звернулися до районної влади, однак там відмахнулися, мовляв, ми вже входимо до міської ОТГ, тож і йдіть до міста, нехай вони й вирішують транспортну проблему.
Правду кажучи, із заключеннями район поспішив, тому що на сьогодні, за словами заступника міського голови Сергія БАБІЯ, немає жодного документа, який би підтверджував новостворену Кам’янець-Подільську ОТГ. Слова Сергія Віталійови­ча про економічну необгрунтованість маршруту №1-А людей не заспокоїли, і вони рушили до кабінету міського голови. Михайло СІМАШКЕВИЧ їх вислухав, правда, допомогти зумів лише порадою:
– Довжок – це територія району, тому вони й мають допомогти із вирішенням транспортного питання. Місто таких повноважень не має. Єдине, чим могли зарадити, – запустили новий маршрут, однак він себе не виправдав. Водії відмовилися їздити у збиток, а міська влада не може і не має права їх дотувати, як, скажімо, ми дотуємо із міського бюджету комунальний транспорт. Ви також можете звернутися до представників своєї влади і запропонувати їм надати дотації на 42-й маршрут, – зазначив Михайло Євстафійович.
Гуртом жителі Довжка вирушили до РДА, однак і там не надто втішили.
Як прокоментував «Подолянину» заступник голови РДА Микола ЧУМАК, усе, чим можуть допомогти людям, уже зробили, оголосивши черговий конкурс перевізників на маршрут №42, бо нині там із 5-ти перевізників не залишилося жодного.
– Торік ми тричі оголошували конкурс на цей маршрут, але так ніхто до нас і не звернувся. Сказати, що село не забезпечене транс­портом, не можна, бо ті мешканці, котрим далеко йти до «одинички», можуть дістатися до міста приміськими автобусами, скажімо з Нагорян, який робить п’ять рейсів на добу і проїжджає через увесь Довжок. Не менше їх і зі Слобід­ки-­Рихтівської.
Чим завершиться вчергове оголошений конкурс, не може ніхто спрогнозувати. Щодо дотацій, то, дійсно, є проєкт змін до Закону про автомобільний транспорт, де розписаний механізм дотуван­ня. Я з містом по­годжуюсь, у них є комунальне підприємство, яке легше дотувати. А як із фізичними особами – підприємцями, поки що незрозуміло.