Середа, 24 Квітня 2024 р.
21 Вересня 2012

НЕ ТАКА СТРАШНА ТЕЩА, ЯК ЇЇ «ЯЗИК»

– Я побачила великий автобус на спуску тоді, коли його почало заносити по всій проїжджій частині, – дорога у нас надзвичайно слизька, та ще й дощ пройшов. Дякувати Богу, що в той момент не було зустрічних машин. Але з іншого боку мосту їхали бус і маршрутка з Колубаївців, автобус мусив їх пропустити з мосту, проте зупинитися не зміг, злетів вправо та перекинувся, – розповідає очевидиця страшної аварії, що сталася 15 вересня на «Тещиному язику», Людмила СТОРОЖУК, з обійстя котрої зловісний спуск видно, мов на долоні. 

НЕ ТАКА СТРАШНА ТЕЩА, ЯК ЇЇ «ЯЗИК»– Ви би бачили, що там коїлося! Якби автобус був перепов­нений, то взагалі були б самі жертви. Дивіться, ось тут, де розбите скло, вздовж аж до самої Мукші, він і лежав. Це його вікна були, – показує жінка на місці ДТП. – Тоді декілька людей вибралися самі. Першим виліз хлопчина. Він був неушкоджений, але в шоковому стані, просив валеріанки. Люди, котрі проїжджали повз, зупинялися і поспішали на допомогу. Діставати людей поприбігали й сусіди. Потім прибули рятувальники на пожежній машині, а швидка – аж через 25 хвилин. Одна жінка, котру витягнули з автобуса, кричала, що десь ще її чоловік має бути, одягнений у спортивний костюм. Ми знайшли такого, а він – неживий. Люди перед тим, як сказати це жінці, просили лікарів, аби вони вкололи їй заспокійливе. Мертвими були двоє пасажирів. У багатьох людей – серйозні травми, якийсь чоловік криком кричав від болю…

Звістка про ДТП під Кам’янцем, у якій травмувалися 

17 людей та 2 загинули на місці, облетіла всю Україну. Слідство з’ясовує причину цієї події, проти водія автобуса порушено кримінальну справу, а дехто з пасажирів уже благополучно доїхав додому в інше місто. Але навіть тоді, коли про цю аварію почнуть забувати, злободенним залишиться запитання: чому ж проклятий «Тещин язик» вкотре забирає життя?.. Давайте про все по порядку.

ЗА ФАКТОМ АВТОКАТАСТРОФИ

Отже, транспортна пригода сталася на тому-таки зловісному відрізку автодороги «Житомир – Чернівці». Як повідомив старший інспектор ДПС роти ДПС ДАІ УМВС України в Хмельницькій області Віталій КАВКАЛО, близько 17.00 автобус «Mercedes-Benz» (належить турфірмі «Шериф-тур»), що їхав за маршрутом «Чернівці – Донецьк», рухався з боку Кам’янця-Подільського. В ньому було двоє водіїв та пасажири з різних населених пунктів України:  Донецької, Чернівецької, Харківської та Дніпропетровської областей, з Білої Церкви, Вінниці, Кривого Рогу, а також троє з Кам’янця-Подільського. В Гуменцях автобус втратив рівновагу, пошкодив металеву транспортну огорожу, ліхтар вуличного освітлення, перильну огорожу мосту і злетів з проїжджої частини, перекинувшись, як зазначається, в кювет. 

НЕ ТАКА СТРАШНА ТЕЩА, ЯК ЇЇ «ЯЗИК»На місце аварії прибули рятувальники, працівники ДАІ, лікарі швидкої допомоги, слідчо-оперативна група райвідділу міліції, а також представники районної влади. Травмованих людей доставили до міської та районної лікарень з тілесними ушкодженнями різного ступеня тяжкості: забої грудної клітки та нижніх кінцівок, переломи ребер, ключиць, попереково-грудного відділу хребта, закриті черепно-мозкові травми, січені рани голови. 

– Безумовно, люди пережили неабиякий стрес, але в лікарні вели себе спокійно, пропускали в черзі важкохворих на носилках, – розповів головний лікар міської лікарні №1 Дмитро ВАСИЛЬЯНОВ. – У нас серед постраждалих у ДТП є й одна кам’янчанка, яка лежить у хірургії. Наразі в усіх стан стабільний з тенденцією до одужання. 

Про людей із перекинутого автобуса повідомив і головний лікар ЦРЛ Яків ЦУГЛЕВИЧ. За його словами, всі, крім водія автобуса, який не був за кермом, уже виписані додому на лікування за місцем проживання. 

КОЛИ СКАЖУТЬ, ЧИ ВИНЕН?

За попереднім висновком ДАІ, транспортна пригода трапилася через те, що водій автобуса не вибрав безпечної швидкості руху та не впорався з керуванням. Про це кажуть і на філії «Кам’янець-По­дільська дорожньо-експлуатаційна діль­ниця» ДП «Хмельницькоблавтодор».

– Причина аварії – неуважність водія. Списувати на  дорогу не можна – вона рівна, без недоліків і ямів. До того ж подивіться, скільки там попереджувальних знаків! – каже інженер з охорони праці філії Надія СБОЄВА. – Приїжджали представники «Укрдорякість» і виконували заміри на проїжджій частині, на під’їзді до місця ДТП. Вони зроблять висновки, які нададуть службі автомобільних доріг у Хмель­ницькій області.

