Четвер, 25 Квітня 2024 р.
11 Березня 2016

ХТО ВЛАСНИК, ТОЙ І ПЛАТИТЬ

ХТО ВЛАСНИК, ТОЙ І ПЛАТИТЬДо редакції часто звертаються читачі з проханням розтлумачити, хто й коли має перевірити газові лічильники і за чий кошт замінюватимуть непридатні для подальшої експлуатації. По коментар ми звернулися до прес-служби ПАТ «Хмельницькгаз».

Там повідомили, що періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) лічильників газу проводиться за рахунок оператора газорозподільчих мереж, тобто Кам’янець-Подільського управління з експлуатації газового господарства, незалежно від того, чи є він власником засобу вимірювальної техніки. А ось заміна непридатного лічильника робиться за кошт власника. Якщо пристрій придбав споживач, то і новий купує він, а якщо оператор ГРМ – то заміну робить підприємство.

– Оператор ГРМ має впродовж двох місяців (з дня визнання лічильника непридатним) безкоштовно встановити споживачеві новий лічильник, – ідеться в офіційній відповіді ПАТ «Хмельницькгаз». – Термін експлуатації газового лічильника вказує завод-виробник. Зазвичай він становить 20 років. Міжповірочний інтервал теж зазначений у паспорті приладу обліку і становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника та виробника.

На період зняття лічильника (який належить оператору ГРМ) на періодичну перевірку Кам’янець-Подільське управління з експлуатації газового господарства встановлює лічильники з обмінного фонду, у разі їх наявності. Розрахунки зі споживачем здійснюються згідно із показами цього лічильника. Якщо неможливо встановити тимчасовий лічильник, розрахунки зі споживачем здійснюються залежно від середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природного газу за аналогічний період попереднього року або фактичний період споживання, якщо він становить менш як шість місяців.

Також у ПАТ «Хмельницькгаз» повідомили, що господарі, які мають газову плиту та колонку й відмовилися від безкоштовного встановлення лічильників, можуть не отримати газу. В Кам’янці-Подільському без блакитного палива ризикують залишитися 734 квартири. Щоправда, «Хмельницькгаз» дало господарям останню можливість виправити ситуацію, незважаючи на те, що з 1 січня 2016 р. завершився етап облаштування лічильниками помешкань із плитою та колонкою. Для цього потрібно терміново звернутись у службу клієнтського сервісу «Єдине вікно» за місцем проживання та написати заяву на встановлення лічильника.

– Клієнти несуть відповідальність за відмову від встановлення, тому ризикують залишитися без газу, а в разі повторного його підключення, оплатити всі витрати та встановлювати лічильник за власний кошт, – додав головний інженер «Хмельницькгазу» Олександр ЛОБ.

Підготувала Галина МИХАЛЬСЬКА.