Субота, 05 Липня 2025 р.
23 Серпня 2013

ДЕРЖАВА ДОВОДИТЬ МІСТА ДО БАНКРУТСТВА?

Олександра ШЕВЧУКОстаннім часом усе частіше в ЗМІ з’являються повідомлення про скрутне фінансове становище міського бюджету і, як наслідок, відключення бюджетних установ від електропостачання, відсутність фінансування комунальної сфери, затримка реалізації багатьох об’єктів. Детальніше про те, як проблеми в Державному бюджеті впливають на міські справи, читайте в інформації, наданій для «ПОДОЛЯНИНА» фінуправлінням міськради.

Держбюджет-2013 надто відрізняється від попередніх Держбюджетів. Ще на початку року, проаналізувавши його, експерти Асоціації міст України зазначали про:

– значний дефіцит фінансових ресурсів для виконання делегованих державою повноважень;

– незабезпечення на останній квартал 2013 р. коштів на зарплату бюджетникам, розрахунків за енергоносії;

– дефіцит ресурсів на фінансування сфери ЖКГ, заміну та капремонт теплових мереж, заходи з енергоефективності та енергозбереження і багато інших програм;

– відсутність повного фінансування соціальних пільг, наданих державою. В першу чергу це стосується пільгового проїзду.

Якщо на початку року це були тільки прогнози, то сьогодні вичерпалися всі можливості виправити ситуацію, зважаючи на катастрофічне недофінансування.

Місцева громада перетворилась на злісних боржників при наявності «на папері» щоденних доходів і залишків коштів на рахунках бюджету. За станом на 20 серпня, не проведено платежів більше як на 2 млн.грн. Усе це негативно впливає на щоденне життя міста, а особливо на роботу комунальних служб, які за покликом власної совісті виконують професійний обов’язок, отримуючи плату за свою працю із затримкою.

Крім цього, за відсутності чітких строків оплати щоразу стає важче знайти постачальників товарів, робіт і послуг належної якості та помірної ціни, а відтак забезпечити ефективне виконання делегованих державою повноважень.

Ситуація є вкрай складною і загрожує не лише перспективам розвитку міста, але й стабільному його функціонуванню, наданню першочергових соціальних послуг.

  Міський голова та депутатський корпус стурбовані тим, що бюджетних кош-тів на оплату енергоносіїв в міському бюджеті до кінця 2013 р. залишилось лише 573,6 тис.грн. (при потребі 16 254,57 тис.грн.). Залишок коштів на медикаменти та харчування склав 510 тис.грн. (потреба 1438,7 тис.грн.). Додаткові кошти на заробітну плату бюджетній сфері  (а це медики, освітяни) необхідні в сумі 11 746,8 тис.грн.  

Для забезпечення своєчасної виплати заробітної плати бюджетникам фінансове управління оформлює короткотермінові позики. Лише тому на сьогодні заборгованості немає.

У багатьох виникає запитання: де бралися кошти раніше? Наведемо тільки декілька фактів. По-перше, з роками вичерпався ресурс вільних об’єктів комунальної власності, земельних ділянок. Якщо 10 років тому суми від їхньої реалізації сягали більш ніж 20 млн., то цього року місто отримало лише 1 млн. 100 тис.грн.

Після відміни ринкового збору 2010 р. бюджет втратив близько 3 млн.грн. Також з місцевого до Державного бюджету перевели надходження за адмінштрафи у сфері порушення правил дорожнього руху, як результат – втрати близько 1,5 млн.грн.

Загалом за період від грудня 2012-го до серпня 2013 р. міським головою Михайлом СІМАШКЕВИЧЕМ і депутатами міської ради було прийнято та направлено в різні державні інстанції близько 15 звернень. Неодноразово з аналогічними листами про допомогу нашому місту звертався і народний депутат України Володимир МЕЛЬНИЧЕНКО. За його зверненнями кам’янецькій громаді планується виділити додаткову субвенцію з Держбюджету в сумі 1,5 млн.грн. на соціально-економічний розвиток.

Наразі міська влада утримує ситуацію та забезпечує роботу всіх галузей. Залишається сподіватися, що найближчим часом усе стане на свої місця, і кам’янчанам вдасться гідно завершити такий непростий у фінансовому плані 2013 рік.

Олександра ШЕВЧУК,

начальник фінансового управління міськради
.