П'ятница, 29 Березня 2024 р.
22 Червня 2012

МІСЬКВИКОНКОМ СЕРТИФІКОВАНО ЯК ЯКІСНИЙ­

 Валентина СТЕЛЬМАХВиконавчий комітет Кам’янець-Подільсь­кої міської ради отримав сертифікат якості  . Його урочисте вручення відбулося 1 червня, таким чином Кам’янець приєднався до когорти прогресивних міст України, які мають міжнародний сертифікат якості. Що ж це за сертифікат, і яка від нього користь нашому місту? По роз’яснення ми звернулись до керуючого справами виконкому Валентини СТЕЛЬМАХ.

– Європа вже давно розпочала так звану систему управління якістю, – розповідає Валентина Вікторівна. – Для того, щоб на підприємстві, в установі, орга­нізації якісно надавали послугу, вивчається логістика її надання, всі необхідні учасники і ресурси й визначається еталон для надання цієї послуги.

Щоб було більш зрозуміло, це як, наприклад, дві господині печуть хліб. Одна це робить за дві години, а друга – півдня, але якість хліба при цьому однакова. Тож фахівці, вивчивши процедуру приготування одного і другого хліба, створюють оптимальну технологію, що дозволяє отримати якісний продукт за максимально стислий термін. 

Коли до нас звертається людина, щоб отримати певну послугу (дозвіл, довідку, відповідь на інформаційний запит, пройти процедуру реєстрації або оформлення права власності тощо), вона не повинна бігати з кабінету в кабінет, а має чітко і швидко отримати результат. Наше завдання – прописати алгоритм надання кожної послуги і неухильно дотримуватись його.

На сьогодні ми зробили перший крок у цьому напрямку –  впорядкували всі адміністративні послуги. Тобто, зафіксовано всі відділи, управління і департаменти, які надають послуги. Більше того, до кожної послуги є регламентна карта, як саме вона має надаватися, і яким має бути результат. І всю оцю систему було просертифіковано на від­по­від­ність міжнародному стандарту. 

Це тривала і нелегка робота, процедуру сертифікації нам допомогло провести ДП «Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», сама сертифікація відбулася в Міністерстві економіки. Міському бюджету це обійшлося у 20 тис.грн. До кінця року під такий стандарт мають перебудувати свою роботу всі департаменти, відділи й управління.

– Валентино Вікторівно, що ISO 9001 дасть самим чиновникам і нам, кам’ян­чанам?

– Стаття Конституції передбачає, що посадова особа має діяти в межах і в спосіб, визначений законом. Так от, тепер ми, зібравши всі ці норми закону, надаємо посадовцю регламентну карту, від якої не можна відхилятися ні вправо, ні вліво. Чиновник не мусить нічого вигадувати чи вимагати додаткових докумен­-тів – є чіткий «рецепт» кожної послуги. 

А для кам’янчан усе дуже просто – людина не повинна витрачати зайвий час. Розглянемо простий приклад – засідання виконкому. Якщо ми будемо проводити засідання раз на місяць, то не зможемо надавати якісних послуг, оскільки за мі­сяць накопичується величезний стос проектів рішень, які потім треба за півдня розглянути. Але якщо людина звернулася за цим дозволом, то вона вже налаштувалась на реалізацію свого права або інтересу і очікує цього документа, щоб здійснити якусь правову процедуру. І ми не можемо примушувати її чекати місяць, оскільки наше завдання – працювати над реалізацією прав громадян. Тому тепер засідання виконкому дуже організовано, дуже спокійно проводиться щочетверга, зранку за півтори години ми встигаємо по 80, а то й до сотні питань розглянути. Це вже реко­мендація саме цієї сертифікації.

Власне, міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ добивається: за чим би людина до нас не звернулася, щоб усе було прозоро, регламентовано і в чіткі терміни. Провести сертифікацію – це саме його ініціатива, і, по суті, цей сертифікат отримав міський голова. 

МІСЬКВИКОНКОМ СЕРТИФІКОВАНО ЯК ЯКІСНИЙ­І ще один важливий момент. Міжнародний серти­фікат якості ISO 9001 відкриває перед Кам’янцем можливості брати участь у міжнародних програмах, які недоступні несертифікованим містам. Навіть якщо ви зарекомендували себе як хороший партнер, є гарна грантова історія, величезний до­свід, а немає сертифікації – ви не зможете довести, що дійсно спроможні впровадити будь-яку програму, якщо не володієте системою якості надання послуг.

– До речі, міський голова також намагався досягти того, щоб усі чиновники були чемними і усміхненими. Чи вдалося вже отримати позитивний результат? 

– Скажу відверто: нам це поки що вдалося, напевно, на 50%, тут ще треба серйозно працювати по відділах, управліннях і з самими кадрами – вони мають розуміти, що працюють на громаду. Ми не можемо всіх постійно контролювати, але у випадку скарги система відеоспостереження може надати нам відеопротокол.

Маю особистий досвід, коли їхала за кордон, і в австрійському посольстві на отримання візи витратила всього 18 хвилин. І все було – «будь ласка!». Я дуже хочу, щоб ось у цьому приміщенні також усе для людей було «будь ласка». Кожен посадовець має розу­міти, що він служить територіальній громаді і повинен зробити все, на що у нього є повноваження.