П'ятница, 29 Березня 2024 р.
18 Листопада 2011

НЕ ПОСПІШАЙТЕ ТУДИ, ЗВІДКИ НЕ ПОВЕРТАЮТЬСЯ

ДОРОГА ПОМИЛОК НЕ ПРОБАЧАЄУже шість років поспіль світова спільнота в третю неділю листопада за пропозицією Генеральної асамблеї ООН відзначає Всесвітній день пам’яті жертв ДТП. Нагальна потреба робити це виникла з метою привернути увагу людей до не вельми втішного факту: за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, щороку у світі від ДТП гине понад мільйон людей. Якщо ситуація кардинально не змі­ниться, то незабаром ця цифра, на думку експертів, може зрости удвічі. 

Нещодавно Асоціація безпеки дорожнього руху провела дослідження, в якому було підраховано кількість дорожніх аварій за час незалежності України. За попередніми даними, під колесами автомобілів у країні загинуло 137 тисяч чоловік. За двадцять років майже мільйон українців отримали важкі тілесні ушкодження, понад половину аварій сталися на заміських дорогах. Також віце-президент асоціації Федір ГОНЧАРЕНКО повідомив, що Україна посідає п’яте місце у Європі за кількістю жертв ДТП. Лідером у цьому рейтингу є Росія, за нею йдуть Італія, Франція та Німеччина.

ЯКЕ ПОКАРАННЯ, ТАКЕ Й ДТП

ЗАГИНУЛО П’ЯТЕРО ЮНИХЩоправда, з такими даними можна і посперечатись. І справді, ще декілька років тому кількість аварій на дорогах країни викликала занепокоєння, проте останнім часом спостерігається тенденція до зниження кількості ДТП. Підтвердженням такого факту є хоча б статистичні дані ДАІ.

Так, за словами начальника ВДАІ міськвідділу міліції Миколи ТОМАШЕВСЬКОГО, за 10 місяців поточного року на території області сталося 2322 ДТП, у тому числі 395 пригод – з потерпілими, в яких 86 осіб загинуло. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість аварій зменшилася на 210. А от, наприклад, 2007 р. така статистика мала зовсім інший, можна навіть сказати приголомшливий вигляд: кількість ДТП – 4089, з потерпілими – 1056. 252 людини загинули! А коли уявити, що їх чекали вдома!.. У головi не вкладається те, скiльки горя принесла в кожну сiм’ю загиблого звiстка про аварiю! Та найбiльш страшним є те, що ця цифра перевищує дані 2006 р. на 73,8%.

ЗАГИНУЛО П’ЯТЕРО ЮНИХНе виключено, що серед основних причин росту ДТП у минулі роки були низька відповідальність винуватців автопригод перед законом. Так, раніше за порушення Правил дорожнього руху на водіїв чекали попередження або ж штраф, максимальний розмір якого був 8,5 грн. Нині ця сума викликає, швидше, сміх і здивування (невже ми колись так жили?), особливо якщо врахувати, що теперішні офіційні розцінки за ДТП, згідно з адмінкодексом, коливаються в межах 340-425 грн., або ж порушник може бути позбавлений права керування транспортним засобом на півроку-рік. І розмір штрафу, і термін, на який винуватця позбавляють посвідчення водія, визначає суд.

ПРОТОКОЛ ЗІ ЗНАКОМ "ЄВРО"

Тотальна європеїзація українського суспільства, бажання державних мужів якомога швидше потрапити до Євросоюзу залишили слід і на такому явищі, як ДТП. З 19 вересня було введено в дію систему спрощеної фіксації обставин дорожньо-транспортних пригод із використанням повідомлення про ДТП (європротоколу). Відтак оформити «дрібну» автопригоду водії-учасники зможуть самостійно, без участі інспекторів ДАІ, заповнивши європротокол.

