Субота, 20 Квітня 2024 р.
9 Травня 2014

НЕЛЕГАЛАМ ШТРАФИ НЕ СТРАШНІ

Війна із нелегалами, що перекривають кисень законним автоперевізникам, ведеться вже давно. Та от немає тут ні переможців, ні переможених. Одні намагаються чесно і добросовісно виконувати свої обов’язки, інші ж навіть не переймаються і просто набивають кишені прийнятним у нашій державі способом. Вкотре про наболіле розповідає начальник Кам’янець-Подільської автостанції Володимир БАЛЛА.

– Скільки ми не скаржилися на нарадах, скільки не писали в Укртрансінспекцію, жодних заходів не вживається. Щодня, починаючи ледь не з п’ятої ранку, біля магазину «911», що на проспекті Грушевського, вишиковуються маршрутки. І перед кожним рейсовим автобусом вони виїжджають на Хмельницький. Ближче до обіду зупинка переміщається до виїзду з міста – на перехрестя вулиці Північної та проспекту Грушевського. Ще одна «точка» біля кафе «Скіф», але то вже Чернівецький напрямок, – розповідає Володимир Тихонович. – У жодного з цих водіїв немає на руках усіх необхідних документів на перевезення пасажирів. Вони просто заробляють гроші, не наповнюючи державної скарбниці. Натомість усі легальні перевізники змушені проходити конкурс, платити податки за підприємницьку діяльність, найманих осіб, оформляти дозволи та ліцензії, проходити техогляд авто, медогляд водіїв – і в результаті у них просто перед носом забирають хліб нелегали.

Дбати про чесні правила гри для всіх водіїв на автошляхах мала б Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті.

– Ми постійно тримаємо це питання на контролі, співпрацюємо з ДАІ, робимо підсадки, складаємо протоколи, – переконує головний спеціаліст відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті управління Укртрансінспекції в Хмельницькій області Олег ГОЛОВАТИЙ.

– Нині саме триває місячник боротьби із нелегалами, то ми фактично щодня виїжджаємо в рейд. Якщо когось ловимо «на гарячому», складаємо адмінпротокол згідно зі ст.164. За надання послуг без необхідних документів (ліцензії, свідоцтва про державну реєстрацію, паспорта маршруту тощо) передбачений штраф у розмірі від 340 грн. до 1700 грн. Щоправда, суму стягнення встановлюємо не ми, а вищі інстанції. Наше завдання – зафіксувати порушення та передати матеріали до суду, а там уже вирішують, скільки платитиме порушник.

Та чи то водіям без документів не страшно віддати з кишені сто неоподаткованих мінімумів, чи то інспекторам не вистачає рук, аби обдарувати всіх нелегалів адмінпротоколами. Але як тіснилися бусики в «ласих місцях», так і продовжують тіснитися. Та й пасажирів статус «нелегал» зовсім не відлякує, радше навіть навпаки. Попит на транспорт поза межами автовокзалу завжди є.

– А що мені робити, коли в касі кажуть, що квитків на Хотин немає, бо автобус проходящий, чекайте наступного. З наступним так само, а це все час, – каже Ліля Михайлівна, яка вже чекає на відправлення «автопорушника» з проспекту. – А з нелегалами, як ви кажете, все простіше: прийшов, місце зайняв, почекав, поки автобус наповнився, і поїхав. Та й квитки дешевші.

Прагнення людей до економії, звичайно, зрозуміти можна, тим паче в такий скрутний для всіх час. Але ж яка велика ймовірність, що обернутися це все може принципом дешевого сиру в мишоловці. Та чомусь про загрозу власному життю думати ніхто не хоче. Мабуть, вже звикли бідкатися постфактум.