Четвер, 25 Квітня 2024 р.
27 Лютого 2015

КОМІСІЯ ОБГРУНТОВУЄ, ВЛАДА СПРОСТОВУЄ

Епопея з обговорення тарифів на проїзд у комунальних автобусах, які віднедавна підвищилися до 2,5 грн., знайшла своє продовження в емоційних дебатах громади і міської влади. Після того, як активісти декількох громадських організацій оприлюднили звіт тимчасової комісії щодо контролю за КП «Комунтранссервіс», міськрада вирішила також публічно «відбитися» від звинувачень громадськості щодо необгрунтованості нової ціни на квитки комунального транспорту. На противагу зауваженням і рекомендаціям народних контролерів у департаменті економіки та розвитку інфраструктури міста продемонстрували свою тарифну арифметику.

Першим каменем спотикання в розрахунку цін на проїзд і витрат перевізника були показники щодо кількості пасажирів і річного пробігу автобусів. У своєму звіті робоча група громадських організацій зазначила, що насправді комунальні автобуси в Кам’янці курсують не 365, а 281 день, адже виявили, що в суботу і неділю вони не виходять у рейс. Тож відповідно і загальний річний пробіг автобусів зменшується більш ніж на 30 тис.км. А сам тариф на проїзд, за альтернативними розрахунками робочої групи, має становити не більше як 2 грн.15 коп.

«При розрахунку транспортної роботи підприємством бралися до уваги затверджена протяжність маршрутів і рішення виконавчого комітету, згідно з яким перевезення КП «Комунтранссервіс» мають здійснюватися 7 днів на тиждень, – йдеться у відповіді департаменту. – Тому запланований річний пробіг автобусів складе 156 тис.км. Виходячи з цього, розраховувалися витрати, пов’язані з транспортною роботою і пально-мастильними матеріалами. Комісією ж розраховано менший річний пробіг, виходячи із власної, нічим не обгрунтованої мотивації – так званих «фактичних» даних про те, що в дні роботи комісії автобуси не здійснювали перевезень у суботу і неділю. За трактуванням робочої групи, якщо автобус не виїхав декілька днів, вони зняли всі дні до кінця року, а це 84 дні. Відповідно і пробіг за рік у їхньому звіті склав 120 тис.км, що вплинуло на орієнтовні розрахунки витрат підприємства. Тому тариф і підрахували на рівні 2,15 грн.

Але з висновків комісії не зрозуміло, яка ж загальна кількість пасажирів проїхала в автобусах, і скільки коштів зібрало підприємство за період моніторингу чи перевірок громадських активістів. Тому інформація, викладена в звіті робочої групи, не дає жодних спростувань щодо врахованих у прийнятому тарифі даних і не змінює розміру прийнятої виконавчим комітетом плати за проїзд у комунальних автобусах. Єдине, на що звернули увагу активісти, – поведінку деяких водіїв і культуру обслуговування».

Утім навіть 2,5 грн. за проїзд в автобусах КП «Комунтранссервіс» не гарантують їхнім пасажирам стабільності курсування маршрутів. Адже, як зазначають у міськраді, через різке зростання цін на пальне, прийнятий 15 січня рішенням виконавчого комітету тариф тепер не покриває всіх витрат підприємства, тож без проблем у розкладі руху комунального транспорту не обійдеться.