Четвер, 25 Квітня 2024 р.
22 Червня 2018

СУБСИДІЯ – НА СЛУХУ

На запитання жителів міста щодо оформлення субсидій за новими правилами відповідає заступник начальника відділу соціальних гарантій, компенсацій та у справах сім’ї департаменту соцзахисту населення Анна МЕДВЕДИК:

– Коли наша внучка вчилася в Кам’янці в університеті, ми з дружиною прописали її в квартирі. Навчання завершилося. Наш син, який живе в іншому місті, розлучився. Колишня невістка з онучкою в Кам’янці не живуть, змінили всі телефони, тому контакт із ними перервався. Я після інфаркту, а дружина хвора, не ходить, і ми не можемо їздити та шукати внучку. Чим я платитиму за опалення взимку, адже добрий шмат наших пенсій витрачається на ліки? До речі, мій син – учасник АТО. Документи на субсидію в соцзахисті від мене не приймають – кажуть надати довідку. Яку довідку і звідки? – цікавиться Микола Атласов.

– У цьому випадку сім’ї необхідно подати документи (заяву та декларацію) на призначення субсидії в зв’язку з тим, що сталися зміни в складі сім’ї, а саме з числа зареєстрованих є особи, які не проживають. Це рішення потребує розгляду комісії.

Рішення про призначення чи непризначення субсидії в цьому разі приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання, який складається державними соціальними інспекторами департаменту соцзахисту населення міськ­ради. Заявник може звернутися до департаменту, подати заяву і декларацію на розгляд комісії.

Додатково повідомляю, що під час прийому документів спеціалістам департаменту заборонено вимагати в громадян будь-які інші документи, крім визначених законодавством: заява, декларація та довідки про доходи, відомості про які відсутні в Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо. Для забезпечення всебічного розгляду комісією справи по суті структурний підрозділ із питань соціального захисту населення може запропонувати заявнику подати додаткові документи, які не передбачені положенням, але необхідні для ухвалення рішення. Заявник також має право самостійно подати додаткові документи.

– У мене прописана дочка, але зі мною не проживає. Цього разу для отримання субсидії треба було подати довідку з її ЖЕКу із підписами сусідів, які підтверджують її фактичне місце проживання. Але мені колега сказала, що тепер таку довідку будемо брати кожні півроку. Чи це правда? – Валентина Олексіївна, селище цукрозаводу.

– Відповідно до змін, субсидія призначається з місяця звернення по її призначення до дати закінчення опалювального (неопалювального) сезону і розраховується на неопалювальний сезон (із 1 травня по 30 вересня) та на опалювальний (із 1 жовтня по

30 квітня). Виходячи із зазначеного, громадяни подають документи з 1 травня на неопалю­валь­ний період, а також із 1 жовтня – на опалювальний. Відповідно, документи потрібно поновляти і знову брати довідку.

– Син прописаний у моїй квар­тирі, але живе і легально працює за кордоном. Раніше для оформлення субсидії я брала відповідну довідку в ЖЕКу. Який тепер мені потрібен документ від сина, щоб надалі мати субсидію? – Леонтина Островська.

– Ситуація аналогічна із першим запитанням. Це рішення потребує розгляду комісії.

– Я отримую субсидію. Проживаю з онукою та 14-річною правнучкою. Моя онука змінила роботу, більше жодних змін у нас не сталося, також не робили покупок на суму понад 50 тис.грн. Чи потрібно онуці брати довідку про доходи, а мені по-новому подавати декларацію та заяву на оформлення субсидії? – Таїсія Іванівна.

– Сім’ї потрібно подати документи, тобто заяву та декларацію на призначення субсидії, в зв’язку з тим, що необхідно надати інформацію про сімейний стан онуки. Якщо вона заміжня, то в розділі ІІ декларації слід надати відомості про її чоловіка.

– Проживаю сама. Недавно мені під­вищили пенсію до 2500 грн. Чи отримуватиму субсидію на літній період? І чому працівники соцза­хисту не можуть окремо скласти і оприлюднити списки людей, яким автоматично продовжать субсидію? Хіба це так складно? – Галина Сініцька.

– Відповідно до нових змін, близько 60% одержувачів субсидій мають звернутися до департаменту, подати заяви і декларації на встановлення права для призначення субсидії. Щоб визначити одержувачів, яким належить автоматичний розрахунок субсидії, необхідно з’ясувати сімейний стан заявника (одружені, розлучені, вдови, вдівці), оскільки ра­ніше такі відомості не вносилися до електронної бази. Тому під час опрацювання особових справ виникає багато запитань.