Середа, 02 Липня 2025 р.
25 Лютого 2011

ЖИТТЯ ПІСЛЯ СМЕРТІ, АБО ВОСКРЕСІННЯ АВТОВОКЗАЛУ

Андрій ГАМАЛІЙДепутат міськради від Партії регіонів Андрій ГАМАЛІЙ входить у робочу групу, яка досліджує роботу автовокзалу. Його думки щодо ситуації, що склалася:

– Питання щодо автовокзалу актуальне з двох причин. По-перше, це візитна картка міста, яка на сьогодні схожа на путівку в радянське минуле. Автовокзалу вже 50 років. Якщо на той час це було сучасне приміщення, то сьогодні воно виглядає, м’яко кажучи, непрезентабельно. В центрі міста стоїть будівля минулого століття, яка прикрилася деревами, бо їй також, мабуть, соромно за свій вигляд. 

ТОВ «Хмельницьктранс», яке надає послуги перевезення пасажирів, за роки оренди спромоглося лише зробити ремонт в адмінприміщеннях і побудувати власну котельню. І то це було зроблено лише протягом двох останніх років. Увесь благоустрій проведено для працівників вокзалу, а не для пасажирів, які користуються їхніми послугами. Цей факт повністю суперечить умовам ведення бізнесу. Пасажири – «кури, які несуть золоті яйця». Саме завдяки їм працівники автовокзалу отримують зарплату, а вони змушені на холоді, під дощем і снігом чекати на автобус, і ще й до всього цього берегти власні гаманці та майно від шахраїв, яких на вокзалі ого-го.

По-друге, за майже 1,5 гектара землі підприємство сплатило  минулого року податок у розмірі близько 31 тисячі гривень. Дирекція «Хмельницьктрансу» вважає, що вони роблять послугу місту, тому воно має йти на поступки. При укладанні договору цього року вартість оренди значно збільшиться, тому підприємство вважає, що не зможе сплачувати такої суми. На останньому засіданні комісії було вирішено оптимізувати цю земельну ділянку, забрати у підприємства, котре має проблему з оплатою оренди такої великої площі, ту землю, якої вони не використовують, і надати можливість міській раді розпоряджатися нею. 

Якщо зробити невеликий екскурс в історію, то спочатку в оренді автовокзалу знаходилося 2,5 гектара землі. Більш ніж від гектара вони самі свого часу чомусь відмовилися на користь комерційних структур. Наразі мова йде про ту частину землі, де знаходяться торгові кіоски та ятки. Від цього всім буде добре: «Хмельницьктранс» буде платити за оренду меншої площі меншу суму, а з підприємцями місто укладе нормальні договори, вони будуть реально захищені законом, а до міського бюджету потраплятимуть додаткові кошти. 

Дивна річ, але директор автовокзалу чомусь вважає, що вони займаються благодійністю, а не наданням послуг за гроші, та не в захваті від того, що землі їм дадуть менше, ніж вони просять. Але ж це нормальна практика: не можеш платити за таку кількість – бери стільки, за скільки є можливість розраховуватися без збитків для свого бізнесу. Вони чомусь забувають, що надання послуг із перевезення – це бізнес, основна мета якого – отримання прибутків, а обов’язки – сплачувати податки до бюджету в повному обсязі.

Команда Партії регіонів ставить собі за мету зробити автовокзал справжньою візиткою нашого міста. Це має бути гарне сучасне приміщення, яке залишатиме лише позитивні спогади про весь спектр наданих послуг. Пасажири, які скористаються послугами нашого оновленого автовокзалу, залишаться задоволеними. Ми шукатимемо компромісне рішення, щоб були захищені всі: підприємці, які торгують на автостанції, ТОВ «Хмельницьктранс» –  надавач послуг, пасажири та гості міста.