Вівторок, 22 Вересня 2020 р.
3 Серпня 2020

ЩО ТАКЕ СЕРВІС «ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА»

Звичні черги в держзакладах поступово замінюють технології та розвиток державних сервісів. Саме про електронні сервіси, які запроваджені Державною міграційною службою України, спілкуємося з начальником управління ДМС України у Хмельницькій області Олегом ПАНЬКОВИМ.

– Олеже Михайловичу, що таке електронні сервіси, і скільки їх є на сьогодні?
– Електронні сервіси – це всі види послуг і сервісу, які надаються за допомогою електронних засобів (як, наприклад, за допомогою інтернету). Вони створені з метою підвищення якості надання адмінпослуг і зменшення корупційних ризиків у діяльності підрозділів ДМС. За станом на сьогодні, Міграційною службою України запроваджено 15 електронних сервісів, за допомогою яких особа може здійснити такі дії:
• перевірити стан оформлення паспорта;
• записатися в чергу на оформлення закордонного паспорта та паспорта громадянина України у вигляді ID-картки;
• отримати платіжні реквізити для оплати вартості закордонного паспорта та ID-картки;
• проконсультуватися щодо оформлення біометричних документів у інтерактивному режимі через Viber та Telegram;
• заздалегідь перевірити транслітерацію (ПІБ) у закордонному паспорті та ID-картці;
• перевірити дійсність паспорта за базою даних «Недійсні документи»;
• обрахувати термін перебування в Україні (для іноземців) за допомогою «Міграційного калькулятора»;
• отримати інформацію щодо територіального підрозділу за відповідним кодом;
• подати звернення через електронну приймальну;
• подати відгук про якість отримання адміністративних послуг у територіальному підрозділі ДМС України тощо.
Сервіси розраховані на повнолітніх громадян України. Всі електронні сервіси містять не лише законодавчу базу, яка регламентує надання адмінпослуг громадянам, але й додаткову інформацію, що слугує інформаційним доповненням до сервісу.
– Щодо «електронної черги» – як саме відбувається реєстрація?
– Сервіс «Електронна черга» – електронна система організації прийому фізичних осіб за попереднім записом або згідно з поточною чергою з можливістю запису за допомогою онлайн-сервісу, через термінали, а також Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет-портали.
Реєстрація в електронній черзі здійснюється фізичною особою самостійно шляхом заповнення відповідної форми на сайті ДМСУ за посиланням: https://dmsu.gov.ua/services/online.html.
Після реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу фізичній особі на зазначений нею під час реєстрації номер телефону надсилається SMS-повідомлення про реєстрацію, де зазначаються орган ДМС, номер у черзі, дата та час прийому. Звертаємо увагу, що одна реєстрація означає надання однієї послуги одній особі. За потреби отримання послуги дитиною батьки (опікуни, піклувальники) реєструють її в електронній черзі окремо.
– Що робити у разі відсутності місць у черзі?
– Відсутність місць в онлайн-сервісі на сайті не означає відсутності місць узагалі. Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина – через термінал у підрозділі (за наявності), а ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні».
– Де ці сервіси знаходяться та як ними користуватися?
– Сервіси доступні на офіційному веб-сайті ДМС України. За допомогою простих і зрозумілих покрокових підказок ознайомитися з інформацією щодо отримання однієї з послуг. Усі електронні сервіси є безоплатними та доступними в будь-який час.
Крім цього, для зручності громадян у територіальних підрозділах міграційної служби та в місцях вільного доступу громадян розміщені інформаційні буклети з QR-кодами, за допомогою яких можна власноруч за лічені хвилини записатися до електронної черги на оформлення біометричних документів.
– Куди мешканцям області можна звертатись у разі виникнення запитань, які входять до компетенції міграційної служби?
– На телефон «Гарячої лінії» управління за номерами: (0382) 65-03-06 та (093) 203-07-06 або ж безпосередньо до територіальних підрозділів міграційної служби за місцем проживання, де фахівці нададуть консультаційну допомогу всім громадянам.