Неділя, 13 Липня 2025 р.
16 Серпня 2013

«МИ ПЛАТИМО ЗА ДОРОГИ. ТО ДЕ Ж ВОНИ?»

Тема доріг у місті й районі вже набила добрячу оскомину, але залишається однією з найбільш обговорюваних. Бо ж навіть найінтелігентніший водій не втримується, аби не згадати кілька разів впродовж поїздки рідну неньку і не менш рідну владу.

Мешканець с.Пудлівці Валерій Григор’єв виявився водієм інтелігентним, тому його сповнена праведного гніву промова цілком годиться для публікації в газеті без цензури.

– Скажіть мені, будь ласка, чому в Криму, Східній Україні дороги ідеальні, а у нас – ніби після війни? – мало не з порога почав обурюватись Валерій Леонідович, котрий завітав до редакції минулого тижня. – Та хіба ж у нас більше машин? І кожен водій платить дорожній збір, то де ті дороги? Чому там ремонтують, а у нас – ні?

У нас, в Пудлівцях, є 150 машин, і всі ми платимо за дороги, і при цьому так звані «дороги» у нас – яма на ямі. А я хочу, аби в Пудлівцях ту дорогу хоча б трохи камінням підсипали, вирівняли, бо я ж гроші плачу – більше як три гривні з кожного літра! А приїхав до Кам’янця, то з мене ще й за стоянку взяли. То куди йдуть ці гроші, хотів би я знати?

Я був у Канаді, в Детройті, бачив фінансовий придаток до місцевої газети, і там чітко публікується, скільки грошей і на що витратила місцева влада. А в нас – якийсь бардак. Чому це дорожні збори йдуть на Київ? Ці гроші мають залишатися на місці. І скільки машин – стільки повинно бути й доріг, а то виходить, що будують десь там. От був на Сході, то там навіть між селами дорога набагато краща, ніж у Кам’янці. А взимку доїхати неможливо, машину піску не можуть привезти.

То за що ж тоді я і такі самі водії гроші платять? Читаю в газетах, що в Кам’янці дороги ремонтують за ті гроші, які десь там «вибивають», чи директори складаються на ремонт доріг. Але ж їх не мають «вибивати»! Кожен водій, коли платить на заправці за бензин, 15 чи 20% автоматично відраховує на ремонт доріг. Раніше я платив фіксований дорожній збір, а нині Верховна Рада прив’язала цю суму до бензину: якщо більша машина, більше їздить – то, відповідно, й більше платить – і це логічно.

Але ці гроші (скажімо, 10 гривень – бензин, із них 3 гривні – на дорожній збір) повинні збиратися до місцевого бюджету і не мають іти ні в який Київ! На ці гроші має працювати асфальтний завод, який закрився біля Голоскова. На ці гроші мають працювати кар’єр і всі дорожні бригади, котрі повинні планомірно протягом року ремонтувати і будувати дороги. Так це робиться в нормальних державах!

Записала Наталія ЯРОВА.