П'ятница, 19 Квітня 2024 р.
11 Березня 2011

ВЕСНА ВОДІЯМ – ЯК ЦВЯХ У ШИНУ

І справді, прихід весни для водіїв знаменується двома доволі неприємними фактами. Насамперед, – традиційне весняне подорожчання нафтопродуктів. Інше, яке має більш давнє коріння, – ями на дорогах. Щоправда, правильніше було би зазначити – дороги на ямах. Нині можна багато говорити про стан наших автошляхів, про їх відсутність, але чи стане від цього легше нам, водіям, і, тим більше, нашим металевим коням.

Кожної весни ми констатуємо, що після зимового періоду наші транспортні артерії мають гірший стан, аніж це було минулого року. До речі, цієї думки і влада. Зрештою, а що хотіти, коли експлуатація більшості наших автошляхів без капітального ремонту чи реконструкції перевалили подвійний, а то й потрійний термін!? Ніхто не хоче відзначити, що якщо найближчим часом не відбудеться радикальних змін, то ми опинимося на межі інфраструктурної та комунальної катастрофи. До речі, ознак цього достатньо. Не можна жити та одвічно використовувати те, що було збудовано півстоліття тому… 

А поки що сьогодні нам нічого не залишається як, вибачте, власним задом рахувати кількість ямок на дорогах. Та чи можна їх порахувати? Виходить, не тільки можна, а потрібно. Принаймні, як нас запевнив заступник міського голови Сергій БАБІЙ, нині Департаментом житлової політики, доріг та інфраструктури міськради по-іншому ведеться облік місць, в яких необхідно провести ямковий ремонт. 

ВЕСНА ВОДІЯМ - ЯК ЦВЯХ У ШИНУ– Ми, так би мовити, перейшли до поіменного підрахунку ямок, – говорить Сергій Віталійович. – Колишня практика, згідно з якою визначалася приблизна площа необхідного ремонту, показала свою неефективність. За попередніми підрахунками, нині на 29 головних автошляхах міста нараховується 26 тисяч ямок різного розміру та глибини. Найбільше їх на двох шосе: Хмельницькому (3 тисячі) та Нігинському (2,6 тисяч ямок). 

Заступник міського голови теж зазначив, що сьогоднішній стан наших доріг у гіршому стані, ніж торік навесні. Та тривожить ще один фактор: якщо 2010 р. на ямковий ремонт із міського бюджету було виділено понад 1,3 млн.грн, то цьогоріч «нашкрябали» із усіх засіків суму в два рази меншу. Всього лише 600 тис.грн. І це за умови гіршої якості доріг. 

Те, що за таких обставин водіям розраховувати, що можна буде «проскочити» нашими автошляхами, – під великим сумнівом. Сумніву ще більше додасть, коли поглянути на інші показники: зі 120 км міських доріг із асфальтовим покриттям (це приблизно 1 млн.кв.м) 13% від цієї площі потребують негайного ямкового ремонту. Якщо ж ці показники перерахувати в грошовому еквіваленті, то при вартості ремонту квадратного метра асфальтового покриття в 100 грн. у міському бюджеті потрібно знайти щонайменше 13 млн.грн. При цьому минулого року середня вартість ямкового ремонту квадратного метра по Україні коливалася в межах 200 грн. 

– Не секрет, що такого поняття, як ямковий ремонт, немає ніде в розвинутих країнах, – відзначає Сергій БАБІЙ. – У них ямковий ремонт – це підготовка до капітального ремонту або ж реконструкції автошляху. У нас же це стало своєрідною панацеєю, вирішенням проблеми. За таких умов нам якомога швидше потрібно відходити від такого методу, оскільки це ні до чого доброго не приведе. Нині ми повинні все більше акцентувати увагу на ремонті та реконструкції наших доріг. 

Більшість з нас будуть праві, якщо скажуть, що і ті кошти, які виділяються на ремонти доріг, часто використовуються нера­ціонально. Скільки разів ми були свідками, коли асфальт кидається у воду, в яму, яку не обробили та не вичистили. Та, як запевнив заступник міського голови, цієї ситуації не повториться, адже, окрім поіменності ямки, цього року після ремонту на неї буде нанесено клеймо: коли зроблено та ким. 

ВЕСНА ВОДІЯМ - ЯК ЦВЯХ У ШИНУ– Це додасть відповідальності, – переконаний Сергій БАБІЙ. – І думаю, що фактів, коли кидають асфальт у воду, ми вже не побачимо. Як і не побачимо аврального ремонту – до певної дати. Роботи триватимуть лише за належної погоди. Також цього року ми відмовилися від запуску свого асфальтного заводу, оскільки в цьому немає необхідності та й було би нераціонально. Коли ми виготовляли 50 тонн асфальту, то їх потрібно було негайно використати, а тут дощ. Що тоді робити? Кидати його у воду, інакше стане непотрібний? Також наш асфальт ніколи не був дешевшим від привозного. 

Цікаво, що Сергій Віталійович взяв на себе персональну відповідальність за ямковий ремонт. Зазначивши, що кожну ямку можна назвати «БАБІЙ» і він нестиме особисту відповідальність перед міським головою та громадою за ремонт наших автошляхів. 

Віце-мер розраховує також отримати з Держбюджету 5 млн.грн. на ремонт і реконструкцію окремих ділянок чотирьох доріг: вул.Папаніна (ділян­ка, яка веде до колишньої районної лікарні); в Старому місті, від Вітряної брами до моста; вул.Чехова (від Хмельницького шосе до пр.Грушевського) та проїжджої частини вул.Північна.