Понеділок, 28 Вересня 2020 р.
1 Квітня 2011

АВТОВОКЗАЛ: ХЛІБ, ПИРІЖКИ, ІКОНИ ТА РИТУАЛЬНІ АТРИБУТИ…

Володимир МЕЛЬНИЧЕНКОПитання автовокзалу неодноразово обговорювалося в нашому місті. Небайдужі кам’янчани раз по раз звертаються до місцевих ЗМІ та представників влади із проханням звернути увагу на цю, так звану, візитівку міста під назвою «автовокзал», яка знаходиться у жалюгідному стані. Не виняток і депутат обласної ради Володимир МЕЛЬНИЧЕНКО, у приймальні якого завжди людно. 

– Володимире Володимировичу, чи часто звертаються до Вас як до депутата обласної ради щодо питання автовокзалу?

– Досить часто. До того ж не лише кам’янчани, а й гості з інших міст запитують: «Чому у Вас такий страшний вокзал?». 

Людям часто доводиться користуватися послугами автовокзалу, і вони вкрай незадоволені їхньою якістю. Та це й не дивно, адже навіть коли поглянути на його зовнішній вигляд, відразу зникає бажання зайти всередину. Але альтернативи немає, і доводиться заходити, знаходитися по сусідству з пияками, безхатьками і циганами, які тільки й дивляться, щоби «почистити» чужі кишені. 

АВТОВОКЗАЛГарною новиною для кам’янчан має стати рішення останньої сесії міської ради щодо цього об’єкта. Депутати нинішнього  скликання не залишили поза увагою стан єдиного автовокзалу в місті та не прийняли бездумного рішення про продовження договору оренди з підприємством «Хмельницьктранс», не знизили їм коефіцієнта орендної плати за землю, а вирішили провести детальну перевірку щодо використання цієї землі. Результати приголомшили всіх так само, як і зухвала поведінка керівництва цього підприємства та автовокзалу.

Перший факт порушення, який знайшли депутати, – це здавання у суборенду земельних ділянок під різноманітні торгові точки. Земля надана в оренду автовокзалу без дозволу передачі її іншим суб’єктам підприємницької діяльності. Тобто всі кіоски, розташовані на автовокзалі, не мають жодних законних підстав там знаходитись. Але ж підприємці укладали договори з керівництвом автовокзалу і сплачували кошти! Депутатська комісія не змогла виявити в ході перевірки скільки, кому і за що сплачувалися кошти. Це порушення мають розслідувати відповідні органи.

А керівництво міста має на меті облаштувати належним чином територію автовокзалу. Погодьтеся, що цей місцевий «Шанхай» справляє дуже негативне враження на гостей нашого міста: коли поруч продають хліб, якісь пиріжки, воду, ікони та ритуальні атрибути, то це наводить на зовсім невеселі думки. На сесії міської ради депутати прийняли рішення забрати у ТОВ «Хмельницьктранс» ту частину землі, де розташовуються різноманітні кіоски і самостійно віддавати її підприємцям у користування. На сьогодні розробляється генплан розбудови, де всі малі та великі архітектурні форми повинні мати сучасний вигляд, відповідати загальній концепції забудови міста. Крім додаткових надходжень до бюджету, це дасть ще й можливість облаштувати належним чином територію біля автовокзалу. 

АВТОВОКЗАЛІнше питання – ставлення адміністрації автовокзалу до самих пасажирів. Це, мабуть, вершина зневаги до людей, коли адмінприміщення відремонтовані, а 

зала очікування – з кріслами радянського виробництва та ямами на підлозі. У бруді та холоді доводиться пасажирам чекати на автобус. Завдяки цьому і з’являються у всесвітній мережі негативні відгуки про місто, бо саме автовокзал дає перше враження. Черги біля кас, циганчата, які просять милостиню, – ось обличчя, яке створює для нашого міста автовокзал. Його адміністрація не має великого бажання щось виправляти, а свою бездіяльність виправдовує економічною скрутою. Це потрібно виправити, і влада вже зробила перші кроки. 

Я знаю, що завдяки спільним зусиллям влади, правоохоронців і депутатів у найближчому майбутньому нам не буде соромно за автовокзал, ми матимемо сучасне приміщення, зручне та затишне, де всі спокійно зможуть, читаючи газети, чекати на автобус. 

– Продовжуючи тему перевезень, розкажіть про долю майбутніх комунальних автобусів.

АВТОВОКЗАЛ– Два з них вибрані та чекають у Хмельницькому на оформлення всіх потрібних документів. Це «МАN» і «Merсedes». Один на 100-120 осіб – аналог «Ікаруса»-«гармошки», інший розрахований на 90 пасажирів. Їздитимуть вони на газу. Приблизно, одне повне заправлення на 1000 гривень забезпечить 3-4 дні обслуговування пасажирів. Щодо стану цього транспорту, то спеціалісти відзначили, що він навіть не йде ні в яке порівняння з технічним станом маршруток-іномарок, я вже навіть не кажу про «Газелі». Крім того, що вони призначені, в першу чергу, для пільговиків, їздити ними зможуть усі бажаючі. Вартість проїзду буде меншою, і на зупинках висітиме графік руху, тому всі бажаючі скористатися цим видом транспорту знатимуть час, коли він буде в тій чи іншій точці міста, і не стоятимуть на зупинках досить довгий час.

Взагалі, ми з міським головою Михайлом СІМАШКЕВИЧЕМ розраховуємо, що до Дня Перемоги ці автобуси курсуватимуть містом.

Віктор ДЕНИСЕНКО, спец. для «ПОДОЛЯНИНА».


Володимир ФЕДОРЧУКЗа висновками депутатської групи з вивчення питань функціонування автовокзалу, яку я очолював, міськрада відмовила ТОВ «Хмельницьктранс» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у варіанті, запропонованому ним. На думку депутатів, територія автовокзалу використовується неефективно, його керівництво не бажає змінити ситуацію на краще і відмовляється сплачувати справедливу вартість оренди землі. В результаті місто втрачає надходження до бюджету і має занедбаний та архаїчний вигляд автовокзалу. 

З метою переконання депутатів у протилежному, керівництво «Хмельницьктрансу» вдалося до відвертого перекручування фактів, у тому числі оперуючи кількістю пільгових перевезень, хоча до цього воно не має жодного відношення.

Міська рада готова знайти можливості ефективнішого використання території автовокзалу, збільшення надходжень до бюджету і реалізації концепції розвитку сучасного міста. 

Керівництву ТОВ «Хмельницьктранс» не варто забувати про зобов’язання провести реконструкцію автовокзалу, який є обличчям нашого міста.

Володимир ФЕДОРЧУК, депутат міської ради.