Четвер, 25 Квітня 2024 р.
16 Березня 2018

У СЕЛО – НА ПІДВОДІ

У СЕЛО - НА ПІДВОДІ– Коли подивилася на вартість проїзду в маршрутці, почала мріяти про ровер чи навіть коня, – зателефонувавши до редакції, розповіла мешканка с.Руда Марина Олександрівна. – Із початку березня, аби дістатися до Кам’янця, доводиться платити вже 16 гривень замість 12,50!!! А скільки ж наших селян щодня добираються до міста на роботу чи навчання. З кишені мусимо витягувати по 32 гривні в день, і це лише з одного члена сім’ї… На місяць виходить кругленька сума. Тож не роз’їздишся.

І таких дзвінків цього тижня надійшло чимало. Не менше шоковані новою ціною за проїзд і люди із с.Подільське. Їм замість звичних 28 грн. доводиться сплачувати 36. Плюються на нові розцінки і в Каветчині, Соколі, Калині, Великій Слобідці. Саме із цих сіл звернулися до нашої редакції мешканці, аби поскаржитися на свавілля перевізників. Ті ж у свою чергу пояснюють, що підвищилася ціна на пально-­мастильні матеріали, обслуговування, ремонт автомобілів, та й заробітна плата полізла догори. 

– Я підтримую перевізників, адже ціни на дизпальне, запчастини «підросли» вже давно, – коментує начальник Кам’янець-Подільської автостанції Володимир БАЛЛА. – У тариф, що діяв досі, заклали вартість дизпального 20 гривень за літр, нині ж вона на 6-7 гривень більша. Чому ніхто не цікавиться, за що водіям заправляти і ремонтувати авто, годувати сім’ї?

Попри це, зрозуміло, що разом зі збільшенням вартості проїзду аж ніяк не покращиться і якість перевезення пасажирів, які нині опинилися біля розбитого корита. І найсумніше те, що заступитися за них нікому. Якщо раніше на формування тарифу могли вплинути РДА й ОДА, то нині перевізники самі встановлюють розцінки, а згадані вище структури лише ставлять перед фактом. Не достатньо розв’язані руки і в Антимонопольного комітету.

– Антимонопольний комітет має право розслідувати ситуацію, коли на маршруті лише один перевізник, і є скарги на завищену ціну. У разі ж конкуренції, тобто коли декілька перевізників надають послугу або маршрути інших перевізників пролягають в одному напрямку, пасажири мають можливість обирати, де дешевше, – пояснює заступник голови відділення, начальник відділу досліджень і розслідувань Антимонопольного комітету області Роман ПРИМУШ.

Але ж між ким тоді обирати, коли тариф підвищують усі?! Як кажуть, на що українець не може вплинути, з того і сміється, хай навіть крізь сльози.

– Повернемося до підвід! – пропонує наша читачка. – А що, екологічно чисто, дешево, та й нашими дорогами лише ними й їздити. Із конем спекуляція на бензині, зар­платі та податках  не пройде. 

Як не крути, а вчинок перевізників може зрикошетити і по кам’янчанах. Тож не надто і здивуємося, коли сільська жінка в ціну на яйця, молоко, сметану та городину впише ще й новий тариф за доставку.