ПЕРШІ, КОТРІ НЕ ЗАПЛАТИЛИ
(РОЗМОВА З ТЕЛЕФОННИМИ ШАХРАЯМИ, ДОСЛІВНО)
– Ваш син потрапив в аварію і тепер перебуває в лікарні, – пролунало опівночі на іншому кінці дроту.
– Який син, старший?! Павло?! – допитувався переляканий батько.
– Павло, – запевнив незнайомий чоловічий голос. – Ми пізніше передзвонимо.
Цей дзвінок, що пролунав у ніч на 13 вересня в одній з кам’янецьких родин, добряче налякав літніх батьків. У той момент вони й гадки не мали, що мають справу із аферистами. Згодом, коли вийшли сухими із води і оговталися від пережитого, переповіли «ПОДОЛЯНИНУ» розмову із шахраями з єдиною метою – застерегти інших.
За кілька хвилин телефон знову дав про себе знати.
– Ваш син у лікарні. Він зламав ключицю, йому накладають гіпс. Дати йому слухавку?
– Батьку, не можу говорити, мені дуже погано, – ледь чутно прошепотів «син» – і зв’язок перервався.
За лічені хвилини знову дзвінок, цього разу на телефон матері.
– Ви до сина не дзвоніть, бо його телефон впав у воду і не працює, – переконує незнайомець.
– А до невістки можна? – цікавиться мати.
– Ні, вона теж потрапила в аварію, в неї істерика, струс мозку. Їй зробили укол, і вона спить.
– А ще в машині хтось був?
– Так, були.
– Хто? Онук Андрюша? Що з ним?
– З ним усе добре.
І знову в слухавці короткі гудки.
– Ваш Павло винен в аварії, і щоб не порушувати кримінальної справи, потрібно негайно через термінал переказати 2200 гривень потерпілій стороні, – стверджує чоловік.
– Ми привеземо гроші! Де ви?
– В обласній лікарні. Але гроші негайно потрібно переказати на карточку.
– Зараз подзвонимо молодшому сину, і він усе зробить.
Знервовані пенсіонери зв’язалися з іншим сином. Не пояснивши ситуації, наказали йому зняти гроші й терміново приїхати до них на дачу. Доки старенькі чекали, шахраї дзвінками накручували ситуацію.
– Капітан нервує і хоче їхати. Швидше перекажіть гроші через термінал на заправці, – постійно наголошував незнайомий чоловічий голос.
Коли приїхав син, батьки одразу ж вирушили до Хмельницького. По дорозі переповідали розмову з незнайомцем, яку перебив черговий дзвінок зі старими вказівками.
– Ми доїжджаємо і передамо гроші із рук в руки, – відрубав молодший син.
Після такої відповіді шахраї ще раз зателефонували, мовляв, чи довго ще чекати.
– Стоп, а кого ж це я тоді бачив півгодини тому в Інтернеті?! – раптом вигукнув молодший син і натиснув на гальма.
– Павло, ти де? – запитали рідні, зателефонувавши йому.
– Як де? Вдома, сплю…
Наступного дня родина написала заяву до міськвідділу міліції. Як повідомив правоохоронець, таких скарг у них – хоч греблю гати. «А ви перші, хто не заплатив», – повідомив кам’янчанам чоловік у погонах.
До речі, тієї ж ночі аналогічний дзвінок надійшов і до сусідки. Їй розповіли, що онук збив пішохода.
– Але ж у нього немає машини, – запевняла бабуся.
Кількасекундна пауза і чергова вигадка:
– А він штовхнув чоловіка під колеса.
На щастя, старенька теж виявилася аферистам не по зубах.
Незважаючи на те, що про телефонних здирників стільки писано-переписано, однак на їхню вудку продовжують потрапляти жителі Кам’янеччини. Лише з початку року «ПОДОЛЯНИН» описав зо два десятки таких випадків, однак особу жодного телефонного шахрая встановити поки що не вдалося. Зазвичай зловмисники телефонують з різних номерів різних операторів, а також мають банківські рахунки-одноденки. Адже деякі несумлінні банки не гребують порушувати закон. Для них необов’язковим є візит клієнта до банку для ідентифікації особи й перевірки даних. Вони пропонують відкриття рахунку через… Інтернет. Тобто, маючи на руках підроблені документи, за лічені хвилини відкривається рахунок. Хоча він авторизується лише в банку і при наявності документів, однак це не заважає ошуканцям оперативно «працювати» й миттєво переводити гроші з рахунку в готівку. Адже встановити особу шахрая при нашій бюрократичній системі практично неможливо.
А доки правоохоронці набивають гулі, намагаючись розплутати клубок, який привів би їх до телефонних здирників, містом ширяться чутки про те, що кіберзлочинці зламали базу одного з телефонних операторів. Тож жертв шахрайств може побільшати?!