НЕ ЇДУТЬ НІ СПРАВА, НІ ТРОЛЕЙБУСИ
Ідея запуску в Кам’янці-Подільському економічного й екологічно чистого електротранспорту впродовж багатьох років не покидає членів громадської організації «Кам’янецький тролейбус». Причиною провалу цієї справи вони називають розкрадання тролейбусного майна, що належало громаді міста.
3 лютого цього року активісти організації провели збори, на яких прийняли рішення опублікувати звернення до кам’янчан і закликати депутатів усіх рівнів порушити це питання на сесіях. Лист зі зверненням голова правління організації Володимир ДЗЮБАК приніс і до редакції «ПОДОЛЯНИНА». Публікуємо його зі скороченнями:
«Масштабний злочин, вчинений у нашому місті, внаслідок якого було розграбовано, розбазарено та знищено комунальне тролейбусне майно, залишається нерозкритим. Здається, що відбувається цілеспрямоване перешкоджання його розслідуванню. Якщо не називати речей своїми іменами, то важко зрозуміти, чому впродовж чотирьох років так зване «розслідування» зайшло в глухий кут, чому досі не притягнуто до відповідальності тих, хто розкрав народне добро.
Ще у вересні 2008 р. своїм рішенням ХХХV сесія міської ради доручила міськвідділу міліції провести відповідні слідчі дії у справі щодо майна тролейбусної лінії. Працівники МВ винесли Постанову про відмову в порушенні кримінальної справи. У ній (від 27 січня 2009 р.) начальник Кам’янець-Подільського МВ УМВСУ зазначає, що «можна зробити висновок про факти розкрадання цього майна, а передумовою виникнення такої ситуації стала низка причин. А саме: відсутність грошового забезпечення охорони цілісності майна тролейбусної лінії з боку міської влади, некомпетентне проведення розпорядчих дій зі зберігання майна працівниками КП «Дирекція будівництва тролейбусних ліній» і відсутність контролю міського голови за цими процесами».
За наполяганням ГО «Кам’янецький тролейбус» все-таки було відкрито кримінальне провадження стосовно розтрати службовими особами КП «Дирекція будівництва тролейбусних ліній» ввіреного їм комунального майна. Його було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 2 квітня 2013 р. за ознаками правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.
Члени громадської організації зверталися до начальника Кам’янець-Подільського МВ УМВСУ Юрія Дахна з клопотанням про допит свідків і осіб, які безпосередньо брали участь у вирішенні питань будівництва тролейбусних ліній. Однак слідчий особливу увагу зосередив на допиті членів ГО і в повідомленні від 17 жовтня 2013 р. зазначив, що громадська організація не має права заявляти клопотання, бо, згідно з чинним КПК України, не є потерпілою стороною чи стороною захисту. Проте, відповідно до Статуту організації, затвердженого міською радою, вона має право бути учасником цивільно-правових відносин, представляти та захищати законні інтереси громади в державних органах. Тим більше, що тролейбусне майно належало територіальній громаді міста і було придбано в основному за кошти підприємств, а значить – за кошти громади.
А як же реагує на все місцева влада? Незважаючи на порушення цього питання в засобах масової інформації (журналістські розслідування в газетах «Голос України», «Є Поділля», передачі «Надзвичайні новини» на телеканалі ICTV) та відправлення відкритого листа Президенту України Віктору Януковичу, міські чиновники не зробили жодних кроків, аби допомогти громаді міста відшкодувати багатомільйонні втрати. Міськвиконком повідомив, що не є офіційно визнаною потерпілою особою.
Масштабний злочин залишається нерозкритим, незважаючи на тричі оголошені запити народних депутатів різних політичних партій і фракцій у Верховній Раді України до Генеральної прокуратури, прем’єр-міністра України. Виникає запитання про законність прийнятих міською радою й міськвиконкомом рішень. Зокрема, це стосується розпорядження колишнього міського голови про ліквідацію комунального підприємства «Дирекція будівництва тролейбусних ліній», яким було звільнено директора цього підприємства з грубим порушенням законодавства без передачі ним за актом об’єктів будівництва, основних засобів, товарно-матеріальних цінностей і бухгалтерських документів.
Більшість мешканців здогадуються, де ж поділося майно тролейбусної лінії. Сьогодні майже всі посадовці, які в той час приймали ті чи інші рішення, – при посадах, при хорошому здоров’ї і навіть нагороджені медалями або ж стали Почесними громадянами м.Кам’янець-Подільський…».
Володимир ДЗЮБАК,
голова правління ГО «Кам’янецький тролейбус».