Субота, 27 Квітня 2024 р.
18 Березня 2011

РІК ЗМІН І НАДІЇ

АЗАРОВДовіра суспільства повертається до влади лише тоді, коли вона не боїться брати на себе відповідальність і йти наміченим курсом. Якщо влада не намагається заховатися за ширмою голого популізму, а грунтовно пояснює необхідність реформ і можливий негативний ефект від них. Лише діючи таким чином, влада може розраховувати на повагу громадян, а громадяни – спокійно довіряти цій владі.

11 березня минув рік, відколи Уряд Миколи АЗАРОВА взявся до виконання своїх обов’язків. Яким був цей рік? Що зроблено та які проблеми ще залишаються актуальними? Питань багато, тому ми намагатимемося незаангажовано проаналізувати основні тенденції діяльності Кабінету Міністрів та їх значення для держави. 

Перш за все, зауважимо, що призначення Миколи АЗАРОВА на посаду Прем’єр-міністра України було цілком логічним кроком. АЗАРОВ – давній соратник Президента, його права рука. Під час президентської кампанії – 2010 Микола Янович очолював виборчий штаб Віктора ЯНУКОВИЧА, тому прем’єрська посада для АЗАРОВА – цілком заслужена винагорода. До того ж Прем’єр-міністр України має один козир, котрого позбавлені інші регіонали, – він не належить до жодної фінансово-промислової групи, що становлять основу Партії регіонів. Таке становище дозволяє АЗАРОВУ діяти не в інтересах АХМЕТОВА чи ФІРТАША, а керуватися загальнонаціональними пріоритетами та нагальними потребами громадян України.

Іншим важливим моментом є той спадок, що отримав АЗАРОВ від своїх попередників. Мова йде і про падіння ВВП (2009 р. цей показник становив мінус 20%), і про кабальні для України газові угоди ТИМОШЕНКО, і, взагалі, про дешевий популізм Юлії Володимирівни. Попри несприятливі умови, АЗАРОВ не збирається перекладати усіх провин на своїх попередників. Занадто багато обіцянок давали українському народу і Президент, і Уряд. Тому їх невиконання може поставити хрест на подальшій політичній кар’єрі багатьох урядовців. 

Серед основних здобутків Миколи АЗАРОВА можна назвати відновлення робіт з підготовки до Євро-2012. Якщо 2009 р. на підготовку до проведення чемпіона-

ту Європи було витрачено лише 

3,4 млрд.грн., то вже цього року цифра складе 9 млрд. Прем’єр-міністр дав зрозуміти, що проведення Євро-2012 – питання престижу України і влада серйозно ставиться до цього аспекту. 

Крім Євро-2012, хотілося б відзначити і відновлення співпраці України з МВФ, і перегляд газових угод з Росією. На останньому потрібно зупинитися більш детально. Справа в тому, що підписані Юлею ТИМОШЕНКО газові домовленості вели Україну до банкрутства та залежності від російського газу. АЗАРОВ переконаний, що ці угоди підписувалися в обмін на списання Росією боргів ЄЕСУ. Тому знижка у 100 доларів за тисячу кубометрів газу, яку вдалось отримати від Росії завдяки підписанню харківських угод, зберегла енергетичну незалежність України. 

Відповідаючи на запитання журналістів з нагоди річниці діяльності Уряду, Микола АЗАРОВ зазначив, що Україні більше не загрожує «гречана криза». Щодо борошна, то Прем’єр заявив, що сьогодні його достатньо, аби уникнути ажіотажу на внутрішньому ринку. За словами Микола Яновича, запровадження квот на експорт зернових дозволило зберегти стабільні ціни на борошно та хліб. Таке рішення Прем’єр назвав абсолютно правильним. Воно дозволило Уряду не лише зберегти стабільні ціни на борошно, а й закласти до Аграрного фонду понад 1,3 млн.т зерна, до Державного резерву вперше за останні роки – понад 260 тис.т, а все це є основою для забезпечення стабільних цін на хліб і хлібобулочні вироби.

Попри певні здобутки Уряду АЗАРОВА, не варто замовчувати і прорахунків. Перш за все, мова йде про різке зростання цін. Також осторонь не потрібно залишати пенсійної та податкової реформи, а також зміни в ЖКГ. Прем’єр-міністр повинен пам’ятати, що тільки навівши порядок із ціноутворенням і провівши реформи з мінімальними незручностями для громадян, Уряд матиме шанс на успіх у населення. Інакше він приречений на невдачу в справі реалізації необхідних країні перетворень.

Павло СЕРЕДА, спец. для «ПОДОЛЯНИНА».