Як відомо, 15 вересня проти водія, котрий тоді керував автобусом і має, до речі, 36 років стажу, порушено кримінальну справу за ст.286 ч.3 Кримінального кодексу України. Вона звучить так: «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило загибель кількох осіб». Вказана стаття передбачає від п’яти до десяти років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортним засобом до 3-х років.  

НЕ ТАКА СТРАШНА ТЕЩА, ЯК ЇЇ «ЯЗИК»Нам вдалося поспілкуватися зі старшим слідчим в особливо важливих справах відділу розслідування ДТП слідчого управління УМВСУ в Хмельницькій області підполковником міліції Євгеном ПІЛЯВСЬКИМ, який займається досудовим слідством для встановлення причин ДТП. Проте він не поспішає робити попередніх висновків.

– Строк слідства – два місяці з моменту ДТП. На сьогодні зібрано допити свідків, потерпілих, проводиться експертиза тех­нічного стану транспортного засобу, судово-медична експертиза, – розповідає Євген Анатолійович. – Ми не маємо права на необгрунтовані висновки про те, є вина водія чи немає. Адже до аварії міг призвести і технічний стан транспортного засобу, за що відповідає, скажімо, черговий механік, який випускає автобуси в рейси. Також постає питання, чи міг водій виявити несправність транспортного засобу, якщо така була, тощо. Поки що автобус перебуває на території райвідділу, підготовлений для проведення експертизи спеціалістами.

За словами Євгена Пілявського, опитані очевидці розповідають різне: хтось каже, що автобус їхав швидко, інші – що він не поспішав. Рішенням суду водію, жителю Донецька, продовжено затримання до десяти діб. Наразі він перебуває в ізоляторі тимчасового тримання в Кам’янці-Подільському. Чоловік показів щодо справи поки не дав, посилаючись на стан здоров’я. За законом, він має на це право. І в нього є адвокат. Згідно із законом, нагляд за проведенням досудового слідства здійснює й прокуратура. Тим часом чернівецька газета «Молодий Буковинець» написала, що родичам загиблих у ДТП виплатять по 102 тисячі гривень, а іншим потерпілим – по 102 гривні за один день непрацездатності за умови, якщо у них були квитки. Про це журналістам розповіли у страховій компанії, яка спрівпрацює із перевізником «Шериф-туру». 

НА ПРОКЛЯТОМУ МІСЦІ ПОДІЇ

Випадки аварій на так званому «Тещиному язиці» – непоодинокі. І як би страшно й парадоксально це не звучало, але таке враження, що вони для нас стали закономірним явищем. Подивіться на статистику: тільки від початку року на цьому відрізку автодороги сталося 16 ДТП, в яких 25 людей травмовано і 3 загинуло!

Інспектор ДПС Віталій Кавкало каже, що велика кількість ДТП на цьому відрізку трапляється через перевищення водіями дозволеної швидкості руху, особливо тоді, коли дощ змочить пил, який осі­дає на дорозі з будівельних матеріалів, що перевозяться вантажівками. Та люди, будинки котрих розташовані на «Тещиному», і які є свідками чи не кожної аварії, запевняють: перша причина – саме покриття дороги. 

– Ця дорога після дощу – все одно, що в ожеледицю, – розповідає сім’я Сторожуків, очевидців події. – Тільки починається невеликий дощик – приїжджайте сюди і чекайте «сюрпризу» або біля «Шашличного краю», або ось тут. Після дощу автомобілями крутить по всій дорозі. Ми таке бачили не раз. Так було і з автобусом. Нас вражає, що стільки ДТП трапляється, і ніхто нічого не робить – будівництво мосту завмерло, слизьке покриття дороги не замінюють.

Не раз ці невирішені питання порушувалися, а до них додається ще й будівництво об’їзної дороги, яка б зменшила тут потік вантажних автомобілів чи фур, з яких сиплеться глина. Та, за ствердженнями міської влади, не бачити нам дороги, як своїх вух, поки об’їзну не збудують у Дунаївцях. А там роботи призупинилися через недостатнє фінансування. Така ж біда і в недобудованого мосту, який мав би розширити «Тещин язик». До речі, передня частина автобуса, котрий перекинувся, все-таки виїхала на міст, де й пошкодила відбійники. Це очевидно, що велетень звалився з мосту. І хтозна, як повернулися б події, якби міст був ширшим. 

На місці нещодавньої автокатастрофи ми побачили свіжий букет квітів і хрестик з іконкою. Але ще більше вразило інше: за 5 днів після ДТП відбійники (або ж металева транспортна огорожа) досі не були відновлені – замість них перев’язана стрічка. А через дорогу – на перший погляд, цілі відбійники. Але то тільки на перший – насправді вони старі, розхитані й ледве тримаються купи. Мабуть, вони вже самі забули про свою функцію. І це на аварійно небезпечній ділянці дороги, в місці концентрації ДТП, де сума об’єктивних і суб’єктивних причин призводить до трагічних наслідків.