– Європротоколом водії можуть скористатись лише у кількох випадках, – каже керів­ник групи ДПС ДАІ міськвідділу міліції 

Роман ГАНУШКЕВИЧ.  – У першу чергу, якщо немає травмованих чи загиблих, у водів немає ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, та, зрештою, вони змогли домовитись між собою «полюбовно». Також, якщо розмір пошкоджень ТЗ не перевищує суми, передбаченої європротоколом.

Якщо спільної згоди не знайдено, даіш­ники рекомендують користуватися перевіреним методом – викликати їх. Пра­ців­ники ДАІ відмовити автовласникам у складанні відповідних документів на місці пригоди не мають права. Обов’язковою є присутність державтоінспектора під час ДТП з потерпілими. У такому разі на місце події виїжджає слідчо-оперативна група.

ПОТРАПИВ У АВАРІЮ. ЩО РОБИТИ?

Винуватцям чи потерпілим внаслідок аварії рекомендується у разі необхідності викликати «швидку», та в жодному разі не переміщувати авто та предметів, що мають причетність до автопригоди. Це дасть можливість правоохоронцям точніше встановити ймовірні причини ДТП.

СМЕРТЬ ЧЕКАЛА НА МОСТУЯкщо є потерпілі, необхідно до приїзду медиків спробувати надати першу медичну допомогу. Звичайно ж, повідомити правоохоронців і до їх приїзду вжити всіх можливих заходів для збереження слідів пригоди, по можливості огородити їх та організувати об’їзд місця пригоди. Намагайтеся брати активну участь в оформленні ДТП, обов’язково занотуйте контакти усіх свідків, що може надалі допомогти Вам у суді. Сюди, звичайно ж, хочеться великими літерами записати золоте правило будь-якого водія: в жодному разі не покидайте місця аварії! Та від того, якими ми літерами запишемо його, хоч розміром у всю газетну шпальту, для деяких горе-водіїв це однаково не матиме жодного значення: на жаль, деякі водії залишають місце автопригоди, а разом з ним – і людей у небезпеці. 

– Цього року, – каже начальник ВДАІ райвідділу міліції Ігор ДЕМЧИНСЬКИЙ, – маємо такий факт, що стався наприкінці літа. В селі Довжок водій автомобіля «Mercedes», рухаючись у напрямку міста, не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху та зіткнувся з автомобілем ВАЗ-2121. Перший від удару залетів у автобусну зупинку, а водій з місця пригоди зник. Не пощастило пасажирці ВАЗ-2121, яка отримала переломи ноги та ребра. 

Загалом з початку року на території району сталося 12 ДТП, 6 із яких – з потерпілими. У місті ця цифра більша – 86 ДТП, з яких 14 – з потерпілими. В обох випадках даішники констатують факт зменшення кількості автопригод у порівнянні з минулими роками.

Якщо в районі місцем концентрації ДТП можна назвати «тещин язик», то в місті це перехрестя вулиць Лесі Українки та Червоноармійської. За словами інспектора ВДАІ міськвідділу міліції Володимира ДЖАЛАМАГИ, аварії на цьому відрізку шляху ставалися у вечірню пору доби, коли світлофор переводили у режим жовтого миготіння. 

– Ми неодноразово наполягали на переведення світлофорного об’єкта на цілодобовий режим роботи. Також на цьому перехресті розміщено додаткові попере­джувальні знаки та нанесено розмітку, – додають працівники ДАІ.

Окрім місць концентрації ДТП (місць, у яких сталося хоча б 2 ДТП з потерпілими), у місті існують і аварійно небезпечні ділянки. До них державтоінспектори зараховують місця, де трапилася одна аварія з потерпілими. В Кам’янці це перехрестя просп.Грушевського – вул.Червоноармійська, Соборної – Огієнка, Лесі Українки – Тімірязєва, Хмельницького шосе – Саксаганського.

Кілька років тому з ініціативи начальника ВДАІ міськвідділу міліції Миколи ТОМАШЕВСЬКОГО в місті з’явилися білборди «ВОДІЇ, ВАС ЧЕКАЮТЬ ВДОМА!». Донині їх зміст не втратив актуальності… Від себе вкотре додамо: ВСІХ ЧЕКАЮТЬ!