Субота, 08 Серпня 2020 р.
22 Травня 2020

КАРАНТИН БОРГІВ НЕ СПИШЕ

Стрімке накопичення боргів за комунальні послуги в період вимушеного карантину критично відображається на функціонуванні компаній-надавачів послуг. Адже, значна частина споживачів Хмельниччини сприйняли цей нелегкий для усіх час як можливість зовсім не сплачувати, мовляв, «все спишуть». Однак, уряд на час обмежень, лише заборонив призначати пеню, штрафні санкції та припиняти надавати послуги. Тож розрахуватися необхідно в повному обсязі. Питання сплати за комунальні нещодавно обговорили в Хмельницькому під час онлайн-спілкування.

Комерційний директор АТ «Хмельницькгаз» Олександр Надольний відзначив, що за 2 місяці ситуація з розрахунками дійсно погіршилася і на сьогодні складає всього 70%. Певне, далася взнаки часткова відсутність заробітків, тому газорозподільна компанія, розуміючи складність ситуації, – жодному споживачеві не припинила доставляти газ. Якщо на 1 квітня борг за розподіл природного газу становив 27 млн, то на 1 травня ця сумі збільшилася до 31 млн, що є критично для газовиків. Адже надходження від споживачів-населення за доставку газу – це єдині кошти, передбачені державою на функціонування екстреної служби 104, закупівлю матеріалів для виконання інвестиційної програми, запланованих робіт з ремонту пошкоджених та застарілих газопроводів, закупівлю газорегулюючого устаткування, придбання лічильників, сплату податків та заробітної плати.
Керівник КП «Південно-західні тепломережі» Павло Возборський також зауважив, що розрахунки значно знизилися. Тому підприємство не може повністю розрахуватися з постачальником газу та за послуги його розподілу при вимозі «Нафтогазу» мінімального розрахунку 90%. Але літо для надавачів послуг – найвідповідальніша пора, коли необхідно підготувати систему до навантаження в опалювальний період, що неможливо при неповних розрахунках.
Заступник директора «Хмельницькенергозбуту» Cергій Бойченко наголосив, що відсоток оплати за електроенергію становить лише 60%, що є критично для підприємства. Зменшилася оплата і за інші комунальні послуги, про що звітували представники відповідних служби.
Надавачі комунальних послуг, які взяли участь в онлайн-спілкуванні подякували споживачам, які з розумінням ставляться до питання необхідності розрахунків та вчасно сплачують за отриману «комуналку». Та висловили сподівання, що закінчення карантину поліпшить ситуацію й дасть можливість споживачам розраховуватися в повному обсязі.

Пресслужба ПАТ «Хмельницькгаз».